نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل گیر کردن Xbox Series X روی صفحه سیاه

گیر کردن Xbox Series X روی صفحه سیاه . Xbox Series X که در سال 2020 عرضه شد، یکی از بهترین کنسول های بازی در بازار است. ایکس باکس با مشخصات پیشرفته و امکانات فراوان، در بین علاقه مندان به بازی محبوبیت دارد. با این حال، مانند هر کنسول، کاربران نیز با مشکلات خاصی با آن مواجه شده اند. در حالی که برخی از مالکان با اتصال Wi-Fi در Xbox خود با مشکلاتی روبرو هستند، برخی از آنها مشکلات مربوط به صدا را دارند. در گذشته، SlashGear این مشکلات، چرایی بروز آن‌ها و راه‌های رفع آن‌ها را پوشش داده است. دلایل زیادی می تواند باعث خطای صفحه سیاه در Xbox Series X شود: اتصال معیوب یا منبع تغذیه، داغ شدن بیش از حد کنسول، یا به روز رسانی سیستم عامل باگ، و غیره. با این حال، چند راه برای رفع خطای صفحه سیاه در Xbox Series X شما وجود دارد.

گیر کردن Xbox Series X روی صفحه سیاه

راه اندازی مجدد Xbox Series X

خطای صفحه خالی Xbox Series X ممکن است در هر زمانی رخ دهد. پس از راه‌اندازی کنسول یا در حین انجام بازی ویدیویی مورد علاقه‌تان، می‌توانید روی یک صفحه سیاه گیر کرده باشید. با این وجود، اولین چیزی که باید در چنین سناریوهایی امتحان کنید، راه اندازی مجدد کنسول است، زیرا هر گونه خطای مربوط به اشکالات زمان اجرا را حذف می کند.

  1. دکمه Xbox را در قسمت جلویی حدود 10 ثانیه نگه دارید یا تا زمانی که کنسول کاملاً خاموش شود.
  2. کنسول را جدا کرده و دوباره به پریز برق وصل کنید.
  3. دکمه Xbox روی کنسول یا کنترلر را فشار دهید تا روشن شود و ببینید که آیا به طور معمول کار می کند (از طریق asurion).
  4. احتمال زیادی وجود دارد که راه اندازی مجدد کنسول شما را درست کند. اگر اینطور نباشد، ممکن است مشکل اتصال باشد.

ابتدا Xbox Series X خود را با فشار دادن دکمه جلویی خاموش کنید و مطمئن شوید که سیم برق را از برق جدا کرده اید.

  1. اکنون، تمام کابل ها، از جمله منبع تغذیه، HDMI و اترنت را با دقت جدا کنید.
  2. سیم ها را از یک سر تا سر دیگر بررسی کنید و به دنبال علائم فیزیکی آسیب، به خصوص کابل HDMI باشید، زیرا کنسول را به نمایشگر متصل می کند.
  3. اگر علائم فیزیکی آسیب وجود داشته باشد، احتمالا کابل باعث ایجاد مشکل شده است. بنابراین، بررسی کابل با کنسول های دیگر یا تعویض آن باید مشکل را برطرف کند.
  4. اگر همه کابل‌ها درست هستند، دو تا سه دقیقه صبر کنید تا دوباره آنها را وصل کنید و کنسول را بوت کنید (از طریق Xbox).

تغییر تنظیمات نمایش Xbox

وصل مجدد سیم ها جواب نداد؟ خوب، راه دیگری برای رفع خطای صفحه سیاه که درست پس از بوت شدن Xbox Series X ظاهر می شود، تنظیم مجدد وضوح صفحه نمایش است. این کار کنسول را به حالت رزولوشن پایین مجبور می‌کند و آن را راه‌اندازی می‌کند و از هر گونه مشکلی که ممکن است به دلیل تنظیمات وضوح ناسازگار رخ دهد جلوگیری کند.

  • اطمینان حاصل کنید که هیچ دیسکی در کنسول وجود ندارد. اگر وجود دارد، آن را خارج کنید.
  • دکمه Xbox در جلو را حدود 10 ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا کنسول خاموش شود.
  • دکمه های پاور و Eject را با هم نگه دارید تا زمانی که دو بوق در 10 ثانیه بشنوید. چراغ پاور نیز قبل از شنیدن صدای بوق دوم چشمک می زند.
  • مطمئن شوید که دکمه‌ها را تنها زمانی رها می‌کنید که صدای بوق دوم را شنیدید یا کنسول در حالت وضوح پایین شروع به کار کرد.
  • کنسول شما باید در حالت وضوح پایین (640×480) بوت شود. انجام این کار هرگونه خطا یا اشکالی را که ممکن است به دلیل تفاوت وضوح بین کنسول و تلویزیون/مانیتور (از طریق WindowsCentral) رخ دهد، از بین می برد.

از آنجایی که خطای صفحه سیاه به شما اجازه انجام کاری را نمی دهد، بازنشانی راه حل نمایشگر شما را از آن عبور می کند تا جایی که کنسول شما شروع به پاسخگویی می کند. با این حال، شما می خواهید وضوح صفحه نمایش را به همان چیزی که بود بازیابی کنید، درست است؟

  • دکمه Xbox کنترلر را فشار دهید تا راهنما باز شود.
  • منوی Profile & system را باز کنید.
  • تنظیمات را انتخاب کنید و سپس General را انتخاب کنید.
  • در نهایت قسمت TV & display options را باز کرده و رزولوشن مورد نظر خود را در قسمت Display تنظیم کنید.
  • اتصالات جانبی را قطع کنید و حالت ویدیو را تغییر دهید

خرابی پورت شارژ یا هارد

طبق صفحه پشتیبانی رسمی، ابزارهای جانبی مانند Storage Expansion Cards، ایستگاه‌های شارژ باتری یا هارد دیسک‌های اکسترنال «ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی شود که منجر به خالی شدن صفحه نمایش» در زمانی که کنسول می‌خواهد به‌روزرسانی شود. اگر از چنین دستگاهی استفاده می کنید، آن را جدا کنید و ببینید آیا مشکل ایجاد می کند (از طریق Xbox)

اگر هنگام تماشای دیسک بلوری صفحه ایکس باکس شما خالی می شود، حالت ویدیوی Allow 24Hz باعث این مشکل شده است. دیسک را خارج کنید، ایکس باکس را مجددا راه اندازی کنید و مراحل زیر را دنبال کنید.

  • دکمه Xbox کنترلر را فشار دهید تا راهنما باز شود.
  • منوی Profile & system را باز کرده و Settings را انتخاب کنید.
  • General را انتخاب کنید و گزینه های TV & display را انتخاب کنید.
  • حالت های ویدیو را انتخاب کنید و Allow 24Hz را خاموش کنید.
  • دوباره سعی کنید دیسک Blu-ray را تماشا کنید.

اگر از گیرنده صوتی-تصویری یا AVR استفاده می‌کنید و روی صفحه سیاه گیر کرده‌اید، این کاری است که می‌توانید انجام دهید.

  • همه دستگاه ها را خاموش کرده و با ترتیب خاصی روشن کنید. ابتدا تلویزیون خود را روشن کنید. سپس AVR خود و در نهایت کنسول را روشن کنید.
  • با استفاده از دکمه ورودی کنترل از راه دور تلویزیون، منبع ورودی AVR را تغییر دهید و سپس به کنسول برگردید. به عنوان مثال، اگر HDMI1 بود، آن را به HDMI2 تغییر دهید و سپس به HDMI1 برگردید.
  • AVR را مجددا راه اندازی کنید.
  • دکمه Xbox کنترلر را فشار دهید و Profile & system > Settings > General > TV & display options را انتخاب کنید.
  • “Video fidelity & overscan” را انتخاب کنید و در منوی Display، HDMI را انتخاب کنید.

پیشنهاد مطالعه: نحوه رفع مشکلاتWi-Fi در PS5

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *