نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خلاص شدن از شر صداهای ناخواسته ضبط سونی ماشین

صداهای ناخواسته ضبط سونی. ممکن است بعد از مدتی استفاده از ضبط ماشین متوجه شوید که صداهای ناخواسته از دستگاه ایجاد می شود. اما چه راه حل های برای رفع این نوع خرابی وجود دارد؟ با ما همراه باشید.

صداهای ناخواسته ضبط سونی

راه حل های اولیه برای رفع صداهای ناخواسته ضبط سونی ماشین

برای غر زدن دینام، قطعه تولید نویز را پیدا کنید و دوباره آن را زمین کنید. یک فلز شاسی تمیز و لخت، زمینی ایده آل است. همچنین مطمئن شوید که سیستم شارژ در بهترین وضعیت خود قرار دارد. تمام اتصالات (پست باتری، اتصالات دینام، یونیت سر، تقویت کننده ها، پردازنده های سیگنال و تسمه زمین) باید ایمن باشند.

برای حذف نویز ناشی از پاپ لوازم جانبی، یک خازن دوقطبی کوچک بین سیم برق لوازم جانبی تولید کننده صدا و زمین آن اضافه کنید. خازن نوسانات برق را جذب کرده و از انتقال آنها به سیستم صوتی خودرو جلوگیری می کند.

اگر بلندگو می‌پرد و می‌ترقد، کانال را عوض کنید و بررسی کنید که آیا صدا می‌گیرد یا خیر. در غیر این صورت، ترقه ای که همیشه اتفاق می افتد، مهم نیست رادیو در چه کانالی است، به این معنی است که بلندگو خراب است و باید تعمیر یا تعویض شود.

صداهای ناخواسته در سیستم صوتی خودرو

شنیدن صداهای مرموز از سیستم صوتی خودرو تجربه بسیار خسته کننده ای است. تقریباً هر راننده ای در یک زمان با صدای ضبط سونی اتومبیل مواجه شده است. منابع متعددی برای صداهای ناخواسته وجود دارد، اما در اینجا برخی از رایج ترین آنها وجود دارد:

صدای ناله دینام: این شایع ترین صدای ضبط سونی ماشین است. اغلب زمانی اتفاق می افتد که زمین برای هد یونیت یا تقویت کننده بلندگو به درستی انتخاب نشده باشد. وضعیت نامناسب سیستم شارژ و اتصالات بین اجزای سیستم صوتی و باتری نیز می تواند منجر به ناله دینام شود.

علامت ناله دینام: صدایی را می شنوید که با دور در دقیقه دینام وسیله نقلیه شما در نوسان است. صدای ناله دینام با دور موتور به طرز بسیار آزاردهنده ای بالا و پایین می رود.

پاپ لوازم جانبی: این نویز معمولاً با یک رویداد الکتریکی خاص مرتبط است. معمولاً لوازم جانبی مانند چراغ‌های جلو، برف پاک‌کن‌ها، چراغ راهنما، و ترمزها جریان بالایی می‌کشند و باعث افزایش ولتاژ می‌شوند که به سیستم صوتی می‌رود.

علامت: هنگامی که لوازم جانبی خودرو را با جریان بالا مانند موارد ذکر شده در بالا روشن می‌کنید یا فشار می‌دهید، صدای پاپ شدید شنیده می‌شود.

علامت: هنگامی که لوازم جانبی خودرو را با جریان بالا مانند موارد ذکر شده در بالا روشن می‌کنید یا فشار می‌دهید، صدای پاپ شدید شنیده می‌شود.

ترکیدن و ترک خوردن بلندگو: اغلب به دلیل خرابی به دلیل کهولت سن، کیفیت پایین ورودی یا اتصال بد رادیویی ایجاد می شود.

علامت: هنگامی که موتور روشن می شود و ماشین در حرکت است، بلندگو می ترکد.

قطع شدن صدا به طور ناگهانی

قطع صدا معمولاً زمانی رخ می دهد که تقویت کننده بیش از حد گرم می شود یا سیم بلندگو شل شده است. آمپلی‌فایرها معمولاً گرما تولید می‌کنند، مخصوصاً زمانی که موسیقی با صدای بلند برای مدت طولانی پخش می‌شود. برای مدیریت این گرما، تقویت کننده نیاز به جریان هوای کافی دارد. این مشکل با قطع ناگهانی صدای بلندگو(های) خودرو و بازگشت پس از مدت کوتاهی مشخص می شود.

برای حل این مشکل، از جریان هوای کافی در محل نصب آمپلی فایر اطمینان حاصل کنید. جریان هوا آمپر را خنک نگه می دارد و از قطع ناگهانی صدا جلوگیری می کند. همچنین سیم های بلندگو را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی وصل شده اند.

داغ شدن ضبط سونی ماشین

سیم کشی معیوب یکی از دلایل اصلی داغ شدن غیرعادی دستگاه پخش خودرو است. بلندگوها ممکن است به اشتباه سیم‌کشی شده باشند یا سیم‌هایی که قرار است جداگانه اجرا شوند با هم ترکیب شده‌اند.

مشکلی با گرم شدن سیستم وجود ندارد زیرا دستگاه های الکتریکی مختلف در حین استفاده گرم می شوند. با این حال، تولید گرمای بیش از حد می تواند نشان دهنده یک نقص باشد. توجه به این نکته مهم است که تجمع گرمای غیرعادی می تواند خطرناک باشد. گرما می تواند به قطعات مختلف ضبط سونی خودرو آسیب برساند و حتی باعث آتش سوزی شود.

علامت برای بررسی: هنگام روشن بودن ضبط سونی ماشین برای لمس خیلی داغ می شود.

راه حل

احتمالاً باید کل نصب و سیم کشی سیستم صوتی خودرو را بررسی کنید. اگر هیچ اشکالی در نصب یا سیم‌کشی وجود نداشته باشد و ضبط سونی همچنان داغ باشد، راه‌حل نهایی ممکن است سرویس کل سیستم باشد.

مشکلات ضبط سونی خودرو به دلیل اتصال زمین ضعیف

اکثر مشکلات صوتی غیرمرتبط با تجهیزات ناشی از انتخاب ضعیف نقاط زمین است. به غیر از ناله دینام، اتصال ضعیف به زمین می تواند باعث گیرکردن تقویت کننده شود.

اتصال زمین ضعیف می تواند باعث قطع و وصل شدن آمپر شود. هنگامی که ضبط سونی ماشین روشن می شود، آمپر جریان بیشتری می کشد. اگر سیستم زمین غیر قابل اطمینانی داشته باشد، آمپرها نمی توانند جریان مورد نیاز را بکشند. این معمولا آمپ را به کلیپ می فرستد. علائم اتصال زمین ضعیف: صدای ناله دینام و سیستم صوتی صداهای بدی تولید می کند.

اتصال زمین مناسب بر روی ضبط سونی ماشین

همانطور که یکپارچگی سایر اتصالات را بررسی می کنید، به یاد داشته باشید که اتصال به زمین بسیار مهم است. اگر یک سیستم صوتی ماشین بزرگ نصب کنید، به زمین بزرگتری نیاز دارد. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید این است که زمین باید روی شاسی خودرو باشد. بسیاری از افراد این اشتباه را مرتکب می شوند که از پست باتری منفی به عنوان زمینه ای برای سیستم صوتی خودرو استفاده می کنند. این مکان وحشتناکی است زیرا کل ریپل از آیتم های مختلف، از جمله دینام، از این نقطه عبور می کند. استفاده از آن به عنوان زمین، تمام نویز این موارد را به سیستم صوتی دعوت می کند.

پیشنهاد مطالعه: علائم خرابی ضبط سونی خودرو

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *