نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع خطای پروژکتور سونی

چگونه می توان خطای پروژکتور سونی را برطرف کرد

خطای پروژکتور سونی برای محافظت در برابر اتصال کوتاه یا افزایش قدرت طراحی شده است. با گیرنده سونی در حالت محافظت، بلندگوهای خارجی به درستی کار نمی کنند و برای جلوگیری از آسیب رساندن به بلندگوها، حفاظت از دستگاه باید برداشته شود. خوشبختانه سونی اقدامات خاصی را ارائه می دهد که به حل مشکل کمک می کند.

گیرنده سونی در حالت محافظت

حالت محافظت برای جلوگیری از آسیب به مدارها و قطعات داخلی طراحی شده است. اگر نمی دانید چرا (پروژکتور سونی من چشمک می زند)، احتمالاً مربوط به اتصال کوتاه یا افزایش قدرت است. پس از فعال شدن حالت محافظ، بلندگوها تا زمانی که تهدید برداشته نشود، کار نمی کنند. بهترین روش اول این است که همه چیز را خاموش کرده و منتظر بمانید تا سیستم خنک شود.

پس از خنک شدن، باید علت اصلی ورود پروژکتور به حالت محافظت را بررسی کنید. در بسیاری از موارد، بارگذاری بیش از حد گیرنده با اتصالات زیاد بلندگو می تواند باعث افزایش موج شود. اتصالات شل همچنین می تواند یک اتصال کوتاه ایجاد کند. سایر علل واضح تر مانند قطع برق و افزایش برق نشان دهنده وجود مشکل موقتی در منبع تغذیه خارجی است.

حذف تنظیمات حالت محافظ نیاز به شناسایی و رفع مشکل دارد. میانبر یا راه حلی وجود ندارد و شما در واقع باید تعمیر یا تنظیم مورد نیاز را برای بازگشت به حالت عادی انجام دهید. سونی خنک کننده کامل و به دنبال آن ارزیابی اولیه سیم های برق و سایر قطعاتی که ممکن است این مشکل را ایجاد کنند توصیه می کند.

خنک کردن سیستم

سرمایش وسیله مهمی برای اطمینان از داغ نشدن اجزای الکتریکی است. هنگامی که حالت محافظ فعال است، بلافاصله سیستم را خنک کنید. همه چیز را خاموش کنید و حداقل نیم ساعت منتظر بمانید تا سیستم خنک شود. بعد از نیم ساعت به صورت فیزیکی پروژکتور را لمس کرده و احساس گرما کنید تا مشخص شود آیا به زمان بیشتری منتظر است یا خیر.

اطمینان حاصل کنید که پروژکتور همیشه در یک منطقه با تهویه مناسب قرار گرفته است تا از گرم شدن بیش از حد نیز جلوگیری شود. در صورت نیاز، پروژکتور را روی بلوک ها قرار دهید تا جریان هوا در زیر دستگاه انجام شود. تمیز کردن گرد و غبار و زباله از گیرنده و ناحیه ای که در آن نشسته است، همچنین با باز نگه داشتن سوراخ های تهویه، مانع جریان هوا را برطرف می کند. نگهداری در مکانی تاریک و خنک به جای نور مستقیم خورشید نیز به محافظت و افزایش طول عمر گیرنده کمک می کند.

Surge را شناسایی کنید

پس از خنک شدن کامل پروژکتور، کابل برق را از پروژکتور و دوشاخه دیوار جدا کنید. کابل را در دو طرف آن بررسی کنید و به دنبال قسمتهای آسیب دیده یا آسیب دیده باشید. اگر کابل در وضعیت خوبی باقی ماند، جلو بروید و بازرسی کابل های بلندگو را برای مشکلات مشابه شروع کنید. کابل های شل و آسیب دیده می توانند به راحتی منجر به حالت کوتاهی شوند که باعث ایجاد حالت حفاظتی می شود.

در مرحله بعد، به منوی تنظیم بلندگو دسترسی پیدا کرده و کالیبراسیون خودکار را اجرا کنید. اگر این کار نمی کند، سطح بلندگو را برای 0.00dB برای بلندگوهای جداگانه تنظیم کنید. اگر تغییرات تنظیم شده مشکل را حل نکند، احتمالاً یک مشکل فیزیکی مقصر است.

سیستم را خاموش کرده و تمام سیم های بلندگو را از پشت گیرنده جدا کنید، قبل از اینکه آن را به برق برگردانید و نور حالت محافظ چشمک زن را بررسی کنید. در صورت از بین رفتن نور، یک یا چند سیم بلندگو مشکل را ایجاد می کند. سیم ها را یکی یکی برگردانید تا پروژکتور استریو سونی بگوید محافظت کنید، سیم مشکل نشان داده می شود. سیم خراب را تعویض کنید و دستگاه باید به طور عادی کار کند.

اخرین روش

در صورت بروز مجدد مشکل، به تعداد بلندگوهایی که از پروژکتور خاموش می شوند توجه داشته باشید. یک اضافه بار ساده می تواند باعث ایجاد مشکل در حالت محافظت شود و بلندگوهای کمتری باید از پروژکتور واحد خاموش شود. اگر می خواهید همان تعداد بلندگو را بدون مشکل داشته باشید، ممکن است مجبور شوید یک پروژکتور اضافی تهیه کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *