نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بررسی هارد اکسترنال ایکس باکس وان

هارد اکسترنال ایکس باکس وان. اگر مدتی است که ایکس باکس وان خود را دارید، به احتمال زیاد فضای ذخیره سازی آن کم شده است. اکثر مدل های ایکس باکس وان با درایوهای 500 گیگابایتی یا 1 ترابایتی عرضه می شوند که کار چندانی با آن ها نیست. خوشبختانه، می‌توانید با استفاده از هارد دیسک خارجی Xbox One مقداری فضای اضافی اضافه کنید. بیایید نحوه استفاده از درایوهای اکسترنال با ایکس باکس وان، بهترین درایوهای خارجی برای خرید و چند نکته مهم را در مورد این ویژگی بررسی کنیم.

هارد اکسترنال ایکس باکس وان

جایگزین درایو داخلی Xbox One

توجه به این نکته مهم است که هارد دیسک های خارجی تنها راه حل رسمی پشتیبانی شده برای به دست آوردن فضای ذخیره سازی Xbox One بیشتر هستند. در حالی که از نظر فنی می توانید هارد دیسک داخلی را تعویض کنید، انجام این کار گارانتی کنسول شما را باطل می کند.

همچنین نسبتاً دشوار است، بنابراین ما آن را توصیه نمی‌کنیم مگر اینکه خیلی راحت ابزارهای خود را باز کنید. خرید یک درایو اکسترنال راه حل بسیار ساده تری است، بنابراین به آن پایبند باشید.

اگر کنجکاو هستید، سرعت هارد داخلی Xbox One در همه مدل‌ها، از جمله Xbox One X یکسان است. همه آنها یک درایو استاندارد 5400 RPM دارند.

اجرا بازی های ایکس باکس از حافظه خارجی

اگرچه ممکن است غیرقابل تصور به نظر برسد، اما مدل‌های اصلی Xbox One می‌توانند عملکرد بهتری را هنگام اجرای بازی‌ها از درایو خارجی مشاهده کنند.

این در درجه اول به این دلیل است که اتصال USB 3.0 درایو خارجی سرعت بیشتری نسبت به درایو SATA II داخل کنسول ارائه می دهد. علاوه بر این، درایو خارجی نیازی به کنترل ویژگی‌های کنسول، مانند شعبده بازی چند برنامه و اجرای سیستم عامل ندارد. بنابراین، منابع بیشتری برای اختصاص دادن به بازی ها دارد.

اگر Xbox One X یا Xbox One S دارید، عملکرد یک درایو خارجی احتمالاً با درایو داخلی مطابقت دارد. مدل‌های جدیدتر Xbox One از اتصال مدرن SATA III برای درایو داخلی استفاده می‌کنند، به این معنی که سرعت آن با آنچه از حافظه خارجی دریافت می‌کنید قابل مقایسه است.

بنابراین، یک درایو اکسترنال می‌تواند بازی‌های ایکس‌باکس وان را سریع‌تر کند، اما تفاوتی در شب و روز، به‌ویژه در مدل‌های جدیدتر، نخواهد داشت.

استفاده از SSD های خارجی در Xbox One

اکثر مردم علاقه مند به خرید یک هارد اکسترنال Xbox One برای افزایش فضای ذخیره سازی موجود هستند. با این حال، در صورت تمایل می توانید به جای آن یک درایو حالت جامد خارجی (SSD) خریداری کنید.

SSD ها بسیار سریعتر از هارد دیسک های سنتی هستند، اما برای فضای ذخیره سازی کمتر گران تر هستند. اگر چند بازی خاص دارید که دوست دارید بازی کنید و می‌خواهید با بیشترین سرعت ممکن لود شوند، یک SSD خارجی در نظر بگیرید. با این حال، برای همه افراد دیگر، اندازه بزرگ هارد دیسک ها باعث می شود ارزش بهتری داشته باشند.

امکان بازی ها دیگر سیستم های ایکس باکس با درایوهای خارجی

کنسول‌های مدرن به دلیل محدودیت‌های حساب کاربری و حجم فایل‌های بزرگ، آوردن یک بازی به خانه دوست‌تان برای بازی را دشوار می‌کنند. با این حال، می‌توانید از هارد اکسترنال خود برای اجرای آسان بازی‌های نصب شده در ایکس‌باکس وان دیگر استفاده کنید.

تنها شرط لازم این است که به حسابی وارد شده باشید که مالک بازی ها است. تا زمانی که اینطور باشد، می‌توانید از بازی‌های ایکس‌باکس که روی درایو اکسترنال خود در کنسول دوستتان نصب شده، لذت ببرید. اگر بازی‌ها مبتنی بر دیسک هستند، برای پخش آنها باید دیسک را نیز وارد کنید.

الزامات هارد اکسترنال ایکس باکس وان

الزامات درایوهای سازگار با Xbox One بسیار ملایم هستند. صفحه پشتیبانی Xbox برای عیب یابی حافظه خارجی موارد زیر را یادداشت می کند:

  • درایو باید حداقل 128 گیگابایت باشد. احتمالاً می خواهید از درایو بسیار بزرگتری برای ذخیره بازی ها استفاده کنید، زیرا 128 گیگابایت بیشتر از چند عنوان ذخیره نمی کند.
  • باید از اتصال USB 3.0 استفاده کند. این اطمینان حاصل می کند که می تواند سرعت انتقال داده بالایی را که بازی ها نیاز دارند، انجام دهد. برای اطلاعات بیشتر در مورد USB 3.0 اگر با آن آشنایی ندارید، به توضیح ما در مورد کابل های USB و استانداردها مراجعه کنید.
  • شما نمی توانید همزمان بیش از سه دستگاه ذخیره سازی را به Xbox One خود متصل کنید.
  • درایو باید پارتیشن داشته باشد. اکثر درایوها باید دارای یک پارتیشن آماده برای استفاده باشند. در صورت نیاز به ایجاد تغییرات، نحوه مدیریت پارتیشن ها در ویندوز 10 را ببینید.
  • در حالی که به طور رسمی تایید نشده است، حداکثر اندازه ذخیره سازی برای یک درایو خارجی Xbox One 16 ترابایت است. بعید است که به این حجم عظیم فضای ذخیره‌سازی نیاز داشته باشید، بنابراین برای اکثر افراد مشکلی نیست.
  • هر درایوی داخل این پارامترها باید به خوبی کار کند. تقریباً همه هارد دیسک‌های اکسترنال مدرن حداقل 500 گیگابایت هستند و از USB 3.0 استفاده می‌کنند، بنابراین برای یافتن یک واحد سازگار مشکل زیادی ندارید.

پیشنهاد مطالعه: نحوه اتصال ایکس باکس به کامپیوتر

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *