نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه رفع مشکلاتWi-Fi در PS5

رفع مشکلاتWi-Fi در PS5. اگر پلی استیشن 5 خود را از طریق Wi-Fi به شبکه خود وصل کرده باشید، احتمال اینکه دیر یا زود با مشکل شبکه مواجه شوید، وجود دارد. چه PS5 شما به وای فای متصل نشود یا عملکرد شبکه به طور کلی آسیب ببیند، می توانید این مشکلات را برطرف کنید. مراحل زیر را برای تشخیص و رفع مشکلات اتصال Wi-Fi PS5 خود دنبال کنید. اگر از اترنت برای اتصال استفاده می کنید، اکثر آنها به شما کمک می کنند تا مشکلات اینترنت را برطرف کنید.

رفع مشکلاتWi-Fi در PS5

بررسی اتصال سایر دستگاه در رفع مشکلاتWi-Fi در PS5

هنگامی که PS5 شما شروع به مشکلات شبکه کرد، ابتدا باید سایر رایانه ها، تلفن ها و کنسول های موجود در شبکه خانگی خود را بررسی کنید. اگر مشکل اینترنت شما همه چیز را تحت تاثیر قرار می دهد، راهنمای ما را برای تشخیص مشکلات اینترنت خانگی دنبال کنید. مراحل موجود در آن راهنما باید تمام مشکلات شما، از جمله مشکلات Wi-Fi PS5 شما را برطرف کند. مشکلات اینترنت در سراسر خانه در پلی استیشن شما ریشه ندارند. در صورتی که مشکل فقط مربوط به پلی استیشن 5 شماست و همه چیز به خوبی کار می کند، مراحل عیب یابی زیر را ادامه دهید.

راه اندازی مجدد PS5 و تجهیزات شبکه

اگر قبلاً عیب‌یابی انجام داده‌اید، باید بدانید که راه‌اندازی مجدد همه دستگاه‌های آسیب‌دیده اولین قدم مهم است. راه‌اندازی مجدد می‌تواند مشکلات جزئی را برطرف کند، و این کار هوشمندانه است که ابتدا آن را انجام دهید تا بدون دلیل زمان خود را روی مراحل فشرده‌تر تلف نکنید.

ابتدا باید PS5 خود را به طور کامل ریستارت کنید. برای انجام این کار، دوباره روی دکمه PlayStation ضربه بزنید تا منوی سریع در پایین صفحه باز شود. تا آخر به سمت راست بروید، Power را انتخاب کنید و Restart PS5 را انتخاب کنید. با این کار PS5 شما به طور کامل خاموش می شود و دوباره آن را روشن می کند.

همچنین، می‌توانید از دکمه فیزیکی پاور در جلوی PS5 خود برای خاموش کردن آن استفاده کنید. در مدل استاندارد PS5، دکمه پاور دکمه‌ای است که به پایین کنسول نزدیک‌تر است. در PlayStation 5 Digital Edition، با توجه به عدم وجود دیسک درایو، دکمه Eject وجود ندارد، بنابراین دکمه Power تنها دکمه است.

در هر صورت، دکمه پاور را روی PS5 خود فشار دهید و نگه دارید. وقتی یک بوق شنیدید، آن را نگه دارید تا صدای بوق دوم را بشنوید، سپس رها کنید. این کار PS5 شما را به طور کامل خاموش می کند و چراغ های بالای آن را خاموش می کند. اگر چراغ های نارنجی می بینید، PS5 در حالت استراحت است و به طور کامل خاموش نشده است – دوباره آن را روشن کنید و دوباره این کار را امتحان کنید. قرار دادن سیستم شما در حالت استراحت برای عیب یابی کافی نیست.

راه اندازی مجدد روتر و مودم یکی از راه های رفع مشکلاتWi-Fi در PS5

اگر راه اندازی مجدد PS5 مشکل را برطرف نکرد، روتر و مودم خود را مجددا راه اندازی کنید (اگر یک واحد ترکیبی دارید، آن را راه اندازی مجدد کنید). برخی از مدل ها دارای یک کلید برق فیزیکی هستند که می توانید آن را خاموش کنید. اگر در دستگاه‌های شما در دسترس نیست، آنها را برای یک یا دو دقیقه از برق بکشید، سپس دوباره آنها را وصل کنید. پس از اتصال دوباره همه چیز، دوباره آنلاین شوید.

تأیید جزئیات شبکه Wi-Fi

اگر اصلاً نتوانستید PS5 خود را به Wi-Fi وصل کنید، در مرحله بعد باید مطمئن شوید که اعتبار شبکه صحیح را وارد کرده اید. این احتمال وجود دارد که رمز عبور را اشتباه تایپ کرده باشید یا شخص دیگری که به شبکه دسترسی دارد آن را تغییر داده باشد.

برای وارد کردن دوباره جزئیات شبکه خود، چرخ دنده تنظیمات را از سمت راست بالای منوی اصلی PS5 خود انتخاب کنید. سپس به Network > Settings بروید. اطمینان حاصل کنید که اتصال به اینترنت را فعال کرده اید، سپس تنظیم اتصال اینترنت را انتخاب کنید.

در زیر لیست شبکه‌های یافت شده، اتصال Wi-Fi خود را انتخاب کرده و رمز عبور Wi-Fi شبکه خود را وارد کنید. مطمئن شوید که شبکه مناسب را انتخاب کنید، به خصوص اگر گزینه های زیادی در لیست وجود دارد.

مطمئن شوید که رمز عبور را به درستی تایپ کرده اید. اگر هنوز وصل نمی شود و شخص دیگری شبکه را در خانه شما مدیریت می کند، بپرسید که آیا اخیراً رمز عبور جدیدی تنظیم کرده است یا خیر.

پس از اتصال، اگر می‌خواهید گزینه‌های دیگر را تغییر دهید، دکمه X را در حالی که اتصال Wi-Fi خود در زیر شبکه‌های ثبت‌شده برجسته شده است فشار دهید و تنظیمات پیشرفته را انتخاب کنید. بسیاری از این موارد مرتبط نیستند، اما به عنوان یک مرحله عیب‌یابی اضافی، می‌توانید از یک سرور DNS جایگزین برای PS5 خود در تنظیمات DNS استفاده کنید.

اجرا تست شبکه پلی استیشن 5

PS5 شامل یک تست داخلی است که سعی می کند آنلاین شود و به شبکه پلی استیشن (PSN) متصل شود، سپس نتایج را به شما اطلاع می دهد. اگر هنوز مطمئن نیستید که چرا PS5 شما آنلاین نمی شود، باید این را اجرا کنید.

برای انجام تست شبکه، به تنظیمات > شبکه > وضعیت اتصال بروید. برای اجرای یک بررسی جدید، اینجا تست اتصال اینترنت را انتخاب کنید.

معنی مراحل این آزمون به شرح زیر است:

  • دریافت آدرس IP: اگر این مورد تایید شود، PS5 شما به روتر شما متصل شده و یک آدرس IP با موفقیت دریافت کرده است.
  • اتصال به اینترنت: وقتی این کار با موفقیت انجام شد، کنسول شما می‌تواند آنلاین شود.
  • ورود به سیستم PlayStation Network: این مرحله آخر اطمینان حاصل می کند که می توانید به PSN متصل شوید تا از بازی های آنلاین و سایر خدمات لذت ببرید.
  • سرعت اتصال: این سرعت باید در نقطه مقابل سرعتی باشد که از ISP دریافت می کنید. اگر آنها بسیار کم هستند، سیستم شما یا سیگنال Wi-Fi ضعیفی دارد یا فعالیت های زیادی در شبکه شما وجود دارد.

اگر PS5 شما آنلاین است اما به PSN متصل نمی شود، ممکن است لازم باشد پورت های روتر خود را فوروارد کنید تا کنسول شما بتواند به خدمات PSN دسترسی داشته باشد. اگر سیستم شما مانند یک کالج به یک شبکه سازمانی متصل باشد، ممکن است این اتفاق بیفتد. اگر می خواهید در دانشگاه خود وصل شوید، ممکن است لازم باشد با مدیر شبکه صحبت کنید.

اگر یکی از دو بررسی دیگر ناموفق بود، راهنمای عیب‌یابی شبکه عمومی را که قبلاً پیوند داده شده است، دنبال کنید.

پس از انجام این تست، ممکن است بخواهید از طریق جادوگر اتصال PS5 در صفحه تعمیرات پلی استیشن سونی قدم بزنید. کنسول و مشکل خود را از صفحه اولیه انتخاب کنید، سپس برخی از مراحل عیب یابی را برای حل کردن آن به شما راهنمایی می کند. بیشتر اینها همان نکاتی هستند که در اینجا به آنها اشاره می کنیم، اما استفاده از ابزار سونی ممکن است به شما کمک کند چیزی را که نادیده گرفته اید، پیدا کنید.

نزدیکتر کردن پلی استیشن به روتر یکی از راه های رفع مشکلاتWi-Fi در PS5

فناوری‌های بی‌سیم مانند وای‌فای مستعد تداخل هستند و فقط مسافت مشخصی را قبل از کاهش سیگنالشان پوشش می‌دهند. برای بررسی اینکه اتصال Wi-Fi PS5 شما به روتر چقدر محکم است، به تنظیمات > شبکه > وضعیت اتصال > مشاهده وضعیت اتصال بروید و قسمت قدرت سیگنال را پیدا کنید. اگر کمتر از 80٪ یا بیشتر است، باید اقداماتی را برای بهبود این قدرت انجام دهید.

در صورت امکان، PS5 خود را از نظر فیزیکی به روتر خود نزدیک کنید. از قرار دادن هر یک از این دو دستگاه در نزدیکی منابع متداول تداخل مانند مایکروویو یا مانیتور کودک خودداری کنید. و به یاد داشته باشید که سطوح ضخیم مانند بتن به شدت سیگنال های بی سیم را مختل می کند.

پیشنهاد مطالعه: 10 نکته مفید درباره پلی استیشن 5

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *