نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه جدا کردن مانیتور LCD

نحوه جدا کردن مانیتور LCD لپ تاپ سونی

لپ تاپ سونی مجموعه وسیعی از مانیتورهای LCD با قیمت نسبتاً پایین را به فروش می رساند که باعث می شود مشاغل بتوانند هزینه کامپیوتر را کاهش دهند و همچنان از مزایای یک مانیتور با ردپای کوچک استفاده کنند.

مانیتورهای لپ تاپ سونی عموماً به همان اندازه قابل اعتماد هستند که سایر شرکت ها قیمت بالاتری دارند. با این وجود، گاهی اوقات لامپ نور پس زمینه، صفحه نمایش یا اینورتر در مانیتور لپ تاپ سونی ممکن است خراب شده و نیاز به تعویض داشته باشد. قطعات این مانیتورها در مقایسه با هزینه نیروی کار که بسیاری از مغازه ها برای جدا کردن و تعمیر مانیتورها دریافت می کنند، نسبتاً ارزان هستند.

در نتیجه، می توانید با انجام تعمیرات خود، در هزینه خود صرفه جویی کنید. برای تعمیر مانیتور LCD لپ تاپ سونی، ابتدا باید نحوه جداسازی دستگاه را بیاموزید.

مرحله 1

مانیتور LCD  لپ تاپ سونی را خاموش کرده و سیم آداپتور برق AC را جدا کنید. پیچ های مخصوص کابل ویدئو را باز کرده و سپس آن را نیز جدا کنید.

مرحله 2

یک حوله نرم و بزرگ را روی میز، میز یا دیگر سطوح صاف و محکم کار پخش کنید. مانیتور لپ تاپ سونی را رو به روی حوله و پشت مانیتور رو به بالا قرار دهید.

مرحله 3

با استفاده از پیچ گوشتی فیلیپس دو یا سه پیچ که پایه را به قسمت پایینی مانیتور محکم می کنند، بردارید. پایه را بردارید و کنار بگذارید.

مرحله 4

حلقه های لاستیکی را در لبه های بیرونی قاب پشتی صفحه قرار دهید. در اکثر مانیتورهای لپ تاپ سونی، بین شش تا هشت گرومت وجود دارد که باید برای دسترسی به پیچ هایی که قطعات قاب جلو و عقب را محکم می کنند، بردارید. با استفاده از کوره یا کاتب، مهره های لاستیکی را به آرامی بیرون بیاورید.

مرحله 5

از پیچ گوشتی فیلیپس برای برداشتن همه پیچ های نگهدارنده که هنگام برداشتن توری های لاستیکی جدا شده اند، استفاده کنید.

مرحله 6

مانیتور را بچرخانید تا صفحه رو به بالا باشد. با استفاده از کوره یا منبت قطعات قاب جلو و عقب صفحه نمایش را با دقت جدا کنید. پس از برداشتن پیچ های نگهدارنده از پشت مانیتور، دو قطعه قاب باید به راحتی جدا شوند. با این حال، هنگام کار در اطراف لبه های مانیتور با باریکه یا قلم مو، مراقب باشید تا از شکستن زبانه های پلاستیکی کوچک که به ایمن شدن قطعات قاب جلو و عقب کمک می کند، جلوگیری کنید. بعد از اینکه دو قسمت را به آرامی جدا کردید، کابل رابط منو را از برد اصلی جدا کنید (اگر مانیتور یکی دارد)، قسمت جلویی قاب جلو را برداشته و کنار بگذارید.

مرحله 7

دوشاخه اتصال نور پس زمینه LCD را از سمت راست اینورتر LCD جدا کنید. کابل اینورتر LCD را از برد مدار زیر لبه پایینی صفحه LCD لپ تاپ سونی جدا کنید.

مرحله 8

با پیچ گوشتی فیلیپس پیچ های محکم کننده گیره های چراغ نور پس زمینه را باز کرده و جدا کنید. گیره ها را بردارید و سپس چراغ نور پس زمینه را از سینی آن بیرون بکشید و کنار بگذارید.

مرحله 9

پیچ هایی را که اینورتر LCD را به شاسی مانیتور می چسبانید باز کنید. برد اینورتر LCD را بردارید.

مرحله 10

کابل اصلی نمایش ویدئو را که از پایین صفحه به برد اصلی مدار اجرا می شود جدا کنید. کابل برق سیاه یا قرمز را که روی برد مدار قرار دارد نیز از برق بکشید.

مرحله 11

چهار تا شش پیچ را در اطراف لبه های صفحه LCD بردارید و آن را به قطعه قاب عقب محکم کنید. صفحه LCD را از قاب عقب بردارید و آن را رو به پایین روی حوله قرار دهید تا از ترک خوردن یا خراشیدن آن جلوگیری شود.

مرحله 12

کابل برق را که از درگاه اتصال سیم برق در قطعه قاب عقب به برد اصلی مدار منتقل می شود، جدا کنید. کابل را که از پورت کابل ویدئویی در قاب پشتی به برد اصلی منتقل می شود، جدا کنید.

مرحله 13

چهار پیچ را از گوشه های برد اصلی جدا کنید که آن را به قسمت داخلی قاب پشتی محکم کرده است. برد مدار را بردارید و کنار بگذارید.

مرحله 14

دو یا سه پیچ را که پورت اتصال برق AC را در قاب عقب محکم می کنند، بردارید. کانکتور را از شکاف خارج کرده و کنار بگذارید. پیچ های درگاه اتصال کابل ویدئو را بردارید، سپس پورت را از قاب عقب مانیتور بردارید.

مرحله 15

در صورت نیاز قطعات معیوب را در مانیتور لپ تاپ سونی تعویض کنید. با برگرداندن مراحل مورد استفاده برای جدا کردن آن، مانیتور LCD لپ تاپ سونی را دوباره مونتاژ کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *