نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اتصال دوربین به کامپیوتر

متصل کردن دوربین سونی به کامپیوتر

اتصال دوربین به کامپیوتر متصل کردن دوربین سونی به کامپیوتر یکی از اقداماتی است که کاربران دوربین های سونی باید آن را فراگیرند. اما چگونه می توان دوربین سونی را به کامپیوتر متصل کرد؟ چنانچه بخواهید عکس ها و فیلم های ضبط شده توسط دوربین خود را به رایانه یا لپ تاپ منتقل کنید می توانید از روش هایی که در ادامه گفته می شوند استفاده کنید. قطعاً نگهداری عکس ها و فیلم ها در حافظه دوربین کار منطقی نیست؛ چرا که ممکن است به هر دلیل حذف شده و آنها را از دست بدهید.

از این رو انتقال آنها به کامپیوتر امری ضروری است. همچنین برای چاپ و ادیت عکس ها و فیلم ها باید آنها را روی رایانه کپی کرده سپس از طریق نرم افزارهای مخصوص، آنها را ویرایش کنید. روش هایی که در ادامه گفته می شود را هم می توانید برای اتصال به کامپیوتر و هم اتصال به لپ تاپ به کار ببرید. با ما همراه باشید و از این راهکارها استفاده کنید.

اتصال دوربین به کامپیوتر
اتصال دوربین به کامپیوتر

روش های متصل کردن دوربین سونی به کامپیوتر

عکس ها و فیلم های دوربین سونی را می توانید از سه طریق به کامپیوتر متصل کنید. این سه روش عبارتند از انتقال از طریق کارت حافظه، انتقال از طریق کابل USB و انتقال از طریق نرم افزارهای ارائه شده. در ادامه این سه روش را بررسی می کنیم.

انتقال فایل دوربین سونی به کامپیوتر با کارت حافظه

بسیاری از دوربین های مدرن علاوه بر حافظه استاندارد، دارای ذخیره سازی اضافی از طریق مموری کارت هستند. اگر دوربین شما نیز از این نوع دستگاه ها است، برای انتقال فیلم و عکس نیازی به متصل کردن دوربین سونی به کامپیوتر ندارید بلکه با خارج کردن کارت حافظه از دوربین و متصل کردن آن به کامپیوتر به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.

ابتدا دوربین را خاموش کرده و کارت حافظه را از آن خارج کنید. بسته به نوع مموری کارت، آن را درون شکاف مناسب کارت ریدر قرار دهید و به یو اس بی کامپیوتر وصل کنید. This PC یا Computer را در رایانه باز کنید. در اینجا نام مموری کارت دوربین را مشاهده می کنید. آن را باز کرده و محتویات درون آن را در پوشه مورد نظر کپی کنید.

اتصال دوربین به کامپیوتر از طریق USB

روش دیگر برای وصل کردن دوربین Sony به کامپیوتر و انتقال عکس ها، استفاده از رابط USB است. مانند بسیاری از دستگاه های دیگر، دوربین سونی نیز از طریق کابل به سایر دستگاه ها متصل می شود. معمولاً کابل یو اس بی مخصوص دوربین، هنگام خرید، همراه آن است. برای متصل کردن دوربین سونی به کامپیوتر از این طریق، ابتدا کابل را به دوربین و کامپیوتر وصل کنید. شما باید نحوه اتصال را بر روی دوربین تنظیم کنید.

پس به MENU دوربین رفته و سپس [تنظیم] – [اتصال] – [تنظیم اتصال USB] – تنظیم دلخواه، را انتخاب کنید. در اینجا شما می توانید یکی از حالت های خودکار، MTP و Mass Storage را انتخاب نمایید. معمولاً بهترین گزینه، قرار دادن حالت مورد نظر بر روی خودکار است. در این صورت می توان دستگاه را به سیستم عامل های مختلف متصل کرد. با انتخاب این گزینه کامپیوتر، دوربین سونی را شناسایی کرده و می توانید در مای کامپیوتر آن را باز کرده و فایل ها را کپی کنید.

انتقال فایل های دوربین به کامپیوتر از طریق نرم افزارهای ویژه

کمپانی سونی برای نقل و انتقال فایل ها به کامپیوتر نرم افزارهایی را معرفی کرده است. در بسته بندی برخی از دوربین ها، یک دیسک حاوی این نرم افزار نیز ارائه می شود. یکی از این نرم افزارها، برنامه PlayMemories Home است. برای استفاده از این نرم افزار باید دوربین را با رابط USB به کامپیوتر متصل کنید. پس از متصل کردن دوربین سونی به کامپیوتر، نرم افزار را در رایانه اجرا کنید. این نرم افزار امکانات مختلفی برای انتقال تصاویر ارائه می دهد. از جمله اینکه می توانید عکس ها را مستقیماً بر روی سی دی رایت کنید و یا اینکه تنظیمات دستگاه را مدیریت کنید.

نمایندگی دوربین سونی

نمایندگی دوربین سونی به خود می بالد که پس از دو دهه همراهی با کاربران دوربین های سونی توانسته است بسیاری از نیازهای آنان را برآورده کند. این مرکز در سه حوزه فروش، پس از فروش و تعمیر دوربین های عکاسی سونی، تخصصی ترین خدمات را به مشتریان گرامی ارائه می کند. در حوزه تعمیرات، شعب متعدد این نمایندگی تمامی ایام هفته آماده پذیرش درخواست ها و خدمات رسانی به کاربران هستند. همچنین جهت رفاه حال شهروندان، در نمایندگی مجاز سونی خدمات تعمیر دوربین سونی به صورت سرویس در محل نیز ارائه می گردد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *