نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تقویت صدای گوشی

تقویت صدای گوشی در اندروید و آیفون

گاهی اوقات تلفن های همراه نمی­توانند کیفیت صدای مناسبی ارائه داده، این مشکل خصوصا در محیط های شلوغ و دارای آلودگی صوتی زیاد بیشتر بروز پیدا میکند. در این مقاله با روش هایی برای تقویت صدای گوشی در سیستم عامل های اندروید و آیفون آشنا خواهید شد.

راه های تقویت صدای گوشی

ساده ترین راه برای افزایش کیفیت صدا در گوشی های هوشمند استفاده از نرم افزارهای مجهز به اکولایزر است. این اپلیکیشن ها میتوانند تغییراتی در کیفیت و حجم صدا ایجاد کرده و صدای بلندتری در گوشی ایجاد نمایند.

نکته: افزایش بیش از حد برخی مولفه های صدا باعث آسیب دیدن اسپیکر (بلندگو) های گوشی میشود. بنابراین در استفاده از نرم افزارهای تقویت کننده صدا احتیاط کنید.

بررسی منوی تنظیمات

برخی از شرکت های سازنده اسمارت فون مانند کمپانی سونی برای افزایش و تقویت صدای خروجی محصولات خود گزینه هایی برای کاربران قرار داده که بسته به نیاز و سلیقه شخصی قدرت و کیفیت صدای اسپیکرهای دستگاه خود را افزایش یا کاهش دهند.

برای تقویت صدا در گوشی های اکسپریا UI سونی، با مراجعه به بخش تنظیمات دستگاه گزینه ClearAudio+ را انتخاب کرده و با استفاده از آن تنظیمات صدای خروجی دستگاه را بهینه کنید.

نصب اپلیکیشن موزیک پلیر

برخی برنامه های پخش کننده موسیقی (موزیک پلیر) قابلیت افزایش و تقویت صدای خروجی را دارند بنابراین با نصب آنها میتوان کیفیت صدای گوشی را ارتقا داد.

معروف ترین برنامه های پخش کننده صدا که از قابلیت فوق پشتیبانی میکنند عبارتند از: Poweramp و Equalizer+.

برنامه های تقویت کننده صدای گوشی

اپلیکیشن Equalizer Pro

یکی از بهترین نرم افزارهای تقویت کننده صدای گوشی و بیشتر در اسمارت فون اندروید استفاده می­شود. این برنامه امکانات تجربه یک صدای متفاوت به کاربر ارائه داده و کل صدای گوشی اعم از صدای بلندگو و هدفون را تحت تاثیر قرار داده و افزایش میدهد.

اگر جزء افرادی هستید که با هدفون یا هندزفری موسیقی گوشی میدهید، استفاده از این برنامه کاربردی برای تقویت صدا را به شما پیشنهاد میکنیم.

برنامه Music Volume EQ

یکی دیگر از برنامه های تقویت کننده صدای گوشی، Music Volume EQ است که همانند اپلیکیشن Equalizer Pro

در گوشی های اندروید استفاده شده و کل خروجی صدا را تحت تاثیر قرار میدهد.

نحوه استفاده از اپلیکیشن Music Volume EQ

ابتدا از طریق سایت های مختلف برنامه مذکور را دانلود کرده و روی گوشی خود نصب نمایید سپس تمام تنظیمات اکولایزر مخصوص آن را انجام داده و در آخر صدای خروجی را از طریق هدفون، هندزفری یا اسپیکر گوش کنید.

شاید برایتان جالب باشد این نرم افزار تا الان 50 بار از گوگل پلی دانلود شده و قابلیت های متنوعی دارد.

اپلیکیشن Equalizer + Pro

اگر از طرفداران گوشی های IOS یا همان آیفون هستید، برای افزایش کیفیت صدای اسمارت فون خود میتوانید از برنامه Equalizer + Pro استفاده کنید. این اپلیکیشن قابلیت تنظیم صدای خروجی را داشته و با استفاده از آن میتوانید صدای تلفن همراه خود را افزایش دهید.

امکانات برنامه Equalizer + Pro

شما با استفاده از این اپلیکیشن به راحتی میتوانید صدای آیفون خود را تا دو برابر افزایش دهید البته این کار احتمال آسیب به بلندگوهای دستگاه شما را تا حد زیاید افزایش داده، بنابراین توصیه ی ما این است که صدای گوشی خود را تا حدی بالا ببرید که صدای نویز یا خش خش از آن شنیده نشود.

برنامه Volume Booster

اپلیکیشن Volume Booster به تازگی برای سیستم عامل های اندروید طراحی و به بازار عرضه شده است این برنامه صدای گوشی را تا حد زیادی افزایش داده و برای اجرا به روت کردن نیاز ندارد.

امکانات اپلیکیشن Volume Booster

قابلیت تنظیم کلیه بخش های تلفن همراه از جمله پیامک، تماس های ورودی/ خروجی، زنگ هشدار دهنده، سیستم عامل، موزیک و ویدئو به راحتی توسط این برنامه کاربردی انجام شده همچنین این اپلیکیشن اجازه ذخیره تنظیمات هنگام اتصال و جدا کردن هدست را به کاربر میدهد.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این نرم افزار محیط ساده آن بوده که اجازه دسترسی آسان به کاربر میدهد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *