نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت روشن نشدن Xbox One

روشن نشدن Xbox One. کنسول Xbox One شما روشن نمی شود؟ راه های زیادی وجود دارد تا به راحتی بتوانید علت های این مشکل را بررسی کرده و آن ها را رفع نمایید. از طریق این مقاله به راحتی تعمیرات را آغاز کنید.

روشن نشدن Xbox One

اطمینان از کارکرد کنترلر Xbox One

اگر عادت دارید ایکس باکس وان خود را با استفاده از کنترلر روشن کنید، ممکن است بخواهید ابتدا مشکلات مربوط به دستگاه جانبی را رد کنید.

  1. دکمه پاور روی کنسول را فشار دهید تا ببینید روشن می شود یا خیر. اگر کنسول شما به طور معمول روشن می شود، ممکن است به این معنی باشد که کنترلر ممکن است کار نکند.
  2. دکمه Xbox روی کنترلر را فشار دهید و ببینید روشن می شود یا خیر. اگر هیچ اتفاقی نیفتد، ممکن است باتری‌ها تمام شده باشند و شما باید آن‌ها را شارژ یا تعویض کنید.
  3. اگر هنوز ایکس باکس وان روشن نمی شود، کنترلر را مستقیماً به ایکس باکس وصل کنید و دوباره دکمه ایکس باکس را فشار دهید تا ببینید آیا این کار درست است یا خیر.
  4. اگر مراحل بالا جواب نداد، یک کنترلر Xbox One دیگر را امتحان کنید. اگر کنترلر دیگری بتواند ایکس باکس وان را روشن کند، باید کنترلر قبلی را جایگزین کنید.

فضای آزاد در Xbox One

اگر در حال انجام یک بازی هستید و ایکس باکس وان به طور تصادفی خاموش می شود و از روشن کردن آن خودداری می کنید، ممکن است بیش از حد داغ شده باشد.

  1. هر شیئی را که ممکن است دریچه های ایکس باکس وان را مسدود کرده باشد بردارید. هر گونه مانعی برای سیستم تهویه کنسول می تواند جریان هوای داخلی آن را مختل کند. این بدان معنی است که هوای گرم خارج نمی شود و کنسول خاموش می شود تا از تجمع گرما از آسیب رساندن به اجزای داخلی جلوگیری کند.
  2. ایکس باکس وان شما باید خنک شود، پس کمی آن را رها کنید. همچنین باید مطمئن شوید که آن را در محلی قرار داده اید که تهویه کافی دارد.
  3. وقتی از خنک شدن کنسول مطمئن شدید، دکمه پاور را فشار دهید و ببینید که آیا دوباره روشن می شود یا خیر.

برای رفع مشکل روشن نشدن ایکس باکس راه‌های زیادی وجود دارد که در مقاله « رفع مشکل روشن نشدن ایکس باکس » به آن پرداخته‌ایم.

بررسی کابل HDMI Xbox One

اگر متوجه شدید که ایکس باکس وان شما روشن شده است اما چیزی روی صفحه نمایش نمی آید، ممکن است مشکل از خود کابل HDMI باشد.

  1. بررسی کنید که آیا کابل HDMI را به درستی به Xbox One و TV وصل کرده اید یا خیر. اگر چیزی روشن نشد، پورت های HDMI را روی تلویزیون تغییر دهید.
  2. اگر Xbox One هنوز هیچ نمایشگری را شناسایی نکرد، از کابل HDMI دیگری استفاده کنید و ببینید آیا چیزی نشان داده می شود.

بررسی منبع تغذیه Xbox One

یک ایکس باکس وان که پاسخگو نیست معمولاً با مشکل منبع تغذیه همراه است.

  1. مطمئن شوید که کابل برق در پشت کنسول محکم وصل شده باشد و دوشاخه به درستی به پریز برق AC وصل شده باشد.
  2. اگر همه چیز در آنجا درست است، بعد خود پریز را چک کنید، یا با یک مولتی متر دیجیتال یا فقط با اتصال یک دستگاه الکتریکی دیگر به پریز و ببینید که آیا کار می کند یا خیر.

ریست پاور ایکس باکس وان

هنگامی که مشخص شد مشکل خود ایکس باکس وان است، زمان آن رسیده است که یک تنظیم مجدد برق را امتحان کنید – منبع تغذیه داخلی سیستم ممکن است مشکل داشته باشد. برای بازنشانی منبع تغذیه خارجی برای کنسول های Xbox One X و S، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برای تنظیم مجدد برق، کابل برق را از پشت کنسول جدا کرده و ده ثانیه کامل صبر کنید. حالا کابل را دوباره وصل کنید، سپس دکمه Xbox را در جلوی سیستم فشار دهید.
  2. اگر روشن شود، همه چیز آماده است.

برای تنظیم مجدد منبع تغذیه خارجی برای Xbox One اصلی، موارد زیر را انجام دهید:

  1. تمام کابل ها را از کنسول، خود منبع تغذیه و پریز جدا کنید.
  2. 10 ثانیه صبر کنید، سپس منبع تغذیه را دوباره به دیوار و سپس کنسول را به برق وصل کنید.

پیشنهاد مطالعه: دلایل گیر کردن Xbox Series X روی صفحه سیاه

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *