نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

سیستم عامل ویندوز

مزایا و معایب سیستم عامل ویندوز

سیستم عامل درگاهی است که وظیفه ی استفاده و کنترل سخت افزار کامپیوتر و نیز ایجاد یک محیط نرم افزاری قدرتمند و در عین حال ساده برای انجام کارهای مختلف را بر عهده دارد. شاید بسیاری از کاربران ناآشنا با دنیای رایانه و فناوری اطلاعات سیستم عامل دیگری جز ویندوز برای سیستم های کامپیوتری نشناسند، اما ویندوز تنها یکی از مطرح ترین سیستم عامل هاست. مطرح بودن سیستم عامل ویندوز ریشه در مزایای فراوان و قابلیت های کاربردی آن دارد. در این مقاله قصد داریم شما را با تمامی جنبه های فنی سیستم عامل ویندوز آشنا سازیم.

کاربرد سیستم عامل ویندوز

به احتمال زیاد سیستم عامل رایانه ی شما هم ویندوز است. این موضوع را می‌توان با مشاهده ی دکمه ی Start  در گوشه ی پایینی سمت چپ صفحه ی نمایش رایانه دریافت. در ویندوز شما می‌توانید پنجره‌های مختلفی را باز کنید و کارهای مد نظر خود را انجام دهید. در اصل، این بستر ویندوز است که نرم‌افزارها  روی آن اجرا می شوند. ویندوز یک سیستم عامل کامل است که دارای امکانات و تنظیمات بسیاری است. مهم ترین دکمه‌ای که سیستم عامل ویندوز را از دیگر سیستم عامل‌ها متمایز می‌کند، دکمه ی Start است که نقطه شروع بسیاری از فعالیت هاست.

با کلیک بر روی دکمه ی شروع، می‌توانید برنامه‌های مختلفی را باز کنید یا به تنظیمات گوناگونی دسترسی داشته باشید. بدین ترتیب شما هر آنچه که برای کار کردن با رایانه نیاز دارید را می‌توانید در ویندوز بیابید. استفاده از ویندوز به دلیل ماهیت گرافیکی آن بسیار ساده و جالب است. البته ویژگی های ساختاری ویندوز با استفاده از راه های دستوری نیز به راحتی نمایان می شوند. محیط فرمان متنی به نام Command Prompt از قابلیت های اصلی سیستم عامل ویندوز است که در حین راه اندازی قابلیت های نرم افزاری کاربرد دارد. از این طریق کاربر می تواند مستقیماً منظور خود را به رایانه ارائه دهد.

مزایای سیستم عامل ویندوز

هر سیستم مدرنی مسلما دارای مزایا و معایب ساختاری خاصی است که پس از مدتی استفاده برای کاربر نمایان می گردد. سیستم عامل ویندوز نیز از این قاعده مستثنی نیست. به طور کلی تعداد مزایای این سیستم عامل نسبت به معایب آن بسیار چشم گیر است. برخی از مزایای اصلی ویندوز عبارت است از:

یادگیری و استفاده ی آسان

سیستم عامل ویندوز رابط کاربری ساده‌ای دارد؛ بنابراین بسیاری از کاربرانی که چندان از علم رایانه سر درنمی‌آورند نیز به راحتی می‌توانند کارهای روزانه و معمول خود را با آن انجام دهند.

قابلیت اجرا بر روی انوع رایانه ها

سیستم عامل ویندوز برروی تمامی رایانه‌ها و لپ‌تاپ‌ها قابل اجرا بوده و کاربران می‌توانند آن را برروی ارزان قیمت‌ترین و ابتدایی‌ترین و همچنین پیشرفته‌ترین رایانه‌ها نصب و اجرا کنند.

پشتیبانی از نرم افزارهای حرفه ای

ویندوز گستره ی بسیار وسیعی از برنامه‌ها، نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های حرفه را در بر می گیرد. این سیستم عامل به سیستمی مدرن برای دسترسی به انواع نرم افزارها تبدیل شده است. از طرفی نرم افزار مایکروسافت آفیس که دارای برنامه‌های ویرایشی و کاربردی متعددی همچون Word، Excel، power point، outlook و access است نیز به صورت پیش فرض برای سیستم عامل ویندوز توسعه و طراحی می شوند. این موضوع باعث شکل گیری آسان و سریع کارهای اداری، علمی، پژوهشی می گردد.

پشتیبانی از سخت افزارهای جدید

یکی دیگر ، پشتیبانی از ارتقای سخت افزاری قطعات مختلف رایانه هاست که می تواند سطح کاربری مدرنی را به ارمغان آورد.

امنیت بالا و آپدیت متداول در سیستم عامل ویندوز

مایکروسافت، شرکت توسعه‌دهنده ی در فواصل زمانی کوتاه‌مدتی به انتشار و ارائه نسخه های مرتبط با آپدیت ویندوز می پردازد. این امر موجب بالاترین سطح ایمنی این سیستم عامل می گردد.

معایب سیستم عامل ویندوز

از معایب سیستم عامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آسیب پذیری در برابر ویروس ها و بد افزارها

متاسفانه ویندوز مانند بسیاری از سیستم عامل های موجود در دنیای رایانه ها، آسیب‌پذیری زیادی در برابر هجوم بدافزار و ویروس های مخرب دارد. این موضوع ممکن است راهی برای مجرمان سایبری ایجاد کند تا از طریق ویروس های موجود در بدافزارهای مختلف بتوانند به حساب‌های کاربری و اطلاعات ذخیره شده کاربران دسترسی بیابند و بر اهداف شوم خود جامه عمل بپوشانند.

عدم پشتیبانی نسخه های به روز ویندوز از سخت افزارهای قدیمی

یکی دیگر از معایب بزرگ آن است که معمولا پس از گذشت چند سال و انتشار نسخه های جدید، دیگر از سخت‌افزارهای قدیمی و قبلی رایانه ها پشتیبانی نمی‌کند. این امر می تواند در به کارگیری نسه های جدید نرم افزارها دردسرساز شود.

نمایندگی مجاز سونی

هر یک از محصولات کمپانی مطرح سونی دارای حساسیت های تعمیراتی خاصی می باشند که نیاز به مهارت تعمیرکاران مجرب جهت بازیابی کارکرد اصلی را پدید می آوردند. نمایندگی مجاز سونی ضمن عرضه ی انواع تولیدات مختلف سونی ازجمله موبایل، تبلت، لپ تاپ، تلویزیون، مانیتور، دوربین و کنسول بازی در مناسب ترین تعرفه ی قیمتی، قادر به رفع کلیه اختلالات و تداخلات نرم افزاری و سخت افزاری دستگاه های دیجیتال سونی می باشد. خاطرنشان می نماییم که کلیه ی امور تعمیراتی این مرکز با استفاده از دانش به روز تکنسین های خود و بهره گیری از تجهیزات فنی پیشرفته شکل گرفته و به همراه گارانتی و ضمانت نامه های معتبر کتبی ارائه می گردند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *