نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

پیغام Plugged in، Not Charging در باتری لپ تاپ

چه چیزی باعث پیام (متصل است، شارژ نمی شود) در لپ تاپ سونی مشاهده شود؟

وضعیت (Plugged in، Not Charging) که وقتی روی نماد باتری در نوار وظیفه ویندوز موشواره را می بینید نشان می دهد که آداپتور AC برای راه اندازی لپ تاپ وصل شده است، اما باتری در حال شارژ نیست. اگر آن را به این صورت بگذارید، با قطع شدن لپ تاپ با باتری روبرو می شوید و اگر کاملاً خاموش شود باتری می تواند شروع به نشت کند. با این حال، می توانید باتری را دوباره شارژ کنید.

عیب یابی

عیب یابی خطای باتری شما با برداشتن باتری در حین وصل شدن لپ تاپ شروع می شود. آن را وصل نگه دارید ؛ در غیر اینصورت خاموش می شود اگر همه چیز با برق AC به درستی کار کند، این نشان دهنده خرابی باتری است. با این حال، قرار دادن مجدد باتری می تواند لپ تاپ را دوباره شروع به شارژ مجدد باتری کند اگر معمولاً یک اشتباه باشد. اگر شارژ به حالت عادی برنگشت، باتری را بردارید و قبل از قرار دادن مجدد لپ تاپ، آن را مجدداً راه اندازی کنید.

باتری روش کنترل سازگار با ACPI مایکروسافت

مشاهده مکرر (Microsoft ACPI Compliant Control Method Battery) ممکن است نشان دهنده وجود مشکل در باتری Microsoft ACPI Compliant Method Control Battery باشد، این نامی است که Windows به باتری های موجود در لپ تاپ می دهد. لپ تاپ ممکن است در تشخیص درست آن مشکل داشته باشد.

Device Manager را از کنترل پنل باز کنید. (Batteries) را گسترش دهید و روی (Microsoft ACPI Compliant Control Method Battery) راست کلیک کنید. (Uninstall) را انتخاب کرده و سپس روی (Batteries) راست کلیک کرده و گزینه ای را برای اسکن تغییرات سخت افزاری انتخاب کنید.

اگر این مشکل را برطرف نکرد، باتری Microsoft ACPI Compliant Control Method Battery را حذف کرده و سپس باتری را برداشته و لپ تاپ را راه اندازی مجدد کنید. با راه اندازی مجدد باتری را تعویض کنید.

بررسی های نهایی

بسیاری از لپ تاپ ها دارای عملکردهایی هستند که به شما امکان می دهد بین کارکردن با باتری، شارژ باتری و کار با برق متناوب جابجا شوید. اگر به طور معمول از میانبرهایی که بین حالت ها تغییر می کنند استفاده نمی کنید، ممکن است به طور تصادفی آن دکمه ها را فشار داده باشید.

به عنوان مثال، لپ تاپ ها اغلب از کلید F2 یا F3 علاوه بر FN استفاده می کنند. با فشردن هر دو حالت را می توانید دور بزنید و اعلان نمایش روی صفحه در مورد تنظیمات کنونی را مشاهده خواهید کرد. پس از فعال کردن شارژ، نماد باتری در نوار وظیفه نشان داده می شود که وضعیت شارژ و باتری را نشان می دهد.

هشدار

خرابی باتری که منجر به خطای عدم شارژ می شود با تغییرات نرم افزاری برطرف نمی شود. اگر هیچ یک از مراحل دیگر کمکی نکرد، ممکن است مجبور شوید باتری را تعویض کنید. سازنده لپ تاپ باید باتری های جایگزین ارائه دهد، در حالی که شما می توانید از خرده فروشان لوازم الکترونیکی برای پیدا کردن باتری های سازگار از سازندگان شخص ثالث استفاده کنید.

هنگام خرید با شماره مورد تماس بگیرید و نظرات مصرف کنندگان را بخوانید، که می تواند به شما در تعیین سازگاری و کیفیت باتری های جایگزین کمک کند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *