نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راه های ساده برای تشخیص مشکلات لپ تاپ سونی

 تشخیص مشکلات لپ تاپ بسیار مهم است، به‌خصوص زمانی که لپ‌تاپ سونی شما وسیله استفاده روزمره شما باشد. اگر از لپ‌تاپ سونی خود برای اکثر کارها استفاده می‌کنید، کار نکردن آن ممکن است برای شما دردسرهای زیادی ایجاد کند. وقتی لپ تاپ سونی شما از کار افتاد چه انتظار دیگری دارید؟ البته، شما باید با ناراحتی روبرو شوید و مهلت های کاری شما نیز ممکن است به تاخیر بیفتد. بنابراین به جای اینکه منتظر بمانید تا لپ‌تاپ سونی شما نقصی را نشان دهد، بهتر است اغلب آن را تشخیص دهید تا بتوانید بر مشکلات بزرگ‌تر غلبه کنید.

 تشخیص مشکلات لپ تاپ

تشخیص مشکلات لپ تاپ سونی

راه های مختلفی وجود دارد که از طریق آنها می توانید کارکرد لپ تاپ سونی را تشخیص دهید و دقیقاً متوجه شوید که لپ تاپ سونی شما در حال حاضر با چه مشکلاتی مواجه است. هنگامی که مشکلات لپ تاپ سونی خود را کشف کردید، می توانید در کمترین زمان آنها را حل کنید.

 تشخیص گرمای بیش از حد

یکی از مشکلات اصلی دستگاه های لپ تاپ سونی داغ شدن بیش از حد است. بسیاری از کاربران این موضوع را نادیده می گیرند زیرا فکر می کنند این یک خطای موقت است. اما آن‌ها نمی‌دانند که این خطای موقت در صورت عدم مراقبت دقیق می‌تواند منجر به یک عیب دائمی شود.

گرمای بیش از حد بر کارایی و عملکرد لپ تاپ سونی شما تأثیر می گذارد. همانطور که می دانیم لپ تاپ سونی ها محصولات الکترونیکی هستند. آنها در حالت کار گرمای زیادی تولید می کنند. برای این کار، فضاهای تهویه کوچکی وجود دارد که اجازه می دهد گرما از فضای لپ تاپ سونی خارج شود. بسته شدن دریچه ها بسته به شدت می تواند باعث خرابی یا یخ زدن لپ تاپ سونی شما شود.

راه حل

اول از همه، لپ تاپ سونی خود را باز کنید و داخل آن را تمیز کنید. در مرحله دوم، فضای تهویه لپ‌تاپ سونی، دریچه‌های استنشاق، و دریچه‌های خروجی اگزوز را بررسی کنید و آنها را به درستی تمیز کنید. پس از تمیز کردن آنها، یک تکه پارچه فیلتر شده را روی دریچه تنفس قرار دهید. از تجمع مجدد گرد و غبار در آینده جلوگیری می کند.

تشخیص هارد دیسک

گاهی اوقات هارد دیسک شما به دلیل فایل های داده بیش از حد کند می شود. به‌دست آوردن داده‌های نامرتب در درایو شما دشوار می‌شود، زیرا از بخش‌های ضعیف و بخش‌های بد عبور می‌کنند. این باعث می شود عملکرد کلی هارد دیسک شما کند شود.

کندی هارد دیسک باعث افزایش زمان بارگذاری برنامه می شود. علاوه بر این، فایل ها را با سرعت بسیار پایین منتقل می کند. هنگامی که با چنین موقعیت هایی روبرو می شوید که برای انتقال یک فایل کوچک باید مدت طولانی تری منتظر بمانید، ناامید خواهید شد.

راه حل

تنها راه حل برای حل مشکل کندی هارد دیسک، انجام یکپارچه سازی است. برای این کار نیازی به نصب نرم افزار خارجی ندارید، زیرا می توانید از Defragmenter داخلی دیسک برای ویندوز استفاده کنید. برای این کار می توانید دستورالعمل گام به گام زیر را دنبال کنید.

مرحله 1: Disk Defragmenter را جستجو کنید و روی Defragment and Optimize Drives کلیک کنید

مرحله 2: با گزینه “Analyze” روبرو می شوید که روی آن کلیک کنید

مرحله 3: مدتی صبر کنید تا اطلاعاتی را دریافت کنید که آیا درایو شما نیاز به یکپارچه سازی دارد یا خیر

مرحله 4: بر اساس نتایج، روی “Defragment” کلیک کنید تا فرآیند شروع شود

تشخیص باتری

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هر وقت لپ تاپ سونی خود را از شارژ جدا می کنید، فقط چند دقیقه دوام می آورد. این مشکل چیست؟ خوب، این به دلیل وجود باتری های لیتیوم یونی در لپ تاپ سونی شما است. این باتری ها دارای تعداد مشخصی از چرخه های شارژ هستند که پس از آن کارایی آنها کاهش می یابد.

اگر لپ‌تاپ سونی شما فقط زمانی کار می‌کند که شارژر آن به برق وصل است، در زمانی که برق وجود ندارد باید مصالحه کنید. به همین دلیل بهره وری و کارایی شما تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

راه حل

بهترین راه حل ممکن برای باتری های معیوب، تعویض باتری لپ تاپ سونی است. یک دستگاه جدید بخرید و در اسرع وقت آن را روی لپ تاپ سونی خود قرار دهید.

 تشخیص صفحه کلید

این یک عمل بسیار رایج است که هنگام تایپ کردن یا کار با صفحه کلید لپ تاپ سونی خود چیزی می خورید یا می نوشید. در طول این فرآیند، ممکن است به دلیل مسدود شدن کلیدها، قهوه خود را روی صفحه کلید خود ریخته باشید و حتی برخی از آنها از کار افتاده باشند.

برخی از کلیدها آنقدر مهم هستند که بدون آنها به سختی می توانید تایپ کنید. اگر یکی از کلیدهای مهم لپ تاپ سونی شما گرفتگی داشته باشد برای شما مشکل ایجاد می کند.

راه حل

بهترین راه حل برای این مشکل این است که لپ تاپ سونی خود را به سازنده مربوطه ببرید و صفحه کلید آن را در اسرع وقت تعمیر کنید. اگر تعمیر کمکی نکرد، آن را تعویض کنید.

 تشخیص اتصال WiFi

اگر عاشق سفر هستید، پس باید لپ تاپ سونی خود را همه جا همراه خود داشته باشید. با استفاده از این، شما باید لپ تاپ سونی خود را به Wi-Fi یا هر اتصال بی سیم دیگری در هر کجا که می روید متصل کنید. اما اگر لپ تاپ سونی شما با سایر اتصالات بی سیم ارتباط برقرار نکند، چه؟ این مشکل اتصال Wi-Fi باید به صورت فوری حل شود.

اگر اتصال شبکه پایداری نداشته باشید، شما را از انجام وظایف محدود می کند. اگر نمی توانید برای مدت طولانی تری از اینترنت جدا بمانید، این مشکل باید حل شود.

راه حل

اول، بسیار مهم است که لپ تاپ سونی خود را با یک اتصال بی سیم معتبر وصل کنید. مطمئن شوید که تمام تنظیمات اتصال بی سیم روشن هستند. برخی از لپ‌تاپ سونی‌ها دارای دکمه جابجایی برای اتصالات بی‌سیم هستند. اگر چنین لپ‌تاپ سونی دارید، مطمئن شوید که آن کلید را روشن نگه دارید.

پیشنهاد مطالعه: علت عدم نمایش وای فای در لپ تاپ سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *