نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر گوشی خیس شده

چگونه گوشی خیس شده را تعمیر کنیم ؟

برای خیلی از افراد این اتفاق پیش آمده که گوشیشان در آب افتاده و خیس شده باشد ، که ممکن است این اتفاق در مکان های مختلفی مانند ظرفشویی ، استخر ، دستشویی و سایر مکان ها اتفاق افتاده باشد وقتی این اتفاق برای شما میفتد شاید به این فکر کنید که دیگر گوشی کارایی برای شما ندارد و به دنبال خرید گوشی جدید بروید اما این اشتباه را نکنید چرا که راه حل هایی وجود دارد که میتواند شما را در تعمیر گوشی خیس شده کمک کند .

گوشی افتاده در آب را به تدریج خشک کنید

اگر این اتفاق برای گوشی شما افتاد باید سرعت عمل داشته باشید و سریع آن را از آب خارج کنید ، اشتباهی که شاید خیلی از افراد میکنند این است که به سرعت گوشی را روشن میکنند این کار اشتباه را انجام ندهید و به سرعت گوشی خود را روشن نکنید ، همچنین هیچ کدام از دکمه های گوشی خود را فشار ندهید چرا که این کار باعث میشود بیشتر آب به داخل موبایل شما نفوذ کند و احتمال سوخته شدن گوشی را بالا میبرد .

پس اولین کاری که انجام میدهید این است که به سرعت گوشی خود را از آب خارج کنید تا به سرعت بتوانید به تعمیر گوشی خیس شده بپردازید ، گوشی خود را تکان ندهید چرا که با این کار گارانتی گوشی خود را باطل میکنید و همچنین دستگاه را در جاهای بسیار گرم و بسیار سرد قرار ندهید .

اولین نکته ای که درباره تعمر گوشی های خیس شده بسیار حائز اهمیت است این نکته میباشد که اگر گوشی شما هنگام شارژ شدن خیس شده باشد به هیچ عنوان به آن دست نزنید و هرچه سریع تر با متخصصین ما تماس بگیرید تا هرچه سریع تر برای تعمیر گوشی خیس شده شما اقدام کنند و یا اینکه به صورت تلفنی کارهایی که لازم است را انجام دهید ، متخصصین ما شما را در این زمینه راهنمایی میکنند .

دومین اقدامی که بعد از درآوردن گوشی خیس شده از آب باید انجام دهید این است که گوشی را روی یک دستمال کاغذی کلفت و یا پارچه ای که برای کشیدن آب داخل گوشی مناسب است بگذارید و در همین حین باتری گوشی خیس شده را درآورید .

بعد از انجام این کار ها میتوانید گوشی خیس شده را با استفاده از جاروبرقی خشک کنید البته این کار زمانی موثر است که آب به داخل گوشی زیاد نفوذ نکرده باشد ولی اگر مقدار آبی که به داخل گوشی نفوذ کرده است زیاد باشد میتوانید آن را داخل برنج خشک شده قرار دهید تا آبی که داخل دستگاه رفته است را به بیرون بکشد ، این به این دلیل است که برنج در مکیدن آب بسیار شگفت انگیز عمل میکند ، درواقع یک کاسه را پر از برنج کنید و گوشی خیس شده درون آن قرار دهید و برای 24 ساعت با آن کاری نداشته باشید این کار را چند بار تکرار کنید تا از رطوبت دستگاه کم شود و در واقع هیچ نم و رطوبتی در آن وجود نداشته باشد .

به غیر از برنج میتوانید از ماده ای دیگری به نام ژل سیلیکا استفاده کنید که این ماده برای رطوبت گیر کفش استفاده میشود و از آن برای تعمیر گوشی خیس شده خود میتوانید استفاده کنید .

تعمیر گوشی خیس شده

دومین نکته ای که باید برای گوشی خیس شده انجام دهید این است که سیم کارت خود را از گوشی درآورید و اطلاعات گوشی خود را از این طریق نجات دهید .

موبایل خود را بیش از حد تکان ندهید ، چرا که باعث میشود بیشتر آب به داخل اسمارت فون نفوذ کند .

از سشوار و سایر وسایل دمنده استفاده نکنید ، چرا که وسایلی که بیش از حد گرما یا سرما داشته باشد باعث آسیب رساندن به گوشی میشود .

برای اینکه آب داخل گوشی را خارج کند به هیچ عنوان به موبایل خود ضربه وارد نکنید و یا آن را بیش از حد تکان ندهید .

بعد از اینکه گوشی خیس شده به هیچ وجه گوشی خیس شده را به برق (شارژ) وصل نکنید .

هیچ دکمه یا کلیدی را فشار ندهید چرا که این کار باعث نفوذ بیشتر آب به گوشی خیس شده میشود.

تا مادامی که مطمئن نشدید ، تمام آب موجود در گوشی خیس شده خارج نشده است آن را به هیچ عنوان روشن نکنید .

 دسته بندی مطالب مربوط به تعمیر گوشی خیس شده :

برنج خام

استفاده از برنج خام برای خشک کردن گوشی خیس شده راه حل خوبی است ، اما بسیاری از افراد از استفاده این روش دوری میکنند چرا که برنج خامی که شسته نشده باشد دارای گرد و غبار است این را زمانی متوجه میشوید که یک گونی برنج را خالی کنید و شاهد گرد و غبار آن خواهید شد .

جارو برقی

جارو برقی یکی از راه حل های خوب برای خشک کردن گوشی خیس شده میباشد ،از سشوار برای خشک کردن گوشی خود استفاده نکنید به جای آن از جارو برقی استفاده کنید ، شما میتوانید حدودا با 20 دقبقه قسمت هایی که خیس شده است را خشک کنید و بعد از 1 ساعت گوشی خود را روشن کنید و از آن استفاده کنید ، درواقع استفاده از جارو برقی برای خشک کردن گوشی خیس شده از موثرترین روش ها میباشد که تمام اجزا و قطعات دخلی گوشی را خشک میکند .

آب خالص

اینکه گوشی خود را داخل آب بیاندازید خیلی تعجب بر انگیز میباشد اما این روش برای کسانی است که موبایلشان در آب نمک خیس شده و چون نمک حالت خورنده دارد باید سریع از تمام قطعات گوشی پاک شود اگر گوشی خیلی خیس شده است و مقداری بیشتر خیس شدن برای آن فرقی ندارد آن را داخل یک لیوان آب خالص بیندازید و کمی تکان دهید که تمام نمک های موجود در موبایل پاک شود و بعد از آن از روش هایی که برای خشک کردن توضیح دادیم استفاده کنید .

سیلیکا ژل

سیلیکا همان ماده ای است که در لوازم و دستگاه های الکترونیکی و در لباس ها و کفش هایی که تازه خریداری کردین دیده میشود ام ایراد این روش این است در مدت زمان طولانی قادر به کشیدن رطوبت داخل موبایل میباشد به همین خاطر زمان را از دست ندهید و در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام به انجام این روش کنید تا مشکلی برای موبایل شما پیش نیاید .

یخچال

یکی دیگر از روش ها برای تعمیر گوشی خیس شده استفاده از یخچال میباشد شاید این روش کمی عجیب باشد چرا که برای خشک کردن وسایل و گرفتن رطوبت همیشه از وسیله ی گرم استفاده میکنیم برای استفاده از این روش گوشی را داخل فریزیر قرار ندهید چرا که صفحه نمایش گوشی های ما همه از LCD ساخته شده است و چون مواد تشکیل دهنده آن مایع است با قرار دادن در فریزر دچار تغییر حالت میشود  ، شما باید گوشی خود را در طبقات میانی یخچال قرار دهید و بعد از 10 دقیقه آن را خارج کنید اگر هنوز احساس میکنید که گوشی خیس است دوباره این کار را تکرار کنید تا زمانی که اطمینان پیدا کردید که گوشی خشک شده است و رطوبت از داخل دستگاه خارج شده است .

وقتی تمام کار های بالا را برای تعمیر گوشی خیس شده انجام دادید و مطمئن شدید که گوشی خشک شده است میتوانید آن را به شارژ بزنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *