نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بررسی تلویزیون سونی  SONY X940E

بررسی تلویزیون سونی  SONY X940E

اگر می خواهید تلویزیون سونی  SONY X940E را خریداری نمایید، با اطمینان خرید کنید. اصولا کیفیت تلویزیون های سونی ثابت شده اند و به راحتی و با اطمینان می توانید این تلویزیون را خریداری نمایید. طراحی ظریف و بی نظیر، کیفیت صدا و تصویر همه ی فاکتورهای کلی است که در خرید تلویزیون باید به آن توجه داشت تا در نهایت به راحتی بتوانید از کیفیت این تلویزیون برای سالیان طولانی استفاده نمایید.

ویژگی های تلویزیون سونی SONY X940E

تلویزیون های LED و OLED سونی از کیفیت بالایی برخوردار است. به راحتی می توان کیفیت و وضوح تصاویر را در این دو مدل مشاهده کرد.

مزایا تلویزیون سونی SONY X940E

اصولا کیفیت تصویر در این تلویزیون بسیار واضح و معلوم است. کیفیت تصاویر بسیار بالاست و حتی در صحنه های اکشن و سرعت دار مثل فوتبال نیز کیفیت را مشاهده می کنید. بدون نگرانی می توانید مسابقات را بدون کاستی در کیفیت مشاهده نمایید.

فناوری کیفیت 4K تصاویر نیز در این تلویزیون گنجانده شده است.

معایب تلویزیون سونی SONY X940E

یکی از معایب این تلویزیون که ممکن است آزار دهنده باشد کندی فناوری SMSRT است. ممکن است به کندی برنامه ها و بازی ها را بالا بیاورد و برای اجرای برنامه ها باید صبر داشته باشید.

عیب بعدی این تلویزیون قیمت آن است. امروزه خانواده های ایرانی درصدد کم کردن هزینه های خود و همچنین خریدن دستگاه با کیفیت هستند. تلویزیون های سونی نیز به دلیل قیمت، دارای مشتریان خاص خود می باشد.

اندازه و سایز تلویزیون سونی SONY X940E

این مدل از تلویزیون سونی اصولا برای سالن ها و مکان های بزرگ مناسب است اما بهتر است برای مکان های خیلی بزرگ از این تلویزیون استفاده نکنید. سایز تلویزیون سونی SONY X940E فقط در سایز 75 اینچ ساخته شده است و به راحتی می توانید برای سالن های معمولی از این تلویزیون استفاده نمایید.

این مدل از تلویزیون سونی نیز مانند مدل های قبل از پنل پر قدرتی برخوردار است. این پنل و صفحه ی نمایشگر در قالب ظریف و زیبایی قرار گرفته است که علاوه بر کارایی و کیفیت می توان زیبایی این تلویزیون را مشاهده نمود.

تلویزیون 75 اینچی سونی قابلیت 4k را به راحتی در خود جای داده است تا تماشگر دیگر نگران کیفیت تصویر نباشد. علاوه بر خاصیت قوی 4k می توان فناوری Local Dimming  را به راحتی مشاهده کرد. اما این قابلیت چه کاربردی دارد؟ وجود این قابلیت توانسته رنگ مشکی را بسیار عمیق نشان دهد همچنین به راحتی می توانیم قابلیت کنتراست را با شدت بالا تر و با کیفیت بالاتری مشاهده کنیم.

این مدل از تلویزیون یعنی Sony Z9D از مدل قبلی آن x940e از نور دهی پر قدرت تری استفاده می کند. به راحتی می توانید پنل روشنی را مشاهده نمایید.

نکته ی مهم این است که تلویزیون Sony Z9D به راحتی توانسته کیفیت تصویر را در یک تلویزیون LED به حدی برساند که با نمونه ی OLED آن هیچ تفاوت خاصی نداشته باشد.

کیفیت تصاویر در تلویزیون سونی SONY X940E

کیفیت تصاویر با وجود دو فناوری پر قدرت یعنی 4k  و HDR بسیار زیاد است. به راحتی می توان عمق رنگ مشکی و کنتراست قوی را در این تلویزیون مشاهده نمود به صورتی که هیچ تلویزیون LED از این فناوری استفاده نکرده است.

علاوه بر این دو فناوری می توان به Local Dimming نیز اشاره کرد. این فناوری باعث می شود تا علاوه بر عمق رنگ مشکی، تصاویر کاملا روشن و پر نور باشند.

همچنین این فناوری باعث شده است که علاوه بر روشنایی، طیف رنگ ها را داشته باشیم.

به راحتی می توانیم طیف وسیعی از رنگ ها با نور دهی بالا را مشاهده نمایید و تجربه ی جدیدی از تماشا را داشته باشید. قابلیت 4K، HDR و Local Dimming تجربه ی جدیدی از کیفیت تصاویر را به نمایش می گذارد.

اما ممکن است در کنار این قابلیت های منحصر به فرد برخی از حرکات و موشن ها نیز برای شما ازار دهنده باشد.

ممکن است هنگام تماشای فیلم های پر سرعت و ورزشی با مشکل رو به رو شوید و هنگام تماشای آن انحراف جزئی را مشاهده نمایید اما با این وجود نمی شود کیفیت تصاویر را نادید گرفت.

مشخصات کلی

به طور کلی یکی از مشخصه های کلی در تمام مدل های سونی کیفیت در تصاویر است که در ادامه به چند نمونه از آن ها اشاره می کنیم.

نوع پنل و صفحه ی نمایشگر در این تلویزیون LED VA است که در کنار فناوری های 4K، HDR و Local Dimming کیفیت تصاویر به صورت چشم گیری افزایش پیدا می کند.

کیفیت تصاویر در این تلویزیون از فناوری 4K استفاده می کند تا به راحتی بتوانید عمق و جزئیات تصاویر را به طور کامل و واضح حس کنید.

همچنین در این تلویزیون شاهد نرخ تازه سازی واقعی تصاویر هستیم. این نرخ 120htz می باشد و به راحتی می تواند در طبیعی سازی تصاویر نقش ویژه ای داشته باشد.

از ویژگی های خاص و مثبت این تلویزیون می توان به موارد زیر اشاره نمود:

به لطف فناوری HDR به راحتی می توانید رنگ مشکی را بسیار خوب و با عمق ببینید. به گونه ای که اگر از فاصله ی نزدیک تلویزیون را تماشا می کنید پیکسل ها به راحتی رنگ مشکی را با کیفیت بالایی به نمایش می گذارند.

HDR علاوه بر عمیق نشان دادن رنگ مشکی می تواند روشنایی صفحه نمایش را نیز تامین کند و به راحتی می توان تصاویر را با روشنی طبیعی و خاص خود مشاهده کرد.

این قابلیت به راحتی می تواند نور دهی را ب صورت موضعی و به طور باور نکردنی به نمایش بگذارد.

از ویژگی های منفی و ناراحت کننده این تلویزیون می توان به موارد زیر اشاره نمود:

از ویژگی های منفی می توان به افت کیفیت در زاویه بیش از 45 درجه اشاره نمود

همچنین ممکن است قابلیت موشن گذاری در این تلویزیون کاهش پیدا کند

تعمیرات تلویزیون

مشاوره نمایندگی تعمیرات سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *