نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت چشمک زدن تصویر پروژکتور

چرا تصویر پروژکتور سونی چشمک می زند

دلایل متفاوتی وجود دارد که چرا پروژکتور چشمک می زند. این می تواند به دلیل خرابی لامپ، تجمع گرد و غبار در چرخ رنگ پروژکتور و حلقه های زمین باشد. دلایل دیگر سوسو زدن پروژکتور سونی عدم مصرف برق کافی توسط لامپ پروژکتور سونی در حالت محیطی، نرخ تازه سازی یا نرخ فریم و مسائل وضوح است.

برای درک بهتر معنای این و راه هایی برای رفع آن، در اینجا 7 مرحله عیب یابی است که می توانید برای تشخیص مشکل استفاده کنید.

  1. 1. ممکن است لامپ از قدرت کافی برخوردار نباشد

این امر هنگام استفاده از حالت اکو برای کاهش نویز فن پروژکتور سونی رایج است. انجام این کار باعث می شود که مقدار انرژی به لامپ کاهش پیدا کند و باعث چشمک زدن تصویر شود زیرا از قدرت کافی برای تحرک زیاد فوتون ها برخوردار نیست (زیرا نور خاصیت ذرات دارد).

استفاده از حالت معمولی باید سوسو زدن را تا حدودی برطرف کند، اما آماده مقابله با صداهای فن باشد.

با این حال، با کاهش روشنایی، اطمینان از تمیز بودن فضای داخلی پروژکتور سونی و بدون گرد و غبار و اطمینان از گردش هوا کافی برای خنک شدن پروژکتور سونی، می توانید صدای فن را کاهش دهید.

  1. 2. لامپ پروژکتور سونی ممکن است خراب شود

لامپ های پروژکتور به گونه ای ساخته نشده اند که برای همیشه دوام بیاورند و معمولاً بین 1500 تا 3000 ساعت استفاده می کنند و برخی از آنها تا 30000 ساعت کار می کنند.

البته، سوسو زدن ممکن است نشانه ای از خاموش شدن لامپ پروژکتور سونی شما باشد. بنابراین، اگر لامپ پروژکتور سونی شما نزدیک به عمر لامپ خود است، ممکن است این اتفاق بیفتد.

با این حال، شما باید از بررسی وضعیت سلامت لامپ اطمینان حاصل کنید. معمولاً اکثر پروژکتورها دارای نشانگر قرمز یا زرد هستند که در صورت خرابی لامپ چشمک می زند.

همچنین می توانید چراغ را از نظر آسیب فیزیکی یا سوختگی بررسی کنید و همچنین در منوی زیر گزینه عمر لامپ، میزان عمر آن را بیشتر یا بیشتر کنید.

پس از تشخیص اینکه چراغ باعث سوسو زدن می شود، آن را تعویض کنید.

نحوه تعویض لامپ/لامپ پروژکتور سونی

  • یک لامپ سازگار بخرید. من یک لامپ OEM یا یک جایگزین OEM را پیشنهاد می کنم که از لامپ OEM سازنده استفاده می کند اما دارای محفظه لامپ عمومی است.
  • قبل از باز کردن پروژکتور سونی اطمینان حاصل کنید که آن را از منبع تغذیه جدا کرده و اجازه دهید کاملا خنک شود.
  • با استفاده از راهنمای کاربر یا راهنمای آنلاین، محفظه لامپ را تعیین کنید.
  • درپوش محفظه را باز کرده سپس پیچ نگهدارنده لامپ را باز کنید.
  • از یک پارچه نرم و ساینده استفاده کنید تا لامپ را به آرامی بلند کنید، کابل برق را که به آن می آید از برق بکشید و آن را در کنار خود قرار دهید.
  • با استفاده از یک پارچه میکرو فیبر، محفظه را تمیز کنید تا گرد و غبار یا هرگونه آلودگی از بین برود.
  • لامپ جایگزین را در جهت مناسب داخل محفظه قرار داده و قبل از کشیدن آرام کابل برق، آن را وصل کنید.
  • لامپ را روی جلد پروژکتور و محفظه پیچ کنید و سپس تایمر لامپ را روی صفر تنظیم کنید.

پس از اتمام کار تعویض، اگر مشکل از لامپ باشد، سوسو زدن باید از بین برود. با این حال، اگر سوسو زدن ادامه داشت، این مراحل عیب یابی را ادامه دهید.

  1. 3. جمع شدن گرد و غبار روی چرخ رنگ پروژکتور سونی

ممکن است شما از این موضوع آگاه نباشید، اما یک گرد رنگ گرد و غبار نیز می تواند باعث چشمک زدن تصویر پروژکتور سونی شما بر روی صفحه شود.

بنابراین، اگر لامپ پروژکتور سونی خوب است یا آن را عوض کرده اید و مشکل همچنان ادامه دارد، برای حل این مشکل باید پروژکتور خود را باز کرده و چرخه رنگ را تمیز کنید. برای انجام این کار، مطمئن شوید که در یک منطقه تمیز عاری از گرد و غبار هستید و دستان شما فوق العاده تمیز است.

برای جلوگیری از لکه گیری اجزای داخلی می توانید از یک جفت دستکش جراحی استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن چرخه پروژکتور سونی برای کاهش چشمک زدن

  • لامپ پروژکتور سونی را بیرون آورده و روی یک سطح تمیز و ایمن قرار دهید.
  • با استفاده از یک چاقوی کره ای یا با یک ابزار بازکن پلاستیکی، کل سطح بالای پروژکتور را پیچ کرده و به آرامی جدا کنید.
  • اتصالات را که از برد به دکمه های کنترل روی جلد کار می کنند جدا کنید.
  • با باز کردن پیچ های دیگر، رویه های داخلی را بردارید و از نحوه جهت گیری همه چیز عکس بگیرید.
  • فن، سیستم لنز و صفحه اصلی را به آرامی باز کرده، جدا کرده و به آرامی جدا کنید. با این حال، اگر بتوانید به چرخه رنگ (سیستم نوری) بدون برداشتن این قطعات دسترسی پیدا کنید، بهتر است.
  • با استفاده از دستمال های صاف یا تمیز کننده لنز، فن را جاروبرقی بکشید و لنز را تمیز کنید.
  • سیستم نوری را پیدا کرده و آن را از پروژکتور سونی جدا کنید. قبل از برداشتن چرخ رنگ، محفظه چرخ رنگ را با دقت باز کنید.
  • پس از خاموش شدن چرخ، آن را از نظر علائم آسیب مانند گم شدن صفحه رنگی یا شکستگی چرخ بررسی کنید. در صورت آسیب به هر یک از قطعات، چرخ رنگ را تعویض کنید تا از سوسو زدن تصویر جلوگیری شود.
  • اگر هیچ آسیبی به چشم نمی خورد و چرخ ها به آرامی می چرخند، سنسور را با استفاده از پاک کننده نرم لنز تمیز کنید.
  • پروژکتور را مجدداً مونتاژ کنید تا مطمئن شوید که جهت را با استفاده از عکسی که قبلاً گرفته اید مطابقت دهید. اطمینان حاصل کنید که هر قسمت به جایی که باید برسد و از پیچ های مناسب برای هر قسمت استفاده کنید.

با انجام این کار می توانید مشکل سوسو زدن را حل کنید، اما اگر از این روند راحت نیستید، به یک متخصص اجازه دهید پروژکتور را جدا کند تا بررسی کند که آیا چرخ نیاز به تمیز کردن یا تعویض دارد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *