نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عدم شناخت کارت حافظه DSLR

نخواندن کارت حافظه DSLR

DSLR وسیله ای بسیار مفید است که به شما کمک می کند تا از تصاویر و فیلم های مورد نظر خود عکس بگیرید و ذخیره کنید. DSLR مخفف Digital Single Reflex Lens است و دوربینی است که در چندین نوع و فرم مختلف در دسترس است. این کارت حافظه به جای اینکه شامل یک لیست عکس شود، می تواند هزاران عکس را در خود جای دهد. اما در موارد خاص، ممکن است دوربین کارت حافظه را شناسایی یا مطالعه نکند و این مسئله می تواند با استفاده از آن مشکل ایجاد کند. بدون عملکرد کارت حافظه، دستگاه تقریباً بی فایده است. اما برای حل مشکل، ابتدا باید علت یا دلیل آن را مشخص کنید. موارد زیر دلایل و راه حل هایی برای عدم خواندن کارت حافظه DSLR است که می تواند مفید باشد.

  1. ممکن است کارت به درستی وارد نشده باشد

علت: اولین چیزی که باید در صورت عدم خواندن کارت حافظه DSLR خود بررسی کنید، نحوه وارد کردن کارت در شکاف است. گاهی اوقات وارد کردن نادرست ممکن است منجر به این مسئله شود.

راه حل: اطمینان حاصل کنید که در جهت صحیح درج شده است و اندازه کارت استفاده شده توسط شما برای دوربینی که از آن استفاده می کنید مناسب است. علاوه بر این، نباید به شکلی شیب وارد شود زیرا انجام این کار می تواند آن را در شکاف گیر کند. کارت را بیرون بیاورید و دوباره به درستی آن را وارد کنید. شکاف را ببندید و دوباره از دوربین استفاده کنید.

  1. ترمینال کارت حافظه را بررسی کرده و از کثیف بودن آن اطمینان حاصل کنید

علت: یکی دیگر از دلایلی که ممکن است شما با مسئله DSLR عدم خواندن کارت حافظه روبرو شوید می تواند یک ترمینال کارت حافظه کثیف باشد.

راه حل: برای حل این مشکل، باید کارت حافظه را خارج کرده و ترمینال را بررسی کنید. کمی هوا را درون آن دم کنید تا تمام ذرات گرد و غبار از بین برود. برای تمیز کردن بیشتر، یک پارچه نازک و تمیز، ترجیحاً یک پارچه میکرو فیبر بگیرید و با استفاده از آن ترمینال را تمیز کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام خاک و گرد و غبار به طور کامل از بین رفته است. کارت حافظه را دوباره وارد کنید و بررسی کنید که آیا کارت اکنون شناسایی شده است یا خیر.

  1. برگه قفل کارت حافظه را بررسی کنید

علت: بیشتر کارتهای حافظه دوربین DSLR دارای یک برگه قفل هستند که در کنار آن قرار دارد. مطمئن شوید که این برگه در وضعیت قفل نشده است. اگر قفل شده باشد، آن را توسط دوربین یا هر وسیله دیگر شناسایی نمی کنید.

راه حل: برای حل این مشکل، آنلاک کنید، آن را دوباره در ترمینال کارت حافظه قرار دهید و دوباره بررسی کنید. اگر هنوز کار نکند، ممکن است مشکل عدم خواندن کارت حافظه DSLR به دلیل مشکل دیگری باشد.

4- فساد نرم افزار

علت: اگر هیچ یک از روشهای فوق کار نکند، این می تواند به دلیل مسئله بزرگتری مانند فساد نرم افزاری باشد.

راه حل: در این حالت، ممکن است مجبور شوید دوربین خود را به صورت حرفه ای و ترجیحاً در خود مرکز خدمات شرکت بررسی کنید.

اکنون که علل و راه حل های مختلفی را برای عدم خواندن کارت حافظه DSLR می دانید، ممکن است بتوانید مسئله را به تنهایی حل کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *