نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عدم روشن شدن لپ تاپ

چرا لپ تاپ سونی روشن نمی شود؟

علت های بسیار زیادی وجود دارد که باعث می شود لپ تاپ سونی شما روشن نشود. در این مقاله به راحتی می توانید لپ تاپ سونی خود را بررسی کرده و راه حل اولیه را پیدا کنید. در صورتی که مشکل لپ تاپ جدی تر بود بهتر است از نمایندگی سونی کمک بگیرید.

RAM خراب است

اگر لپ تاپ شما بوت نمی شود، ممکن است از RAM معیوب باشد. برای تعیین اینکه آیا RAM شما معیوب است به راهنمای نصب RAM مراجعه کنید تا RAM را به درستی حذف و دوباره نصب کنید. اگر لپ تاپ سونی هنوز روشن نمی شود، ممکن است RAM نیاز به تعویض داشته باشد.

هارد دیسک خراب است

هارد دیسک خراب می تواند باعث شود لپ تاپ سونی شما دسکتاپ را بارگیری نکند. برای بررسی اینکه آیا مشکل از هارد دیسک است، همه دیسک ها و رسانه ها را از هریک از درایوهای نوری یا رسانه حذف کرده و لپ تاپ را مجدداً راه اندازی کنید. فرمت و بازیابی هارد دیسک را انجام دهید. برای دستورالعمل های قالب بندی و بازیابی هارد دیسک، به اطلاعات اضافی مراجعه کنید. اگر مشکل از طریق این فرایندها حل نشد، هارد دیسک باید تعویض شود. برای تعویض هارد دیسک، به راهنمای نصب هارد دیسک مراجعه کنید.

آداپتور برق خراب

اگر لپ تاپ شما روشن نمی شود، ممکن است به دلیل مشکل در آداپتور برق شما باشد. ابتدا مطمئن شوید که از آداپتور برق صحیح استفاده می کنید. به مشخصات فنی صفحه دستگاه مراجعه کنید. برای تأیید وجود مشکل در آداپتور برق، آداپتور را به پریز وصل کنید. اگر چراغ سبز LED ظاهر شد، آداپتور شما برق دریافت می کند. اگر چراغ LED نشان نمی دهد، آداپتور شما تغذیه نمی کند یا باتری آن کاملاً شارژ شده است. اگر لپ تاپ سونی با آداپتور متصل به برق روشن نمی شود، باید تعویض شود.

باطری خراب

اگر باتری شما با آداپتور برق شارژ نمی شود، ممکن است یک باتری خالی داشته باشید. باتری را خارج کرده و آداپتور را به لپ تاپ وصل کنید. اگر لپ تاپ شما بدون نصب باتری روشن می شود، باتری تمام شده است و باید تعویض شود. برای تعویض باتری، به راهنمای نصب باتری مراجعه کنید.

لپ تاپ سونی یخ می زند و یا دچار هنگی می شود

دلایل هنگی لپ تاپ سونی بسیار زیاد است که در ادامه به آن می پردازیم.

RAM کافی نیست

اگر لپ تاپ سونی شما RAM کافی ندارد، ممکن است یخ زده یا خراب شود. یکی دیگر از علائم خرابی لپ تاپ این است که یک صفحه آبی ظاهر می شود، که ممکن است به دلیل کمبود RAM باشد. با نصب RAM بیشتر بر روی لپ تاپ می توانید این مشکل را برطرف کنید. برای نصب RAM، به راهنمای نصب RAM مراجعه کنید.

پردازنده بد

اگر پردازنده بیش از حد گرم شود یا آسیب ببیند، ممکن است لپ تاپ سونی یخ زده یا خراب شود. هنگامی که پردازنده در حین جداسازی قطعات قرار دارد، بررسی کنید که آیا پین های آن خم شده است یا به درستی در سوکت نصب نشده است. در صورت خرابی پین ها، لپ تاپ کار نمی کند.

اگر اینطور نیست، BIOS را برای تنظیمات مناسب پردازنده بررسی کنید. تنظیمات اشتباه BIOS می تواند باعث گرم شدن بیش از حد پردازنده شود. برای اطلاع از نحوه دسترسی به تنظیمات BIOS، به اطلاعات اضافی مراجعه کنید. اگر پردازنده یدکی سازگار با لپ تاپ سونی وجود دارد، آن را آزمایش کنید و اگر کار می کند، آن را برای پردازنده اصلی جایگزین کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *