نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تشخیص خرابی مادربرد لپ تا سونی

چگونه می توان تشخیص داد که مادربرد لپ تا سونی خراب شده است؟

تعیین اینکه آیا مشکلات لپ تاپ سونی شما به دلیل مادربرد سرخ شده است یا مشکل دیگری اغلب مشکل است. بهترین راه برای پیدا کردن این است که ابتدا سایر امکانات را حذف کنید، که این کار مدتی طول می کشد.

اگر بخش فناوری اطلاعات داخلی ندارید، متوجه خواهید شد که تعمیرگاه های لپ تاپ سونی فقط برای تشخیص مادربرد می توانند هزینه کمی دریافت کنند. با این حال، چند راه وجود دارد که می توانید تشخیص دهید مادربرد شما بدون نیاز به تجهیزات تشخیصی سرخ شده است.

آسیب فیزیکی

لپ تاپ سونی خود را از برق بکشید، پنل کناری را بردارید و نگاهی به مادربرد خود بیندازید. اگر لپ تاپ دارید، قاب پلاستیکی و صفحه کلید را بردارید تا به مادربرد دسترسی پیدا کنید. بوییدن دود یا دیدن مدارهای سوخته نشانه های بارز هستند، اما خازن ها را نیز بررسی کنید که شکل استوانه ای دارند و در مکان های مختلف روی برد قرار گرفته اند.

وظیفه آنها فیلتر کردن الکتریسیته است که به اجزای مختلف روی برد می رود و افزایش برق یا گرم شدن بیش از حد می تواند به آنها آسیب برساند. بررسی کنید که آیا تاپ آنها گرد شده است یا خیر، که نشان می دهد آنها باد کرده اند. همچنین، تابلوی اطراف آنها را برای علائم نشت یا شکستگی الکترولیت بررسی کنید.

لپ تاپ سونی روشن نمی شود

احتمالات دیگر مانند شل بودن کابل برق یا سرکوب کننده خاموش که خاموش است را رد کنید. همچنین دوبار بررسی کنید که منبع تغذیه روی 115/120 ولت تنظیم شده و نه 220 ولت. لپ تاپ هایی که از دو ولتاژ پشتیبانی می کنند معمولاً سوئیچ ندارند. اگر لپ تاپ سونی روشن نمی شود، یا اگر صدای فن ها را می شنوید اما سیستم هرگز بوت نمی شود، مادربرد احتمالاً خراب شده است.

کدهای بیپ تشخیصی

اگر هنگامی که لپ تاپ سونی خود را روشن می کنید الگویی از بوق یا آژیر و سپس سیستم متوقف می شود، مشکل خرابی قطعه مادربرد است. با این حال، اگر یک قطعه قابل جابجایی خراب باشد یا به درستی نصب نشده باشد، مانند کارت گرافیک یا ماژول RAM، همین اتفاق می افتد.

هر کارت اضافی را که می توانید بردارید و آنهایی را که نمی توانید دوباره قرار دهید، مانند ماژول های RAM. همچنین هر دستگاه اختیاری که برای بوت شدن لپ تاپ سونی مورد نیاز نیست، مانند هارد دیسک ثانویه را از برق بکشید.

اگر لپ تاپ سونی بعد از آن معمولاً بوت می شود، مشکل کارت اضافی یا دستگاهی است که حذف کرده اید، نه مادربرد. کدهای تشخیصی بوق در تولیدکنندگان مختلف لپ تاپ سونی و مادربرد متفاوت است، بنابراین برای اطلاع از جدول کدهای بیپ و معنی آنها به دفترچه راهنمای مادربرد یا وب سایت سازنده لپ تاپ سونی خود مراجعه کنید.

شخصیت های تصادفی روی صفحه

اگر لپ تاپ سونی خود را فقط برای مشاهده پر شدن صفحه نمایش خود با کاراکترهای تصادفی و متوقف کردن راه اندازی کنید، مادربرد – یا حداقل تراشه ویدئو – احتمالاً سرخ شده است. اگر کارت گرافیک اختصاصی دارید، ابتدا آن را مجدداً قرار دهید یا جایگزین کنید تا مشکلی در کارت به تنهایی منتفی شود. این علامت گاهی اوقات زمانی رخ می دهد که مادربرد دچار آسیب آب شود. اگر مشکوک به خرابی آب هستید، لپ تاپ سونی را به پریز برق وصل نکنید و سعی نکنید آن را روشن کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *