نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علائم خرابی ضبط سونی خودرو

علائم خرابی ضبط سونی. خرید قطعات با کیفیت بالا برای ضبط سونی ماشین راه خوبی برای جلوگیری از مشکلات رایج ضبط سونی ماشین است. با این حال، هر دستگاه پخش خودرو دیر یا زود با مشکل مواجه خواهد شد.حدود سه دلیل عمده برای مشکلات صوتی خودرو وجود دارد. البته یکی پیری است و مشکلات آن اجتناب ناپذیر است. دلیل دوم، اجزایی هستند که برای تولید صدای باکیفیت کاملاً مطابقت ندارند. دلیل دیگر، که اتفاقاً بسیار رایج است، نصب نادرست است. ما در مورد چند مشکل رایج ضبط سونی اتومبیل و نحوه شناسایی آنها صحبت می کنیم. نگران نباشید، ما همچنین راه حل هایی را برای هر مشکل پیشنهاد می کنیم!

علائم خرابی ضبط سونی

علت کار نکردن ضبط سونی ماشین

ضبط سونی خودرو در صورت بروز مشکل در هر منبع برق یا در قسمت هایی که جریان از آن عبور می کند، به درستی کار نمی کنند.

سیم کشی یکی از مشکلاتی است که ممکن است باعث از کار افتادن ضبط سونی شما شود. رادیو از طریق سیم هایی که در زیر داشبورد قرار دارد به منبع تغذیه و بلندگوها متصل می شود. اگر مشکلی در سیم کشی وجود داشته باشد، ضبط سونی کار نمی کند.

ثانیا، ضبط سونی خودرو از فیوز برای جلوگیری از آسیب ناشی از افزایش برق استفاده می کنند. اگر فیوز سوخته باشد، مدار صوتی خودرو خراب است و ضبط سونی نمی تواند روشن شود. یکی دیگر از دلایل رادیو ماشین می تواند مشکلات برق یا اتصال زمین باشد.

علائمی که باید جستجو کرد

  • ضبط سونی روشن نمی شود – مشکل سیم کشی یا سوختن فیوز
  • ضبط سونی در فواصل نامنظم خاموش می شود – مشکل اتصال برق یا اتصال به زمین وجود دارد
  • صفحه نمایش ضبط سونی خودرو و صدا با هم روشن و خاموش می شوند – ممکن است یونیت اصلی قدرت کافی دریافت نکند
  • ضبط سونی هنگام مذاکره در یک گوشه یا عبور از یک دست انداز خاموش می شود – یک کانکتور در پشت دستگاه شل است

اقدامات لازم برای رفع خرابی ضبط سونی ماشین

بررسی کنید که آیا فیوز با استفاده از مولتی متر سوخته است یا خیر. ابتدا مطمئن شوید که برق سیستم خاموش است. سپس، پس از تنظیم مولتی متر بر روی اهم، درپوش های فلزی فیوز را با سیم های تست مولتی متر لمس کنید. آیا خواندن ثبت شده است؟ اگر مولتی متر یک قرائت را نشان دهد، فیوز سوخته نیست. اگر خواندن وجود نداشته باشد، فیوز منفجر می شود.

حتماً مشکلات سیم کشی و مشکلات اتصالات زمین را بررسی کنید. اگر اتصال زمین شل یا زنگ زده است، باید آن را ثابت کرد تا ضبط سونی به درستی کار کند.

برق نداشتن هد یونیت تازه نصب شده

اگر متوجه شدید که برق در هد یونیت افترمارکت اخیراً نصب شده شما قطع می شود، احتمالاً هدیونیت 12 ولت دریافت نمی کند.

یکی دیگر از دلایل این مشکل یونیت سر می تواند این باشد که آمپلی فایر شما به حالت حفاظتی تغییر وضعیت داده است. دو توضیح برای این وجود دارد. یکی، توان تولید شده توسط دینام برای تقویت کننده بیش از حد است و باید از خود در برابر آسیب محافظت کند. دوم، باتری نمی تواند سیستم صوتی را با ولتاژ ثابت تامین کند. شایع ترین علامت این مشکل این است که هد یونیت قطع شده و پس از مدتی برمی گردد.

راه حل

از یک ولت متر برای بررسی اینکه آیا سیم برق 12 ولت به یونیت سر می فرستد یا خیر استفاده کنید. اگر سیم این کار را انجام می دهد، مشکل از هد یونیت است. اما اگر متوجه شدید که سیم برق 12 ولت نمی فرستد، می توان آن را تغییر داد. برخی از فیوزها نیز ممکن است منفجر شوند و باید تعویض شوند.

بدون باس از بلندگوهای ماشین

این مشکل ضبط سونی خودرو معمولاً زمانی رخ می دهد که بلندگوهای کارخانه ارتقا داده شوند یا بلندگوهای پس از فروش نصب یا تعمیر شوند. چه چیزی باعث می شود بلندگوها بیس نداشته باشند؟

برای تولید بیس، بلندگوها باید هوا را به طور همزمان فشار دهند. مشکل “بدون باس” زمانی رخ می دهد که یک بلندگو فشار می آورد در حالی که دیگری هوا را می کشد. این بیشتر زمانی اتفاق می افتد که بلندگوها از قطبیت خارج باشند.

دلیل دیگر برای سناریوی “بدون باس” این است که بلندگوهای پس از فروش سنگین تر و سخت تر از بلندگوهای کارخانه هستند. این بلندگوها کیفیت ضبط سونی ماشین شما را بهبود می بخشد اما صدای بیس بلندگوهای کارخانه شما را می خورد.

علامت: شما هیچ باس را در هیچ سطح صدا نمی شنوید.

چگونه می توان مشکل ضبط سونی خودرو “بدون باس” را حل کرد: بررسی کنید که آیا سیم های بلندگو به درستی به آمپر ضبط سونی و یونیت سر متصل شده اند یا خیر. ترمینال مثبت (+) بلندگو باید به ترمینال مثبت هر قطعه دیگر از جمله باتری وصل شود. همین مورد در مورد ترمینال منفی (-) نیز صدق می کند.

راه حل بالقوه دیگر نصب یک تقویت کننده خارجی است. برخی از افراد برای حل مشکل بدون باس، ارتقاء یونیت سر را انتخاب می کنند. نکته اصلی این است که ضبط سونی ماشین شما به چیزی نیاز دارد که وات بیشتری مصرف کند.

پیشنهاد مطالعه: 5 دلیل کار نکردن ضبط سونی ماشین

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *