نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

هفت قدم برای صدای بهتر خودرو

هفت قدم برای صدای بهتر خودرو. بیایید با آن روبرو شویم، بسیاری از ما واقعاً از سیستم استریویی که در ماشین ما می آید راضی نیستیم. مطمئناً، اگر یک لکسوس با سیستم برتر مارک لوینسون خریداری کرده باشید، محتمل‌تر از محتوای شماست. برای بقیه ما، خبر خوب این است که برای یک سرمایه گذاری بسیار معقول، می توانید عملکرد سیستم صوتی خود را به سرعت و به راحتی ارتقا دهید. در این مقاله، 7 ارتقا را بررسی خواهیم کرد که منجر به صدای بهتر خودرو و بهبود چشمگیر در لذت سیستم صوتی شما می شود.

هفت قدم برای صدای بهتر خودرو

اضافه کردن یک ساب ووفر

صدای بهتر خودرو حتی عجیب ترین سیستم های صوتی نصب شده در کارخانه نیز نمی توانند بیس شگفت انگیزی تولید کنند. برای بسیاری از ما، بلندگوهای درها خیلی کمتر از حدود 50 هرتز پخش نمی‌شوند. این بدان معنی است که ما بیش از یک اکتاو از سرگرم کننده ترین بخش موسیقی خود را از دست می دهیم.

افزودن ساب ووفر بیشتر از بهبود بیس در ماشین شما انجام می دهد، بلکه نیازی به بلندگوهای کوچکتر شما برای تولید بیس را از بین می برد. نتیجه این است که آنها صدای بهتری خواهند داشت، بلندتر پخش می شوند و به احتمال زیاد دوام بیشتری خواهند داشت.

ارتقاء ساب ووفر از محفظه های پیش ساخته ای که در صندوق عقب یا قسمت بار شما قرار می گیرند تا سیستم های سفارشی ساخته شده که برای فضای خودرو و ساب ووفرهایی که انتخاب می کنید بهینه شده اند را شامل می شود.

اضافه کردن یک آمپلی فایر

صدای بهتر خودرو فراتر از نداشتن بیس کافی در سیستم صوتی کارخانه، شایع ترین شکایت بعدی این است که سیستم به اندازه کافی بلند پخش نمی شود. در حالی که بلندگوهای ماشین شما از نظر توانایی محدود هستند، رایج ترین مشکل کمبود برق از رادیو یا آمپلی فایر است. متخصص الکترونیک موبایل محلی شما می‌تواند تقویت‌کننده‌ای به سیستم شما اضافه کند که به شما امکان می‌دهد تا آهنگ‌های خود را بدون تحریف سیستم اجرا کنید.

آمپلی فایرهای فشرده که 50 وات خوب و تمیز در هر کانال تولید می کنند، یک نقطه شروع عالی هستند. اگر واقعاً می‌خواهید آهنگ‌های خود را پخش کنید، می‌توانید به راحتی آمپی‌ای پیدا کنید که 75 تا 100 وات در هر کانال تولید کند.

ارتقا بلندگوها

صدای بهتر خودرو اگر تعدادی از مقالات ما را در BestCarAudio.com خوانده باشید، بدون شک اهمیت استفاده از بلندگوهای باکیفیت در وسیله نقلیه خود یا هر سیستم صوتی را خواهید دانست. بلندگوها تنها رابط بین لوازم الکترونیکی سیستم صوتی و گوش شما هستند. اگر از بلندگوهای با کیفیت بالا و با اعوجاج کم استفاده نکنید، حتی فایل‌های FLAC یا DSD با بالاترین وضوح و بهترین آمپلی‌فایرهای شناخته شده برای انسان، متوسط ​​به نظر می‌رسند.

در حالی که آن بلندگوها را ارتقا می دهید، مطمئن شوید که به درستی نصب شده اند. در صورت لزوم، فروشگاه باید از آداپتورهای پلاستیکی برای نصب بلندگو استفاده کند. همه چیز باید محکم و ایمن باشد تا به بلندگوها اجازه دهد بدون ایجاد وزوز یا جغجغه کار خود را انجام دهند.

اضافه کردن یک پردازنده سیگنال

صدای بهتر خودرو برای مدت طولانی، افزودن یک پردازنده سیگنال در طراحی سیستم صوتی ممتاز به عنوان مهره ای روی کیک در نظر گرفته شده است. واقعیت این است که به محض اینکه بودجه شما اجازه می دهد، افزودن یک پردازنده می تواند عملکرد حتی یک نصب متوسط ​​را به طرز چشمگیری بهبود بخشد.

در دست تکنسین های آموزش دیده، تاخیر سیگنال و قابلیت های یکسان سازی یک پردازنده خوب می تواند پاسخ فرکانسی بلندگوهای ماشین، کامیون یا SUV شما را صاف کند تا موسیقی شما زنده به نظر برسد. تنظیم سطوح خروجی و تأخیر سیگنال می تواند یک تجربه شنیداری واقع بینانه ایجاد کند که به نظر می رسد در کنسرت مورد علاقه خود در ردیف اول هستید یا در اتاق نشیمن نشسته اید و به یک سیستم صوتی عجیب گوش می دهید.

پردازنده ها به عنوان راه حل های مستقل در دسترس هستند که می توانند در سیستم صوتی شما بین هد یونیت و تقویت کننده قرار گیرند. اگر سیستمی را از ابتدا می سازید، بسیاری از شرکت ها تقویت کننده های باکیفیت با پردازنده های سیگنال دیجیتال یکپارچه ارائه می دهند.

اضافه کردن Sound Deading

اگر تا به حال سیستم صوتی را با تغییر از یک آمپلی فایر ارزان قیمت به یک آمپلی فایر عالی ارتقا داده اید، ممکن است متوجه شده باشید که صدای پس زمینه یا صدای خش خش کمتری وجود دارد. هنگام گوش دادن به موسیقی در وسایل نقلیه خود، باید سعی کنیم صدای باد و جاده و صدای موتور و سیستم اگزوز را نادیده بگیریم. اگر خرده فروش متخصص صدای خودروی محلی خود لایه ای از خاموش کننده صدا را به درها، دیوار آتش، کف یا سقف اضافه کند، صدای خودرو شما را به شدت کاهش می دهد. در صورتی که درب ها به درستی با کشش آب بندی شوند، عملکرد بلندگوهای موجود در آن ها نیز به میزان قابل توجهی بهبود می یابد.

هنگام خرید خاموش کننده صدا، اولویت شماره یک انتخاب محصولی است که به وسیله نقلیه چسبیده باقی بماند. ما بسیاری از محصولات میرایی را دیده‌ایم که وقتی داغ می‌شوند کدر می‌شوند و ذوب می‌شوند. بخواهید نمونه ای از مواد میرایی را ببینید و آن را با فندک گرم کنید تا ببینید آیا قبل از اینکه به کسی اجازه دهید داخل ماشین شما را با آن بپوشاند ذوب می شود یا خیر.

گوش دادن به کیفیت موسیقی بهتر

بهتر است صدای خودرو خیر، ما سی دی های رپ گانگستری یا جان فوگرتی شما را منتشر نمی کنیم. اخیراً روی فایل‌های صوتی با وضوح بالا مانند FLAC و DSD تمرکز شده است. در حالی که محدودیت‌های مکانیکی این فرمت‌های فایل به طور چشمگیری از محدودیت‌های شنیداری همه انسان‌ها فراتر می‌رود، بهبود در ضبط و تسلط بر تجهیزات مورد نیاز برای ایجاد این ضبط‌ها با کیفیت عالی است. به طور خلاصه، حتی در محدوده استاندارد 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز، فایل‌های صوتی با وضوح بالا صدای بهتری دارند زیرا بهتر ساخته می‌شوند. می توانید فایل های صوتی با وضوح بالا را در وب سایت هایی مانند Tidal، HDtracks، iTrax و 7Digital پیدا کنید.

ارتقا سیستم برق خود

اگر می خواهید آمپلی فایر شما برق تولید کند، باید برق تغذیه شود. بالاخره این انرژی باید از جایی بیاید، درست است؟ سیستم‌های الکتریکی در خودروها و کامیون‌های مدرن فقط به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که «فقط» نیروی مورد نیاز خودرو برای کارکردن موتور، چراغ‌ها، سیستم کنترل آب و هوا و رادیویی را که همراه خودرو است، تامین کنند. اگر یک آمپلی فایر 1000 وات اضافه کنید، بر سیستم برق مالیات تعلق می گیرد.

صدای خودرو بهتر ساده ترین ارتقا باتری با کیفیت بالا است. به دنبال باتری حصیری شیشه ای جذب شده (AGM) از یک برند معتبر باشید. این باتری‌ها نسبت به سلول‌های سرب اسیدی معمولی مقاوم‌تر هستند و می‌توانند کمی ولتاژ اضافی تولید کنند. همیشه بزرگترین باتری ممکن را برای برنامه خود انتخاب کنید. ظرفیت بیشتر باعث افزایش زمان پخش در هنگام خاموش شدن وسیله نقلیه و جریان بیشتری به آمپلی فایر شما در هنگام تنظیم صدا می شود.

اگر می‌خواهید چیزی بیش از چند هزار وات به سیستم صوتی خود اضافه کنید، در مورد ارتقای دینام خودرو تحقیق کنید. هنگامی که خودرو روشن است، یک سیستم الکتریکی خودرو دینام را خاموش می کند. اکثر آنها برای هر چیزی از 65 تا 180 آمپر رتبه بندی می شوند. با این حال، به یاد داشته باشید: وسیله نقلیه شما می خواهد مقداری از این نیرو را برای خود استفاده کند. اگر وسیله نقلیه از 80 آمپر استفاده می کند و برای استریو خود به 150 آمپر دیگر نیاز دارید، خوب، به یک دینام ارتقا یافته نیاز دارید.

پیشنهاد مطالعه: راه های بهتر کردن صدای استریو ماشین

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *