نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

سینمای خانگی سونی

سینمای خانگی سونی

سینمای خانگی سونی مجموعه ای از وسایل صوتی و تصویری است که تجربه تماشای یک فیلم در خانه را به اندازه تماشای آن در محیط سینما  هیجان انگیز و دلپذیر می کند. با استفاده از این تجهیزات و چیدمان صحیح آنها، تلویزیون ساده منزل به یک سینمای کوچک و جمع و جور و در دسترس تبدیل می شود.

سینمای خانگی سونی یک دستگاه دی وی دی پلیر است که شش بلند گو شامل لفت فرونت، رایت فرونت، مفت پیر، رایت پیر، ساب وافر و سنتر  دارد. بسته به قدرت امپلی فایر تعبیه شده در داخل دی وی دی، قدرت های خروجی هم متفاوت هستند. به کمک سینمای خانگی سونی این امکان وجود دارد که صدای تلویزیون را از طریق سینمای خانگی بشنوید و لذت بیشتری ببرید؛ یا موسیقی گوش دهید.

سیستم های صوتی مختلف برای سینمای خانگی سونی

Sound Bars

این نوع از سیستم صوتی از چند واحد اسپیکر تشکیل شده که صدای منحصر به فردی را تولید می کند.

Home-theater-in-a-box (HTIB) systems

این سیستم سینمای خانگی سونی از ۵ اسپیکر نوع سراوند، یک ساب ووفر و یک آمپلی فایر تشکیل شده است. این مدل از سیستم های صوتی از ارزان ترین نوع موجود در بازار هستند.

Separates

در این دسته از سیستم های سینمای خانگی سونی به جای ریسیور می توانید از پری آمپلی فایر ها و پاور آمپلی فایر ها استفاده کنید.

Component systems

اجزای این سیستم به تمام انتخاب ‌های کاربر از جمله رسیور صدا و تصویر، اسپیکرها، پلیر یا هر چیز دیگر مرتبط است. سیستم های Component  مبتنی بر رسیورهای  A/V از دسته سیستم های گران قیمت محسوب می شوند.

در خرید سینمای خانگی سونی چه نکاتی را رعایت کنیم؟

توجه به فضا

برای خرید یک سیستم سینمای خانگی مهمترین مسئله توجه به متراژ و مساحت فضایی است که قصد دارید دستگاه را در آن قرار دهید. انتخاب نوع سیستم صوتی با توجه به فضای مورد نظر بسیار مهم است. یک سینمای خانگی سونی بسیار قدرتمند برای فضاهای کوچک و محدود یا یک سیستم صوتی ساوبند برای محیط های بزرگ هیچ کدام کیفیتی را که “باید” به کاربر ارائه نمی دهند.

پس توجه به نسبت فضا در برابر سیستم انتخاب شده از اهمیت بسیاری برخوردار خواهد بود.

توجه به تعداد کانال ها

تعداد کانال های پخش کننده صدا در سینمای خانگی سونی تاثیر مستقیم بر کیفیت صدای دریافتی دارد. هرچه تعداد کانال بیشتر باشد، رنج صداهای موجود را بهتر و با کیفیت تر می شنوید.

به پایه ها توجه کنید

تصمیم بگیرید که از اسپیکر ها در چه جایگاهی می خواهید استفاده کنید. با توجه به مدل اسپیکر و کارایی که مد نظر دارید، نوع پایه دار یا بی پایه آن را انتخاب کنید.

سینمای خانگی سونی کنترل دار

با در اختیار داشتن ریموت کنترل سیستم صوتی می توانید از راه دور میزان صدای خروجی و شدت آن را کنترل کنید

طراحی ظاهری

توجه به ظاهر سینمای خانگی سونی هم بی اهمیت نیست. طراحی ظاهری بلندگوها علاوه بر اینکه بر زیبایی محیط و دکوراسیون محیط تاثیر می گذارد، در ایجاد صدا در تمامی فرمت ها نیز موثر است. طراحی روی زاویه پخش هم اثر می گذارد.

اتصالات مورد نیاز برای یک سینمای خانگی

هر یک از این اتصالات برای هدف خاصی مورد استفاده قرار می گیرند که توضیح آن در حوصله این بحث نمی گنجد. همین که بدانید باید برای راه اندازی سینمای خانگی سونی به این اتصالات هم توجه کنید، در هنگام خرید کمک خواهد کرد؛

  • USB
  • Ethernet
  • Analog Audio
  • F-Type
  • Composite Video.
  • Digital Audio یا S/PDIF
  • HDMI
  • Component Video
‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *