نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات مهم لپ تاپ

تعمیر سیاهی لپ تاپ سونی

اگر صفحه لپ تاپ سونی شما هیچ تصویری را نشان نمی دهد، چندین مرحله عیب یابی وجود دارد که ممکن است به شما در حل مشکل کمک کند. هر بخش زیر را برای مراحل مفید که ممکن است مفید باشد، مرور کنید.

لپ تاپ سونی بوت نمی شود

اگرچه ممکن است نتوانید چیزی را روی صفحه مشاهده کنید، اما برای دریافت صداهایی که نشان می دهد در حال بوت شدن است، به لپ تاپ گوش دهید. اگر هیچ صدایی نمی شنوید، قبل از حرکت به بخش های دیگر این صفحه، مراحل پیوند زیر را دنبال کنید.

مشکلات سیستم عامل

اگر لپ تاپ سونی بوت می شود، اما بعد از ورود به سیستم صفحه سیاه و سفید می شود، ممکن است مشکلی در سیستم عامل وجود داشته باشد.

یکی از دلایل اصلی بروز این مشکل، خرابی فایل سیستم از بارگیری سیستم عامل و در نتیجه سیاه شدن یا خالی شدن صفحه است.

ویندوز را مجدداً راه اندازی کنید تا ببینید مشکلی موقتی است یا با راه اندازی مجدد خود حل می شود. اگر مشکل برطرف نشد، هارد دیسک خود را پاک کنید و ویندوز را دوباره نصب کنید.

روشنایی کم تنظیم شده یا تنظیم قدرت

اگر تصویر تا حدی قابل مشاهده است، روشنایی لپ تاپ که کم تنظیم شده است یا با تنظیمات برق کاهش می یابد. با اتصال لپ تاپ به دیوار مطمئن شوید که لپ تاپ شما در حالت صرفه جویی در مصرف برق نیست. در مرحله بعد، سعی کنید روشنایی لپ تاپ خود را افزایش دهید تا مطمئن شوید که مشکل شما را ایجاد نمی کند.

صفحه نمایش خارجی را امتحان کنید

با اتصال مانیتور یا نمایشگر دیگر به لپ تاپ سونی، مطمئن شوید مشکلی در کارت گرافیک لپ تاپ سونی وجود ندارد. اگر نمایشگر خارجی خوب کار می کند، مشکل صفحه LCD لپ تاپ شما یا اتصال مادربرد به صفحه LCD است.

اگر مانیتور خارجی نیز کار نمی کند و پیوند بالا را مطالعه کردید، کارت گرافیک داخلی، مادربرد یا کابل معیوب است. ممکن است لازم باشد کارت گرافیک یا مادربرد را تعویض کنید. لپ تاپ سونی را به تعمیرگاه لپ تاپ ببرید تا ببینید تعمیر می شود یا خیر.

داغ شدن بیش از حد لپ تاپ

همچنین می توانید بررسی کنید که آیا لپ تاپ سونی بیش از حد گرم می شود یا خیر. در بیشتر موارد، یک لپ تاپ سونی هنگام گرم شدن بیش از حد خاموش می شود، اما ممکن است فقط با قطع برق GPU (واحد پردازش گرافیکی) صفحه نمایش را خاموش کند.

مشکل سخت افزاری دیگر

اگر پس از انجام مراحل بالا، لپ تاپ سونی هنوز دارای صفحه سیاه یا خالی است، مشکل سخت افزاری وجود دارد. لیست زیر رایج ترین خرابی های سخت افزاری را نشان می دهد.

  1. کابل شل یا قطع شده است.
  2. اینورتر قدرت LCD ضعیف است.
  3. CCFL بد یا نور پس زمینه.
  4. صفحه LCD ضعیف است.
  5. کارت گرافیک خراب یا تراشه گرافیکی آنبورد.
  6. مادربرد خراب یا کوتاه شده

اگر لپ تاپ سونی شما دارای گارانتی است، توصیه می کنیم برای اطلاع از نحوه تعمیر آن با سازنده لپ تاپ تماس بگیرید.

اگر لپ تاپ سونی تحت ضمانت نیست، متأسفانه برای اکثر کاربران نهایی، تعمیر یک LCD یا مادربرد بد می تواند پیچیده باشد یا در صورت عدم انجام صحیح آسیب های بیشتری به همراه داشته باشد. توصیه می کنیم لپ تاپ را به تعمیرگاه ببرید و آنها را جایگزین سخت افزار معیوب کنید. بهتر است برای تعمیر لپ تاپ خود از تعمیرکار حرفه ای استفاده نمایید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *