نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

جلوگیری از تصاویر پیکسلی در دوربین عکاسی

جلوگیری از تصاویر پیکسلی در دوربین. تصاویر دانه دار می تواند بر کیفیت تصویر بسیار تاثیر گذار باشد. اما برایر فع آن چه نکاتی را باید رعایت کرد؟ در این مقاله جلوگیری از تصاویر دانه دار یا پیکسلی توضیح داده شده است.

جلوگیری از تصاویر پیکسلی در دوربین

اجتناب از تنظیم ISO بالا در دوربین فیلم برداری سونی

(این فقط در صورتی اعمال می شود که با دوربین فیلم برداری سونی DSLR یا دوربین فیلم برداری سونی دیگری عکاسی می کنید که به شما امکان می دهد تنظیمات ISO را به صورت دستی تنظیم کنید. اگر با تلفن عکاسی می کنید احتمالاً انتخابی نخواهید داشت).

هنگام عکاسی مطمئن شوید که تنظیمات ISO دوربین فیلم برداری سونی شما تا جایی که نور اجازه می دهد کم باشد. هرچه ISO بالاتر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که در تصاویر خود با نویز دیجیتال و دانه بندی مواجه شوید. هر چیزی که 800 یا بیشتر باشد معمولاً بالا در نظر گرفته می شود، اگرچه هر دوربین فیلم برداری سونی کمی متفاوت ISO را کنترل می کند.

خودداری از استفاده از تصاویر با وضوح پایین

در حالی که تصاویر با وضوح پایین ممکن است روی مانیتور شما خوب به نظر برسند، ممکن است در چاپ خوب به نظر نرسند. برنامه‌های کتاب‌سازی ما زمانی که تصویری که می‌خواهید از آن استفاده کنید وضوح پایینی نسبت به اندازه آن روی صفحه یا جلد داشته باشد، به شما هشدار می‌دهند. اگر هشدار کم رزولوشن ظاهر شد، اندازه تصویر را در صفحه/ جلد کاهش دهید تا زمانی که اخطار برطرف شود.

به یاد داشته باشید، هشدار کم رزولوشن فقط اندازه تصویر را نسبت به محفظه تصویر بررسی می کند. نمی‌تواند تاری، دانه‌بندی یا پیکسل‌هایی را که بخشی از تصویر اصلی است تشخیص دهد و نمی‌تواند تشخیص دهد که آیا تصاویر شما برای چاپ خوب تیره هستند یا خیر.

ثابت قرار دادن دوربین فیلم برداری سونی

یکی از دلایل رایج تار شدن تصاویر، لرزش دوربین فیلم برداری سونی است. با تثبیت دوربین فیلم برداری سونی خود با سه پایه می توانید از این مشکل جلوگیری کنید. علاوه بر این، استفاده از تنظیم تایمر روی دوربین فیلم برداری سونی یا شاتر کنترل از راه دور می تواند به از بین بردن لرزش دوربین فیلم برداری سونی کمک کند. اگر با گوشی عکس می گیرید، سه پایه می شوید! در صورت امکان خود را روی دیوار یا سطح دیگری ثابت کنید.

تمرکز و تمرکز و تمرکز

هنگام عکس گرفتن، حتما روی سوژه خود فوکوس کنید. تصاویر خارج از فوکوس به خوبی چاپ نمی شوند. اگر مانند پرتره ها از مردم عکاسی می کنید، اتفاق نظر کلی این است که مطمئن شوید که چشمان سوژه شما در فوکوس است.

در اینجا بخشی از یک تصویر مشاهده شده در 100٪ است. در نگاه اول چندان بد به نظر نمی رسد.

اما در اینجا همان تصویر تا 200 درصد زوم شده است. توجه کنید که در واقع تار است و هیچ چیز واقعاً در فوکوس نیست. در چاپ به همان اندازه تار به نظر می رسد.

در اینجا همان تصویر زوم شده روی کلاه است. توجه کنید که برخلاف مثال قبلی هنوز نسبتاً تیز است، با خطوط تیز و بدون دانه های قوی.

پیشنهاد مطالعه: بررسی علت تار شدن تصویر دوربین عکاسی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *