نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نداشتن تصویر در تلویزیون سونی

نداشتن تصویر در تلویزیون. آیا تلویزیون  سونی شما “روشن” می شود، اما تصویری وجود ندارد؟ بسیاری از افراد در مقطعی با این مشکل مواجه می شوند، صرف نظر از برند یا مدل تلویزیون – این یک مشکل بسیار رایج است. و مانند بسیاری از مردم، وقتی برای اولین بار این را تجربه کردم، فکر کردم تلویزیون  سونی من برای این کار تمام شده است. فکر کردم مشکلی در سخت افزار وجود دارد که باید تلویزیون  سونی را جدا کرد. اما راه حل خیلی ساده تر از این بود. با ما همراه باشید.

نداشتن تصویر در تلویزیون

تنظیم تلویزیون  سونی خود

این مرحله معمولاً نادیده گرفته می‌شود، زیرا مردم فکر می‌کنند که هرگز جواب نمی‌دهد، اما تنظیم مجدد نرم‌افزار تلویزیون  سونی شما همیشه باید اولین قدمی باشد که هر زمان که با مشکلات فنی مواجه می‌شوید، بردارید.

اصطلاح soft-reset به سادگی به معنای خاموش کردن دستگاه و سپس روشن کردن مجدد آن بدون از دست دادن اطلاعات است. ما قصد داریم کاری مشابه انجام دهیم، اما با پیچ و تاب.

  1. با جدا کردن تلویزیون سونی از دیوار شروع کنید.

توجه: مطمئن شوید که تلویزیون  سونی شما به محافظ برق وصل نیست، اینها به دلیل ایجاد مشکلات برق بدنام هستند!

  1. در حالی که تلویزیون سونی از برق جدا است، دکمه پاور تلویزیون سونی خود را پیدا کنید. هنگامی که آن را پیدا کردید، آن را فشار دهید و حدود 15 ثانیه نگه دارید.

مطمئن شوید که از دکمه پاور روی خود تلویزیون  سونی استفاده می کنید نه از ریموت! تلویزیون  سونی شما دارای خازن هایی است که انرژی اضافی را ذخیره می کند، حتی زمانی که تلویزیون  سونی از برق جدا است. فشار دادن و نگه داشتن دکمه روشن/خاموش به تخلیه آن خازن هایی کمک می کند که به تلویزیون  سونی شما اجازه می دهد تا به طور کامل ریست شود.

  1. پس از اتمام 15 ثانیه، می توانید دکمه روشن/خاموش را رها کنید و سپس 30 ثانیه دیگر صبر کنید تا تلویزیون سونی خود را دوباره به دیوار وصل کنید.

در بیشتر موارد، این 3 مرحله ساده مشکل را حل می کند. اما اگر تصویر شما هنوز در تلویزیون  سونی شما کار نمی کند، ادامه مطلب را بخوانید.

بررسی هر اتصال تلویزیون سونی

اگر بازنشانی نرم تلویزیون  سونی شما جواب نداد، کاری که می‌خواهم انجام دهید این است که همه اتصالات تلویزیون  سونی خود را دوباره بررسی کنید.

  1. با جدا کردن همه چیز از تلویزیون سونی خود شروع کنید، 30 ثانیه صبر کنید و سپس همه چیز را دوباره وصل کنید. اطمینان حاصل کنید که همه اتصالات راحت و ایمن هستند!

این روزها، مردم معمولاً حداقل 2 تا 3 دستگاه خارجی به تلویزیون  سونی خود متصل هستند. شاید این یک دستگاه پخش جریانی مانند Roku، Firestick یا Chromecast، یک کنسول بازی مانند Playstation یا X-box، یا فقط یک جعبه کابل باشد.

اتصالات شل به هر یک از این دستگاه‌ها یا از این دستگاه‌ها به تلویزیون  سونی شما می‌تواند باعث مشکلات نمایشگر شود.

  1. یکی دیگر از چیزهایی که ارزش امتحان کردن را دارد، اتصال دستگاه خارجی خود به یک پورت HDMI دیگر در تلویزیون سونی است.

خرابی پورت HDMI تلویزیون

در حالی که این همه رایج نیست، پورت های HDMI ممکن است به مرور زمان از کار بیفتند. برای مثال، اگر از جعبه کابل استفاده می‌کنید و به «HDMI 1» متصل است، سعی کنید آن را به «HDMI 2» وصل کنید و ببینید آیا همچنان مشکل نمایشگر دارید یا خیر.

  1. من همچنین هر کابل/سیم را بررسی می کنم و مطمئن می شوم که آسیبی ندیده باشند.

اگر مشکوک هستید که ممکن است یک بند ناف معیوب داشته باشید، ببینید آیا بند ناف دیگری از همان نوع در اطراف وجود دارد یا خیر و در عوض آن را امتحان کنید. به عنوان مثال، اگر جعبه کابل شما از کابل HDMI استفاده می کند، از کابل HDMI دیگری استفاده کنید و ببینید آیا با این کار مشکل حل می شود.

  1. آخرین کاری که باید انجام دهید این است که اگر می‌خواهید از یک دستگاه خارجی استفاده کنید، مطمئن شوید که تلویزیون سونی شما در کانال ورودی/منبع صحیح قرار دارد.

این روزها، دستگاه های خارجی معمولاً از طریق HDMI به تلویزیون  سونی شما متصل می شوند. هر پورت HDMI در پشت تلویزیون  سونی شما دارای یک عدد مربوطه است.

اگر جعبه کابلی شما به درگاه “HDMI 1” متصل است، اما تلویزیون  سونی شما در کانال “HDMI 2” است، تصویری روی صفحه نمایش خود نخواهید داشت.

به سادگی دکمه ورودی/منبع روی کنترل از راه دور خود را فشار دهید و در هر کانال جابه‌جا شوید تا کانال مناسب را پیدا کنید.

استفاده از دستگاه خارجی دیگر

نکته دیگری که باید در نظر گرفت این است که علت این مشکل یک دستگاه خارجی است و نه تلویزیون  سونی شما. بنابراین اگر می‌خواهید از یک جعبه کابل یا مثلاً یک کنسول بازی استفاده کنید و صدا دریافت می‌کنید، اما تصویری در تلویزیون  سونی شما وجود ندارد، موارد زیر را انجام دهید.

  1. دستگاه خارجی را که با آن مشکل دارید قطع کنید و از دستگاه دیگری استفاده کنید. یا فقط سعی کنید از تلویزیون سونی همانطور که هست استفاده کنید.

اگر تصویر شما پس از جدا کردن دستگاه خارجی مورد نظر برگردد، این نشانه بسیار خوبی است که تلویزیون  سونی شما خوب است و دستگاه مقصر است.

مشکلات سخت افزاری

اگر تمام راه حل های بالا را امتحان کرده اید، اما تصویر شما هنوز کار نمی کند، احتمالا تلویزیون  سونی شما مشکل سخت افزاری دارد. در اینجا چند راه برای تشخیص دقیق نوع مشکل سخت افزاری تلویزیون  سونی شما وجود دارد.

  1. چراغ ها را خاموش کنید و تلویزیون سونی خود را روشن کنید. به پشت تلویزیون سونی خود نگاه کنید و ببینید آیا نوری از دریچه پشتی می تابد. توجه: همه تلویزیون  سونی ها دریچه ای برای نگاه کردن ندارند. متاسفانه برای این مدل ها باید پنل پشتی تلویزیون  سونی را بردارید.

اگر نور می بینید، به این معنی است که “نور پس زمینه” تلویزیون  سونی شما همچنان کار می کند. در این مورد احتمالاً برد T-Con یا برد اصلی (مادر برد) بد دارید.

معمولاً شما باید حدس بزنید و آنها را یک به یک جایگزین کنید تا بفهمید که کدام یک مقصر است. اما از آنجایی که تلویزیون  سونی شما هنوز صدا دارد، ابتدا برد T-Con را تعویض می کنم، زیرا تقریبا همیشه راه حل این است.

  1. اگر در مرحله قبل هیچ نوری ندیدید، به این معنی است که نور پس زمینه شما کار نمی کند. در این صورت، دوباره چراغ ها را خاموش کنید، مطمئن شوید که تلویزیون سونی شما “روشن” است و منوی تلویزیون سونی را باز کنید. یک چراغ فلاش بگیرید و آن را روی صفحه بتابانید و به دنبال نشانه هایی از منو باشید.

شما می خواهید چراغ چشمک زن را فقط چند اینچ از صفحه نمایش نگه دارید و آن را به اطراف حرکت دهید. در نهایت باید بتوانید تصویر کم رنگی از منوی تلویزیون  سونی تشخیص دهید.

تست چراغ قوه در تلویزیون  سونی

اگر در نهایت تصویری را مشاهده کردید، احتمالاً برد T-Con و برد اصلی شما کاملاً سالم هستند، اما اینورتر یا درایور LED شما خراب است.

توجه: بسیاری از مدل‌های تلویزیون  سونی دارای درایور اینورتر / LED هستند که مستقیماً در برد منبع تغذیه تعبیه شده است. در این موارد باید برد پاور را تعویض کنید.

اگر درایور اینورتر / LED شکسته نشده باشد، احتمالاً نوارهای LED خراب هستند. تنها چیزی که لازم است تنها یک چراغ شکسته است و کل نوار از کار می افتد.

متأسفانه، هر یک از این مشکلات سخت افزاری شما را ملزم به جدا کردن تلویزیون  سونی برای رفع آن می کند.

پیشنهاد مطالعه: مشکلات پورت HDMI تلویزیون سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *