نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نداشتن نمک ماشین ظرفشویی

اگر ماشین ظرفشویی نمک نداشته باشد چه اتفاقی می افتد ؟

بدون شک یکی از مهم ترین مواد به منظور شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی نمک می باشد شاید از خودتان می پرسید اگر ماشین ظرفشویی نمک نداشته باشد چه اتفاقی می افتد ؟ چرا باید از نمک در ماشین ظرفشویی استفاده کنیم ؟ ابتدا لازم است درباره وظیفه و عملکرد نمک ماشین ظرفشویی بدانید شاید در این صورت استفاده نکردن از نمک را بهتر و بیشتر درک کنید. برای شستن ظروف در ماشین ظرفشویی نیاز به قرص و مواد شوینده دارید به همان میزان به نمک ظرفشویی هم نیاز دارید آیا می خواهید علت را بدانید ؟

اگر ماشین ظرفشویی نمک نداشته باشد

ماشین ظرفشویی برای شستن ظروف از فشار آب استفاده می کند که این موضوع می تواند منجر به مات و کدر شدن ظورف گردد به همین دلیل از نمک ظرفشویی استفاده می کنیم تا سختی آب را از بین ببرد و آسیب رساندن به ظروف و خش دار شدن آن ها جلوگیری نماید. برخی افراد بر این باورند که بدون استفاده از نمک ماشین ظرفشویی هم می توانند از دستگاه استفاده کنند اما باید بدانید این باور اشتباه است و باید برای تمیز شدن ظروف از مواد شوینده و قرص ماشین ظرفشویی استفاده نمایید اما برای جلوگیری از مات و خش دار شدن ظروف از نمک ظرفشویی استفاده کنید.

استفاده از نمک ظرفشویی از جمع شدن رسوبات آهکی و گرفتگی مسیر آب ماشین ظرفشویی جلوگیری می نماید همان طور که می دانید به مرور زمان ممکن است رسوبات آهکی باعث گرفتگی لوله ها شوند و این موضوع باعث می شود به موتور فشار زیادی وارد شود چرا که برای پمپاژ آب با فشار زیاد با مشکل مواجه خواهیم شد و این موضوع می تواند در کاهش عمر ماشین ظرفشویی تاثیرگذار باشد. شاید الان بهتر به اهمیت نمک ظرفشویی پی برده اید پس دقت کنید مخزن نمک ماشین ظرفشویی همیشه پر باشد تا ظروف شما هیچ گاه مات و کدر نشوند همین طور طول عمر ماشین ظرفشویی تان کاهش پیدا نکند.

آشنایی با نحوه استفاده از نمک ظرفشویی

همان طور که می دانید جای مخزن نمک در کف ماشین ظرفشویی است که با چرخاندن درب آن می توانید مخزن نمک را پر کنید برای پر کردن مخزن نمک لازم است از یک قف استفاده کنید تا از ریختن نمک در اطراف مخزن جلوگیری نمایید. لازم است به اندازه 2 بند انگشت سر محفظه نمک خالی باشد اگر به صورت لب به لب محفظه را پر کنید روی ظروف شوره و سفیدک ایجاد می شود. تا به اینجا متوجه اهمیت نمک ماشین ظرفشویی شده اید بنابراین در انتخاب نمک دقت نمایید زیرا استفاده از نمک ظرفشویی تقلبی و تاریخ مصرف گذشته علاوه بر مات و کدر شدن ظروف می تواند به ماشین ظرفشویی آسیب برساند. استفاده از نمک تقلبی سختی را نمی گیرد بلکه به سختی آب می افزاید استفاده از این نوع نمک فقط به خاموش شدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی کمک می کند.

اگر با مشکل نشت نمک در ماشین ظرفشویی روبرو شده اید لازم است بدانید تنها دو دلیل می تواند سبب بروز این مشکل شود اولین دلیل که بسیار ساده و پیش پا افتاده است بسته نشدن درب مخزن نمک است که می تواند سبب نشتی نمک و استفاده بیش از حد از نمک ظرفشویی شود.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *