نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بهترین وضوح عکس برای چاپ

بهترین وضوح عکس برای چاپ. وقتی صحبت از چاپ عکس به میان می آید، باید به نکات زیادی توجه کرد. یکی از مهم ترین عوامل، وضوح است. بهترین وضوح عکس برای چاپ چیست؟ چگونه آن را تعیین می کنید؟ و اگر با وضوح مطلوب چاپ نکنید چه اتفاقی می‌افتد؟ در این مقاله به تمام این سوالات و موارد دیگر پاسخ خواهیم داد. ما همچنین نکاتی را در مورد نحوه به دست آوردن بهترین نتیجه هنگام چاپ عکس ارائه خواهیم داد. پس بیایید شروع کنیم!

بهترین وضوح عکس برای چاپ

وضوح عکس برای چاپ مگاپیکسل

یک دوربین سونی دیجیتال تصاویر را از طریق آنچه ما به عنوان پیکسل می شناسیم می گیرد. پیکسل ها کوچکترین اجزای یک سنسور دوربین سونی دیجیتال هستند. این بدان معنی است که آنها کوچکترین بخشهای یک سنسور (یا نمایشگر دوربین سونی) هستند.

تصاویر دیجیتال از هزاران کاشی کوچک ساخته شده اند که نور و رنگ را به تصویر می کشند. یک مگاپیکسل (MP) یک میلیون از این پیکسل ها است. (به طور دقیق 1,048,576.) بنابراین یک دوربین سونی 30 مگاپیکسلی حدود 30 میلیون پیکسل روی سنسور خود دارد.

وضوح تصویر

تعداد پیکسل های یک تصویر، وضوح تصویر را تعیین می کند. هرچه پیکسل بیشتر باشد، جزئیات تصویر بیشتر است و وضوح تصویر بالاتر است. وضوح تصویر بر حسب پیکسل و مگاپیکسل اندازه گیری می شود.

برای محاسبه وضوح تصویر، عرض و ارتفاع آن را ضرب کنید. به عنوان مثال، تصویری با عرض 2048 پیکسل و ارتفاع 1152 پیکسل دارای وضوح 2.36 مگاپیکسل (مگاپیکسل) است.

وضوح تصویر اغلب بر حسب PPI (پیکسل در هر اینچ) داده می شود. یعنی چند پیکسل در هر اینچ در تصویر نمایش داده می شود. این به جزئیات عکس یا تصویر هنگام مشاهده 100٪ روی مانیتور کامپیوتر اشاره دارد. اما وضوح تصویر به اندازه چاپ تصویر نیز مرتبط است. این در DPI (نقطه در اینچ) داده شده است.

وضوح عکس عاملی است که کیفیت تصویر را تعیین می کند. اما سنسور دوربین سونی، پردازنده و حتی کیفیت لنز مورد استفاده شما نیز در این امر نقش دارند.

مگاپیکسل بیشتر به معنای تصویر بهتر

ممکن است فکر کنید پیکسل بیشتر به معنای تصاویر بهتر است. اما پس از آن گوشی‌های هوشمند می‌توانند از برخی دوربین سونی‌های DSLR نیمه حرفه‌ای پیشی بگیرند. بله، ممکن است شماره MP بالاتری روی آنها نوشته شده باشد، اما این چیزی نیست که کیفیت تصویر را تعیین می کند.

عکاسی با وضوح بالاتر می تواند به معنای کیفیت تصویر بالاتر باشد. اما فقط در صورتی که لنز مناسب داشته باشید. وضوح، وضوح و جزئیات در کنار وضوح تصویر افزایش می یابد. و یک تصویر با کیفیت خوب ناشی از بسیاری از عوامل دیگر است. این شامل نورپردازی خوب، نوردهی صحیح و ترکیب بندی مناسب است.

اما بله، مگاپیکسل بیشتر می تواند به معنای کیفیت بهتر باشد. و همچنین برای چاپ و ویرایش به وضوح بالاتری نیاز دارید. یک تصویر واضح و با فوکوس خوب با بهترین وضوح کلیدی است.

داشتن لنز مناسب

شما می توانید یک دوربین سونی 40 مگاپیکسلی داشته باشید و هنوز هم نمی توانید بدون لنز مناسب از آن استفاده کنید. معمولاً لنز شما قادر به تشخیص اطلاعاتی که دوربین سونی شما قادر به ارائه آن است نیست. کیفیت لنز تعیین می کند که چقدر جزئیات می تواند مدیریت کند.

و اگر لنز شما خطا ایجاد کند چه؟ یک سنسور با وضوح بالا آنها را با وضوح بیشتری ترسیم می کند. به عنوان مثال، خطوط انحراف رنگی در تصاویر شما بیشتر قابل مشاهده خواهد بود.

پراش نیز چیزی است که وضوح عدسی را محدود می کند. این بدان معنی است که کیفیت تصویر بالاتر از یک مقدار دیافراگم مشخص تغییر می کند. معمولاً در f/16 با کاهش کیفیت تصویر و کاهش وضوح مواجه می شوید. این به دلیل تداخل نوری نور است. اما این یک پدیده کلی در فیزیک نوری است. بنابراین هر لنز این عیب را دارد.

بهترین راه برای مقایسه اپتیک و دیدن قابلیت های لنز شما چیست؟ رتبه آن را در این نمودار توسط DxOMark دوباره بررسی کنید. این یکی از قابل اعتمادترین پایگاه داده های آنلاین است.

گاهی اوقات بهتر است یک لنز گران قیمت برای بدنه ای نه چندان گران بخرید. به این ترتیب می توانید وضوح تصویر را به حداکثر برسانید.

وضوح تصویر بالا برای پردازش

یک ترکیب می تواند بعد از برش تصویر بسیار بهتر به نظر برسد. این تکنیکی است که می توانید در عکاسی آنالوگ نیز از آن استفاده کنید. داشتن وضوح عکس بالاتر، فضای بازی کمی بیشتر به شما می دهد. این به جلوگیری از افت شدید کیفیت تصویر کمک می کند.

همچنین، ممکن است تصویر شما به اصلاح پرسپکتیو نیاز داشته باشد. یا شاید لازم باشد آن را با نسبت های استاندارد تنظیم کنید (به عنوان مثال، برای اهداف چاپ). هر دو می توانند منجر به از دست دادن برخی جزئیات شوند.

یک تصویر با پیکسل های بیشتر، اطلاعات بیشتری را در خود جای می دهد. بنابراین اگر مقداری را از دست بدهید مشکل کمتری ایجاد می شود.

پبدا کردن وضوح تصاویر

ممکن است بخواهید اندازه پیکسل دوربین سونی یا وضوح تصاویر خود را بدانید. می توانید به اطلاعات یکی از تصاویر خود نگاه کنید. به عنوان مثال، یک دوربین سونی ممکن است بزرگترین تصویر خود را با وضوح 6016 در 4016 پیکسل تولید کند. این بدان معناست که حداکثر وضوح دوربین سونی 24.2 مگاپیکسل است.

این اطلاعات به راحتی در رایانه قابل دسترسی است. روی تصویر خود راست کلیک کنید و سپس روی Properties در ویندوز یا دریافت اطلاعات در Mac کلیک کنید تا داده های EXIF ​​عکس خود را ببینید. گاهی اوقات در دفترچه راهنمای دوربین سونی شما نیز نوشته شده است.

پیشنهاد مطالعه: 5 نکته عکاسی با سرعت بالا

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *