نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت صدای بیپ Xbox One

علت صدای بیپ Xbox One. کنسول های بازی مانند ایکس باکس وان به بخشی جدایی ناپذیر از تنظیمات سرگرمی بسیاری از افراد تبدیل شده اند و دسترسی به کتابخانه وسیعی از بازی ها و خدمات پخش را فراهم می کنند. با این حال، زمانی که ایکس باکس وان شما روشن نمی شود و تنها چیزی که می شنوید یک سری بوق است، می تواند به سرعت به یک تجربه خسته کننده و گیج کننده تبدیل شود. در حالی که علت دقیق این مشکل می تواند متفاوت باشد، اغلب به مشکلات سخت افزاری یا منبع تغذیه مربوط می شود که می تواند از بالا آمدن صحیح کنسول جلوگیری کند. در این راهنما، ما برخی از راه‌حل‌های متداول را بررسی می‌کنیم تا به شما در عیب‌یابی و رفع مشکل کمک کنید تا بتوانید به بازی‌ها و محتوای مورد علاقه خود بازگردید.

علت صدای بیپ Xbox One

روشن و خاموش یا ریست کردن Xbox One

اگر Xbox One شما بوق می‌زند اما روشن نمی‌شود، اولین قدمی که باید بردارید این است که کنسول را بازنشانی کنید. در اینجا مراحلی وجود دارد که باید دنبال کنید:

  1. Xbox One خود را با نگه داشتن دکمه پاور در جلوی کنسول به مدت 10 ثانیه خاموش کنید.
  2. کابل برق را از پشت کنسول جدا کنید و حداقل 10 ثانیه صبر کنید.
  3. کابل برق را دوباره به برق وصل کنید و منتظر بمانید تا نور آجر برق از سفید به نارنجی تغییر کند.
  4. دکمه پاور در جلوی کنسول را فشار دهید تا دوباره روشن شود.

اگر Xbox One شما همچنان بوق می‌دهد اما پس از تنظیم مجدد آن روشن نمی‌شود، ممکن است نیاز به تنظیم مجدد داشته باشید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

  1. دکمه پاور در جلوی کنسول را به مدت 10 ثانیه فشار داده و نگه دارید تا خاموش شود.
  2. کابل برق را از پشت کنسول جدا کنید و حداقل 10 ثانیه صبر کنید.
  3. کابل برق را دوباره به برق وصل کنید و منتظر بمانید تا نور آجر برق از سفید به نارنجی تغییر کند.
  4. دکمه Bind (واقع در سمت چپ کنسول) و دکمه Eject (واقع در جلوی کنسول) را فشار داده و نگه دارید، سپس دکمه پاور را فشار داده و رها کنید.
  5. دکمه های Bind و Eject را به مدت 10 تا 15 ثانیه نگه دارید تا زمانی که دو صدای روشن شدن را بشنوید، سپس دکمه ها را رها کنید.
  6. منتظر بمانید تا کنسول فرآیند هارد ریست را کامل کند که ممکن است چند دقیقه طول بکشد.

پس از انجام یک تنظیم مجدد، ایکس باکس وان شما باید به طور عادی راه اندازی شود. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، ممکن است لازم باشد سایر مراحل عیب‌یابی را امتحان کنید یا برای راهنمایی بیشتر با پشتیبانی مایکروسافت تماس بگیرید.

دکمه های جایگزین کنسول Xbox One

گزینه های دیگری برای تنظیم مجدد وجود دارد. اگر گزینه‌های تنظیم مجدد نرم‌افزار قبلی و چرخه برق برای شما کار نکرد، باید از ترکیب‌های دکمه‌های مختلف روی کنسول استفاده کنید.

به احتمال زیاد، برنامه داخلی در یک حلقه به دام افتاده است و برای شکستن آن نیاز به ورودی دارد. برای اینکه این کار را انجام دهید و کنسول خود را یک بار دیگر فعال کنید، باید دکمه های خاصی را فشار دهید.

سه دکمه یکی از روش های رفع علت صدای بیپ Xbox One

این روش، که نیاز به زدن سه دکمه به طور همزمان دارد، معمولاً برای تنظیم مجدد نرم افزار داخلی برای پایان دادن به یک حلقه استفاده می شود.

با بازی‌ها یا برنامه‌های ذخیره‌شده‌تان تداخلی ایجاد نمی‌کند و در صورت بروز مشکل، ممکن است به طور مکرر از آن استفاده کنید.

  • دکمه های Power، Eject و Synchronize را به یکباره نگه دارید.
  • به مدت 10 ثانیه، دکمه ها را به طور پیوسته فشار دهید.
  • پس از پایان شمارش معکوس 10 ثانیه ای دکمه Eject را رها کنید.
  • فشار دادن Power and Sync برای 15 ثانیه اضافی مورد نیاز است.
  • پس از گذشت 15 ثانیه، دکمه های روشن/خاموش و همگام سازی را رها کنید.
  • با فشار دادن و نگه داشتن دکمه های روشن/خاموش و همگام سازی در تلاش دوم، کنسول روشن می شود و باعث می شود روند همگام سازی روی صفحه شروع شود.

ضربه زدن روی دکمه خارج کردن

این پچ به طور گسترده در بسیاری از انجمن های عمومی Xbox مورد بحث قرار گرفته است. اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد، بسیاری از کاربران از آن برای راه اندازی مجدد سیستم عامل داخلی ایکس باکس و بازگرداندن آن به مسیر اصلی استفاده کرده اند. به سادگی دکمه بیرون را ده بار مستقیم فشار دهید. هنگام استفاده از این روش، دیسک لازم نیست در سینی باشد.

هدف این است که برنامه بر روی یک کار متفاوت تمرکز کند، مانند بیرون آوردن سینی دیسک. می توانید تصمیم بگیرید که فقط یک دیسک تازه وارد کنید.

این می تواند برای پایان دادن به چرخه نرم افزار کافی باشد و اجزای سازنده را به سمت خواندن دیسک تازه وارد شده هدایت کند.

دلایل معمول روشن نشدن ایکس باکس وان

ممکن است دلایل مختلفی وجود داشته باشد که ایکس باکس وان شما بوق می دهد اما روشن نمی شود. هر مشکلی پاسخ ویژه ای دارد و شاید برخی از راه حل ها بسیار ساده تر و مقرون به صرفه تر از بقیه باشند..

گرم شدن بیش از حد

گرمای بیش از حد یکی دیگر از دلایل رایج روشن نشدن ایکس باکس وان است. اگر کنسول بیش از حد داغ شود، ممکن است برای جلوگیری از آسیب، خاموش شود.

اطمینان حاصل کنید که کنسول توسط چیزی که می تواند دریچه های هوا را مسدود کند مسدود نشده باشد و مطمئن شوید که در یک منطقه با تهویه مناسب قرار گرفته است.

مسائل نرم افزاری و علت صدای بیپ Xbox One

اگر Xbox One شما روشن نمی شود، ممکن است مشکل نرم افزاری داشته باشید. در صورتی که نرم افزار سیستم مشکلی داشته باشد یا فایل های سیستم خراب شوند، ممکن است این اتفاق بیفتد. یکی از راه های رفع این مشکل این است که کنسول را در حالت ایمن بوت کنید و بازنشانی به تنظیمات کارخانه انجام دهید.

برای بوت کردن ایکس باکس وان در حالت ایمن، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. کابل برق را از پشت کنسول جدا کنید.
  2. 10 ثانیه صبر کنید، سپس کابل برق را دوباره وصل کنید.
  3. دکمه Bind (واقع در سمت چپ کنسول) و دکمه Eject (واقع در جلوی کنسول) را فشار داده و نگه دارید، سپس دکمه پاور را فشار داده و رها کنید.
  4. دکمه های Bind و Eject را به مدت 10 تا 15 ثانیه نگه دارید تا زمانی که دو صدای روشن شدن را بشنوید، سپس دکمه ها را رها کنید.
  5. اکنون کنسول در حالت امن بوت می شود.

هنگامی که کنسول در حالت ایمن قرار گرفت، می توانید سیستم را به تنظیمات پیش فرض خود بازنشانی کنید. با این کار تمام داده ها حذف شده و کنسول به تنظیمات اولیه کارخانه باز می گردد.

پیشنهاد مطالعه: قطع شدن ناگهانی کنترلر ایکس باکس Series X

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *