نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه ریستارت یا راه اندازی مجدد تبلت سونی

راه اندازی مجدد تبلت. راه‌اندازی مجدد یا راه‌اندازی مجدد تلفن راه‌حل سریع اولیه برای هر مشکل رایج است. راه‌اندازی مجدد دستگاهتان هر از گاهی می‌تواند تبلت سونی شما را «سالم» نگه دارد. نه تنها عملکرد دستگاه اندرویدی را بهبود می‌بخشد، بلکه آن را سریع‌تر می‌کند، مشکل از کار افتادن برنامه‌ها، هنگ کردن تلفن، صفحه‌های خالی یا برخی مشکلات جزئی را در صورت وجود حل می‌کند. چه اتفاقی می‌افتد وقتی دکمه روشن/خاموش معیوب باشد؟ سپس چگونه دستگاه را راه اندازی مجدد می کنید؟

راه اندازی مجدد تبلت

بررسی نحوه ریستارت یا راه اندازی مجدد تبلت سونی

ما تعدادی از راه‌های راه‌اندازی مجدد دستگاه را فهرست کرده‌ایم. خب منتظر چی هستیم؟ بیا شروع کنیم!

شماره 1 انجام یک راه اندازی مجدد استاندارد

اولین و مهمترین پیشنهاد ما این است که تبلت سونی را با گزینه های نرم افزار داخلی راه اندازی مجدد کنید. ارزش این را دارد که به روش پیش فرض فرصت بدهید. مراحل راه اندازی مجدد/راه اندازی مجدد تبلت سونی به شرح زیر است:

  1. دکمه روشن/خاموش (معمولاً در سمت راست بالای موبایل دیده می شود) را فشار داده و نگه دارید. در برخی موارد، باید دکمه کاهش صدا + صفحه اصلی را انتخاب کنید تا منو ظاهر شود. برای انجام این فرآیند نیازی به باز کردن قفل دستگاه نیست.
  2. حالا از لیست گزینه Restart/Reboot را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا تبلت سونی شما ریستارت شود.

اگر این برای شما جواب نداد، روش‌های دیگر فهرست شده در اینجا را برای راه‌اندازی مجدد یا راه‌اندازی مجدد تلفن Android خود بررسی کنید.

شماره 2 روشن و خاموش کردن دستگاه

یکی دیگر از راه‌های اساسی و در عین حال کاربردی دیگر برای راه‌اندازی مجدد دستگاه، خاموش کردن تبلت سونی و روشن کردن مجدد آن است. این روش نه تنها قابل انجام است، بلکه از نظر زمان نیز کارآمد است. در مجموع، اگر دستگاه شما به روش پیش‌فرض راه‌اندازی مجدد پاسخ نمی‌دهد، بهترین جایگزین است.

مراحل انجام این کار:

  1. دکمه پاور در سمت چپ تبلت سونی را فشار داده و نگه دارید. یا، از کلید کاهش صدا و دکمه صفحه اصلی استفاده کنید. صبر کنید تا منو ظاهر شود.
  2. حالا روی گزینه Power Off ضربه بزنید و منتظر بمانید تا تبلت سونی خاموش شود.
  3. وقتی این یکی شد، دکمه روشن/خاموش را برای مدت طولانی نگه دارید تا نمایشگر چشمک بزند.

صبر کنید تا دستگاه شما دوباره روشن شود!

شماره 3 امتحان راه اندازی مجدد سخت

اگر دستگاه شما به روش Soft Boot پاسخ نمی‌دهد، سعی کنید از روش Hard Reboot استفاده کنید. اما هی، استرس نداشته باش! این مانند گزینه Factory Reset کار نمی کند. اطلاعات شما هنوز سالم و سالم است.

زمانی که تبلت سونی شما شروع به خنده دار شدن کرد می توانید از این گزینه استفاده کنید. این فقط یک راه فانتزی تر برای خاموش کردن دستگاه شما و سپس روشن کردن مجدد آن است. این شبیه به پایین نگه داشتن دکمه پاور در رایانه شخصی ما است

مراحل انجام این کار عبارتند از:

  1. دکمه پاور را به مدت 10 تا 15 ثانیه به مدت طولانی فشار دهید.
  2. این فرآیند دستگاه شما را به صورت دستی Restart اجباری می کند.

و این همه، لذت ببرید!

شماره 4 برداشتن باتری تبلت سونی

امروزه همه تولیدکنندگان تبلت سونی های هوشمند تبلت سونی های یکپارچه با باتری های غیر قابل جابجایی تولید می کنند. این کار سخت افزار کلی تبلت سونی را کاهش می دهد و دستگاه شما را براق و براق می کند. ظاهراً این همان چیزی است که تبلیغات در حال حاضر در مورد آن است.

اما، برای کسانی که هنوز از تلفن با باتری های قابل جابجایی استفاده می کنند، خود را خوش شانس بدانند. اگر تلفن شما به راه‌اندازی مجدد دستی پاسخ نمی‌دهد، باتری خود را بیرون بکشید.

مراحل حذف باتری عبارتند از:

  1. به سادگی، قسمت پشتی بدنه (پوشش) تبلت سونی خود را بردارید.
  2. فضای کمی را پیدا کنید که بتوانید آن را در یک کاردک لاغر یا یک میخ قرار دهید تا دو قسمت را از هم جدا کنید. به خاطر داشته باشید که هر تبلت سونی طراحی سخت افزاری متفاوتی دارد.
  3. هنگام استفاده از ابزارهای نازک محتاط باشید زیرا نمی خواهید داخل تبلت سونی خود را سوراخ کنید یا به آن آسیب برسانید. با احتیاط از باتری استفاده کنید زیرا بسیار شکننده است.
  4. پس از خارج کردن باتری تلفن، آن را به داخل بلغزانید. اکنون، دوباره دکمه روشن/خاموش را به مدت طولانی فشار دهید تا صفحه نمایش شما چشمک بزند. منتظر بمانید تا تبلت سونی شما دوباره روشن شود.

شماره 5 استفاده از ADB برای راه اندازی مجدد

Android Debug Bridge (ADB) ابزاری است که می‌تواند به شما در راه‌اندازی مجدد تبلت سونی با کمک رایانه شخصی کمک کند، اگر به روش دستی کار نمی‌کند. این یک ویژگی ارائه شده توسط Google است که به شما امکان می دهد با دستگاه خود ارتباط برقرار کنید و چندین عملیات از راه دور مانند اشکال زدایی و نصب برنامه ها، انتقال فایل ها و حتی راه اندازی مجدد تلفن یا رایانه لوحی خود را انجام دهید.

مراحل استفاده از ADB عبارتند از:

  1. ابتدا ابزار ADB و درایورهای اندروید را با استفاده از Android SDK (کیت توسعه نرم افزار) نصب کنید.
  2. سپس در دستگاه Android خود، به تنظیمات بروید و روی تنظیمات اضافی ضربه بزنید.
  3. گزینه Developer را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.
  4. در قسمت Debugging، گزینه On the USB Debugging را تغییر دهید.
  5. اکنون، تلفن اندرویدی خود را با استفاده از کابل USB به رایانه شخصی متصل کرده و Command Prompt یا Terminal را باز کنید.
  6. برای اطمینان از اینکه دستگاه شما شناسایی شده است، به سادگی «دستگاه های ADB» را تایپ کنید.
  7. اگر جواب نداد دوباره بررسی کنید که آیا درایورها به درستی نصب شده اند یا نه، اگر نشد دوباره نصب کنید.
  8. در نهایت، اگر خط فرمان با گفتن «لیست دستگاه‌های متصل» پاسخ داد، «ADB reboot» را تایپ کنید.
  9. تلفن اندرویدی شما اکنون باید به آرامی راه اندازی مجدد شود.

پیشنهاد مطالعه: تعمیر عدم اتصال تبلت سونی به وای فای

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *