نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانه های خرابی لامپ پروژکتور سونی

لامپ پروژکتور سونی را چه زمانی تعویض کنم؟

هیچ چیز بدتر از زمانی نیست که پروژکتور سونی درست قبل از یک ارائه بزرگ از کار بیفتد. شما تمام شب را صرف آماده سازی کردید. شما تصاویر مناسبی دارید. اسلایدها کاملاً پیام شما را نشان می دهند. بدون پروژکتور سونی، راهی برای نشان دادن مخاطب یا کلاس خود ندارید. با چند نکته ساده می توانید از خرابی پروژکتور سونی جلوگیری کنید. علائمی وجود دارد که می توانید از آنها برای تشخیص اینکه لامپ پروژه نیاز به تعویض دارد استفاده کنید. ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. با خواندن علائم می توانید از بازی جلوتر بمانید. تعویض زود هنگام یک لامپ، فرسودگی پروژکتور سونی پردازش نور دیجیتال (DLP) شما را کاهش می دهد و از فاجعه های ارائه جلوگیری می کند.

فناوری پشت لامپ های پروژکتور سونی DLP و OEM

پردازش نور دیجیتال، فناوری پشت اکثر پروژکتور سونیها، ساده اما مبتکرانه به نظر می رسد. شما یک لامپ در پروژکتور سونی دارید که نور را از طریق یک چرخ رنگ در حال چرخش می تاباند. سپس نور از یک دستگاه میکروآینه دیجیتال (DMD) منعکس می شود، تراشه ای که طوری طراحی شده است که هر پیکسل یک آینه است. هر تراشه حداقل یک میلیون میکروآینه و شاید دو میلیون یا بیشتر خواهد داشت.

وضوح صفحه نمایش بالاتر به میکروآینه های بیشتری نیاز دارد که برای ایجاد یک تصویر متحرک تنظیم می شوند. رنگ با استفاده از چرخه رنگ و درجه شیب ریز آینه ها به تصویر اضافه می شود. پس از بازتاب نور از تراشه DMD، توسط لنز گرفته می شود تا روی صفحه نمایش داده شود.

لامپ پروژکتور سونی

این یک طراحی مبتکرانه است، اما برای عملکرد صحیح به یک لامپ پروژکتور سونی نیاز دارد. یک لامپ در حال مرگ، یا یک لامپ غیر از یک لامپ پروژکتور سونی OEM، می تواند به نمایشگر آسیب برساند و باعث ایجاد فاجعه برای ارائه شما شود. OEM (سازنده تجهیزات اصلی) شرکتی است که در ابتدا پروژکتور سونی را ساخته است. یک لامپ پروژکتور سونی OEM ممکن است دارای ویژگی ها یا مشخصات منحصر به فردی باشد که برای پروژکتور سونی شما طراحی شده است. لامپ های دیگر ممکن است تصاویری با همان کیفیت ارائه نکنند.

علائم لامپ پروژکتور سونی نیاز به تعویض دارد

خوشبختانه، چند نشانه وجود دارد که لامپ پروژکتور سونی شما نیاز به تعویض دارد. مراقب این علائم باشید تا مطمئن شوید که پروژکتور سونی شما در وضعیت مناسبی قرار دارد.

از دست دادن تصویر

اگر پروژکتور سونی را روشن کنید و تصویری وجود نداشته باشد، مشکل دارید. به احتمال زیاد لامپ شما از بین رفته است و زمان تعویض لامپ پروژکتور سونی فرا رسیده است. قبل از اینکه لامپ بمیرد، ممکن است متوجه تیرگی تصویر شوید. روشنایی یا درخشندگی شروع به محو شدن می کند. چشم انسان می تواند با یک تصویر کم نور سازگار شود و مشکل می تواند مورد توجه قرار نگیرد. سعی کنید رنگ پروژکتور سونی خود را افزایش دهید. اگر تصویر همچنان کم نور است یا تغییر نمی کند، لامپ باید تعویض شود.

سوسو زدن تصویر

آیا متوجه سوسو زدن در تصاویری شده اید که از پروژکتور سونی می آید؟ این نشانه دیگری است که لامپ شما می میرد و در شرف سوختن است. همچنین می تواند نشانه لامپ معیوب باشد، که ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که از لامپ پروژکتور سونی OEM استفاده نمی کنید.

یک نشانگر روی پروژکتور سونی

اکنون بسیاری از پروژکتور سونیها یا تلویزیون های DLP دارای نشانگری هستند که در صورت نیاز به لامپ جایگزین روشن می شود. این می تواند یک چراغ زرد چشمک زن یا هشدار قرمز روی صفحه یا نماد لامپ روی نمایشگر باشد. اگر مطمئن نیستید که نشانگر در کجا قرار دارد، با مستنداتی که به همراه پروژکتور سونی ارائه شده است، مشورت کنید.

می توانید تا زمانی که لامپ بسوزد به استفاده از پروژکتور سونی ادامه دهید. با گذشت زمان متوجه یک تصویر تحقیرآمیز خواهید شد. پیشنهاد می کنیم لامپ پروژکتور سونی را قبل از سوختن تعویض کنید.

از دست دادن رنگ

چرخه رنگ داخل پروژکتور سونی DLP برای عملکرد صحیح به یک لامپ قوی نیاز دارد. چرخ و تراشه DMD نمی‌توانند رنگ‌ها را در زمانی که به لامپ جایگزینی نیاز دارید نمایش دهند. محو شدن رنگ‌ ها یا رنگ‌ هایی که به‌نظر می‌آیند کم‌رنگ یا گل‌آلود هستند، نشانه دیگری است که لامپ پروژکتور سونی شما از بین رفته است.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *