نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مقدار ظرفیت کارت حافظه در دوربین فیلم برداری سونی

مقدار ظرفیت کارت حافظه در دوربین فیلم برداری. بنابراین یک کارت 128 گیگابایتی چند عکس می تواند نگه دارد؟ کارت های حافظه 32، 64 و 256 گیگابایتی چطور؟ امروز، ما اینجا هستیم تا به آن پاسخ دهیم. کارت حافظه همراه وفادار شماست زیرا عکس های شما را ذخیره می کند. کارت های CompactFlash (CF)، Secure Digital (SD)، CFexpress و MicroSD رایج ترین برای دوربین فیلم برداری سونی های DSLR، بدون آینه و سایر دوربین فیلم برداری سونی ها هستند.

مقدار ظرفیت کارت حافظه در دوربین فیلم برداری

مقدار ظرفیت یک کارت

برای پاسخ صحیح به این سوال، باید به دو تنظیمات مختلف عکسبرداری و نحوه تاثیر آنها بر اندازه فایل نگاه کنیم. دو تنظیمات فایل تصویری JPEG و RAW هستند.

JPEG در مقابل فایل های تصویری RAW خاص در مقابل DNG

فشرده سازی JPEG در چندین فرمت فایل تصویری استفاده می شود. JPEG رایج‌ترین فرمت تصویری است که توسط دوربین فیلم برداری سونی‌های دیجیتال و سایر دستگاه‌های عکسبرداری استفاده می‌شود.

این تصاویر “فشرده” هستند. و فقط در صورتی که تصاویر خود را در رسانه‌های اجتماعی یا آرشیو خود آپلود کنید، داده‌هایی را که دوربین فیلم برداری سونی ارزش نگهداری می‌داند را حفظ می‌کنند.

به همین دلیل، آنها فضای زیادی برای بازی در پس پردازش ارائه نمی دهند.

یک تصویر RAW حاوی تمام داده های “خام” صحنه ای است که می گیرید. این بدان معناست که برای هر پیکسلی که دوربین فیلم برداری سونیتان می تواند بگیرد، طیف رنگی و دینامیکی کامل را دارید.

فایل های تصویری RAW بسیار بزرگتر از فایل های JPEG هستند. آنها فضای بیشتری را برای تغییر مقادیر نوردهی، تنظیم تعادل رنگ سفید، و تغییر رنگ ها با استفاده از نرم افزارهای پس از پردازش به شما می دهند.

سازندگان معمولا فرمت های فایل RAW خود را دارند. کانن از CR2 و CR3 استفاده می کند، نیکون از NEF و غیره استفاده می کند.

DNG یک نگاتیو دیجیتال است. این یک فرمت RAW است که مختص برند دوربین فیلم برداری سونی نیست. این مانند یک فایل RAW معمولی برای همه مقاصد است. Canon EOS 7D من با فرمت JPEG یا CR2 RAW عکاسی می کند. اما Ricoh GR II من از DNG استفاده می کند.

تفاوت اندازه بین JPEG و RAW

تفاوت قابل توجهی بین این دو نوع فایل وجود دارد. JPEG ها فشرده می شوند. آنها کاملاً در مرز 8 بیتی مورد استفاده برای تصاویر وب قرار می گیرند. آنها معمولاً نتیجه تبدیل RAW نیز هستند.

به دلیل مقادیر مختلف فشرده سازی، اندازه فایل JPEG متفاوت است. در یک دوربین فیلم برداری سونی دیجیتال 20 مگاپیکسلی (مگاپیکسلی)، حجم آنها بین 5 تا 10 مگابایت است.

از طرف دیگر، فایل‌های RAW حاوی تمام داده‌هایی هستند که دوربین فیلم برداری سونی شما می‌گیرد. بنابراین فایل های RAW برای پس پردازش گسترده عالی هستند.

اکثر فرمت های RAW غیر فشرده هستند. این بدان معنی است که هر فایل RAW (در همان تنظیمات) تقریباً اندازه یکسانی دارد، صرف نظر از آنچه در عکس است. معمولاً هر کدام حدود 30 مگابایت در یک دوربین فیلم برداری سونی 20 مگاپیکسلی هستند.

انتخاب یک کارت حافظه برای استفاده

انتخاب کارت حافظه به دوربین فیلم برداری سونی شما بستگی دارد. می‌توانید مارک، اندازه و سرعت کارت حافظه را انتخاب کنید. هر چه اندازه بزرگتر باشد، می توانید عکس های بیشتری بگیرید. این یک راه عالی برای ذخیره تصاویر بیشتر است. اما این یک راه عالی برای از دست دادن یا آسیب رساندن به همه آنها نیز است.

سرعت کارت حافظه به سرعت پردازش داده ها مربوط می شود. کارت حافظه سریعتر گرانتر است. این به شما امکان می دهد از حالت های عکاسی مداوم یا انفجاری استفاده کنید. اما دوربین فیلم برداری سونی شما حتی ممکن است نتواند از سرعت نوشتن کامل کارت استفاده کند. اگر می خواهید در مورد انتخاب بهترین کارت حافظه بیشتر بدانید، مقاله ما را در مورد انتخاب کارت حافظه خود بررسی کنید.

4 نوع کارت حافظه

کارت های CompactFlash (CF) یکی از چهار کارت حافظه رایج برای دوربین فیلم برداری سونی های دیجیتال هستند. آنها از نظر اندازه فیزیکی بزرگترین هستند.

کارت های CF در بسیاری از دوربین فیلم برداری سونی های دیجیتال سایز متوسط ​​تا بزرگتر و دوربین فیلم برداری سونی های SLR استفاده می شوند.

کارت های Secure Digital (SD) به دلیل اندازه کوچکشان بیشتر و بیشتر مورد استفاده قرار گرفته اند. بیشتر لپ‌تاپ‌ها حتی یک دهانه کوچک مخصوص کارت‌های SD دارند.

و اگر مشکلی پیش بیاید، آنها یک شرط مطمئن برای پشتیبانی سازنده هستند. آنها حتی یک زبانه در کنار کارت حافظه دارند که از تصاویر شما در هنگام فشار دادن محافظت می کند.

کارت های MicroSD کوچکتر از برادر بزرگتر خود هستند. آنها برای دوربین فیلم برداری سونی ها و دستگاه های کوچکتر مانند GoPros، هواپیماهای بدون سرنشین و تلفن های همراه طراحی شده اند.

یک کارت microSD در صورت همراهی با آداپتور به عنوان یک کارت SD کار می کند. اما این کارت های حافظه کوچکتر شانس بیشتری برای گم شدن دارند.

اخیراً کارت‌های CFexpress رایج‌تر شده‌اند، به‌ویژه در دوربین فیلم برداری سونی‌های سطح بالایی مانند EOS-1D X Mark III پرچمدار Canon. مزیت بزرگ آنها در سرعت است.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای نهایی برای عکاسی منظره با دوربین عکاسی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *