نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

سیر تا پیاز تمیز کردن سنسور دوربین عکاسی سونی

تمیز کردن سنسور دوربین عکاسی. دوربین عکاسی یکی از جادویی ترین وسایل شخصی هر فرد به شمار می‌رود. ثبت لحظات شاد و به یادماندنی برای تمام افراد از مهترین و خاطره انگیز ترین قسمت های زندگی محسوب می‌شود. به همین منظور انتخاب و خرید یک دوربین عکاسی مناسب و با کیفیت بسیار اهمیت دارد. چرا که تکنولوژی و قطعات به کار رفته در دوربین ها در کیفیت تصاویر ثبت شده بسیار اثر گذار است. همانطور که خرید دوربین بسیار مسئله مهمی است نگهداری از دوربین نیز از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. در این مقاله همراه ما باشید تا با روش و فرآیند تمیز کردن سنسور دوربین سونی، به صورت کاملا تصویری و گام به گام آشنا شوید.

سنسور دوربین عکاسی سونی

سنسور دوربین یک قطعه الکتریکی و سخت افزاری است که در داخل بدنه دوربین قرار دارد. این سنسور دقیقا در پشت لنز دوربین قرار گرفته است که پس از تابش نور بر سنسور، تصویر نهایی شکل می‌گیرد. توجه داشته باشید که ورود هرگونه ذرات و آلودگی و گرد و غبار روی سنسور، به راحتی سبب افت کیفیت و عملکرد آن خواهد شد. تمیزکاری و مراقبت از سنسور دوربین سونی یکی از اصلی ترین اقداماتی است که صاحب و دارنده آن باید به درستی یادگرفته و انجام دهد.

تعمیر تخصصی ویدئو پروژکتور سونی

 برای برطرف کردن این ذرات و گرد غبار از روی سنسور دوربین عکاسی سونی خود، کافی است از یک دستگاه دمنده هوای متراکم استفاده نمایید. علاوه بر این، استفاده از از برس های مخصوص تمیز کردن سنسور نیز می توانید استفاده کنید.کافی است از یک برس ساده و تمیز استفاده نمایید.

تمیز کردن سنسور دوربین عکاسی

تمیز کردن سنسور دوربین عکاسی

مراحل تصویری و گام به گام  تمیزکاری سنسور و دوربین عکاسی سونی

1 – در مرحله اول با یک برس، گرد و غبار و ذرات چسبیده به روی بدنه دوربین عکاسی سونی خود را جدا نمایید.

تمیز کردن سنسور دوربین عکاسی

برای جدا نمودن هر گونه ذرات چسبیده شده بر روی بدنه دوربین ؛ از برس مخصوص نظافت دوربین استفاده کنید . برای تمیز کردن سطح خارج بدنه دوربین ؛ از یک برس بزرگ استفاده کنید . در صورت وجود ذرات کوچک بر لبه ها و محل اتصالات دوربین ؛ از یک برس نرم و کوچک استفاده نمایید . از فشار دادن برس بر سطح بدنه دوربین عکاسی سونی خود اجتناب نمایید و عمل برس زدن به نرمی و باملایمت انجام دهید .

2 – بعد از برس زدن ؛ ذرات گرد و غبار باقی مانده را با استفاده از جریان هوای دستگاه دمنده ؛ جدا نمایید .

تمیز کردن سنسور دوربین عکاسی

3 – درپوش قسمت جلو لنز را باز کرده و گرد و غبار قسمت جلو لنز را با استفاده از دستگاه دمنده هوا بر طرف نمایید.

تمیز کردن سنسور دوربین عکاسی

4 – با فشردن دکمه جدا کننده لنز از بدنه دوربین ؛ لنز را جدا نمایید . توجه داشته باشید که از لمس کردن لنز با دست جدا خودداری فرمایید.

تمیز کردن سنسور دوربین عکاسی

5 – دوربین را رو به سمت پایین نگه دارید و سپس با استفاده از دستگاه دمنده هوا ؛ ذرات داخلی دوربین را به سمت بیرون هدایت نمایید .بهتر است این عمل دمیدن هوا به قسمت های داخلی دوربین عکاسی سونی خود را ب هصورت ملایم اما مکرر انجام دهید.

6 – مجددا لنز را به بدنه دوربین متصل نمایید .

7 – بعد از پایان یافتن فرایند نظافت دوربین ؛ از تمیز شدن کامل دوربین اطمینان حاصل نمایید.

الف : دوربین را در مود اولویت دیافراگم قرار دهید و عدد دیافراگم لنز را در F11 تنظیم کنید .

ب : از یک دیوار یا سطح کاملا سفید عکس بگیرید.

ج : تصویر را به دقت بررسی نمایید و مواظب وجود هر گونه لکه یا ذرات گرد و غبار در عکس باشید .

در این مقاله تلاش کردیم تا روش های تمیز کاری سنسور دوربین عکاسی را به صورت تصویری و گام به گام و استفاده از لوازم بسیار ساده و ارزان و دردسترس، مطرح نماییم. شما کاربران عزیز می‌توانید جهت دریافت هرگونه مشاوره و خدمات رایگان اعم از نظافت کردن سنسور دوربین عکاسی سونی، با مشاوران و متخصصان ما در قسمت تماس با ما در همین وب سایت در ارتباط باشید.

تعمیرات حرفه‌ای محصولات سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *