نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

کنتراست در تلویزیون ها

کنتراست در تلویزیون ها

زمان خرید تلویزیون ممکن است هنگام خواندن ویژگی های آن کنتراست را مشاهده نمایید. به بیان ساده تر کنتراست یک قابلیت است که با وجود آن کیفیت تصاویر چندین برابر می شود. وجود این قابلیت در کیفیت تصاویر نقش مهمی دارد. قدرتمند بودن قابلیت کنتراست می تواند تصاویر با کیفیت را پدید بیاورد.

کنتراست چیست؟

Contrast Ratio یا کنتراست جزوه مشخصات صفحه نمایشگر تلویزیون می باشد. به طور کلی کنتراست به معنای روشنایی درخشان ترین رنگ (رنگ سفید) و روشنایی تاریک ترین رنگ (رنگ سیاه) می باشد. به بیان ساده تر هرچه نسبت کنتراست مطلوب تر و بالا تر باشد رنگ ها نیز از کیفیت بالا تر و روشنایی بیشتری برخوردار هستند.

اما از کجا بفهمیم تلویزیون کنتراست بالایی دارد یا خیر؟ زمانی که شما در یک محیط کم نور یا پر نور تلویزیون را تماشا می کنید نباید کیفیت تصاویر پایین بیاید و مانند قبل باید تصاویر از کیفیت مناسب برخوردار باشند.

امروزه تلویزیون های OLED که نسل جدید تلویزیون هاست از کنتراست بالایی برخوردار است. به این صورت که عدد کنتراست آن ها تا 1500 نیز می رسد. در تلویزیون های OLED و Ultra HD رنگ ها از عمق بیشتری برخوردارند.

کنتراست با کیفیت بالا

در عکس زیر کنتراست بالا را مشاهده می کنید. کنتراست بالا در حقیقت طیف گسترده ای از نور های تیره و روشن را ارائه می دهد. در کنتراست بالا عکس ها با نور مناسب تری بوده . رنگ ها نیز طبیعی تر خود را نشان می دهد عمق رنگ ها نیز بیشتر خواهند بود.

کنتراست با کیفیت پایین

در عکس زیر همانطور که مشاهده می کنید قسمت های تیره و روشن تمایز خاصی ندارند. نتیجه ی این یکنواختی عکس زیر می باشد که جلوه ی خاصی را به نمایش نمی گذارد. در کنتراست پایین ممکن است رنگ ها طبیعی بودن خود را نشان ندهند و روشنایی مطلوب را نداشته باشند. در تصاویر سیاه  و سفید نیز به دلیل پایین بودن این قابلیت ممکن است دچار یکنواختی و کسلی در مشاهده ی تصاویر شوید. پس کنتراست پایین در ارائه ی تصاویر توانایی مناسب را ندارد.

جالب است بدانید که این کنتراست پایین در تلویزیون آزاردهنده است اما در عکاسی ممکن است بسیار لذت بخش باشد و با این ضعف عکاسان بتوانند عکس های هنری خاصی را تهیه نمایند مثل عکس ها زیر.

همان طور که مشاهده می کنید به دلیل عدم وجود مرز بین رنگ سیاه و سفید و یکنواختی آن ها می تواند از این عکس لذت برد. در حالی که در تصاویر تلویزیونی این یکنواختی نوعی ضعف می باشد.

حرف آخر

کنتراست می توان به تصاویر جان بدهد و رنگ ها را طبیعی تر و مطلوب تر نشان دهد. به راحتی می توانید با این قابلیت از تماشای فیلم ها و ویدئو ها لذت ببرید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *