نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش تعویش پنل LCD

آموزش تعویض پنل ال سی دی تلویزیون

تعویض پنل ال سی دی تلویزیون، در واقع آخرین راهکار پیشنهادیِ کارشناسان تعمیر، به آندسته از مراجعانی است که پنل آنها شکسته شده و یا دچار آسیب جدی شده است.

شکستگی پنل (که در اثر ضربه، افتادن و موارد مشابه ایجاد می شود)، آبخوردگی پنل تلویزیون (که به دلیل نفوذ مایعات رسانا به داخل تلویزیون اتفاق می افتد و در نهایت منجر به آسیب فلت‌های انتقال‌دهنده تصویر می‌شود)، خرابی در تصویر (ایرادهایی مثل خطوط عمودی و یا پیکسل سوختگی که در اثر کارکرد و استهلاک دستگاه ایجاد می شود) و …

بخشی از اشکالاتی است که در پنل تلویزیون های led و lcd ایجاد می شود و تعویض و یا تعمیر پنل تلویزیون را ضروری می سازند. .) به طور کلی در میان اشکالات ایجاد شده در پنل، ایرادهایی که در اثر ضربه و عوامل مشابه (خراش یا ساییدگی) در پنل تلویزیون ایجاد می شود قابل تعمیر نبوده و تنها راه رفع آنها در این حالت، تعویض پنل ال سی دی تلویزیون است.

نکات مهم تعویض پنل ال سی دی تلویزیون

تعویض پنل ال سی دی تلویزیون معمولاً گزینه انتخابی آندسته از افرادی است که سطح بالای خرابی ایجاد شده در پنل تلویزیون‌شان، امکان تعمیر آن را منتفی می سازد. در مواردی نیز دارنده دستگاه متوجه می شود که هزینه تعمیر پنل معیوب، چیزی برابر با هزینه خرید یک پنل جدید است، بنابراین تصمیم به تعویض پنل ال سی دی تلویزیون می گیرد.

به طور کلی بد نیست بدانید در صورت شکستگی پنل تلویزیون، امکان تعمیر وجود ندارد و تنها گزینه پیش رو، تعویض پنل شکسته است. می توان گفت تعمیرات پنل تلویزیون از خطوط قرمز حوزه تعمیرات تلویزیون است. چرا که هم هزینه بالایی می طلبد و هم قطعات جایگزین این دستگاه –که دچار خرابی شده‌اند- غالباً در دسترس نیست و از سوی شرکت های سازنده عرضه نشده است.  همین موضوع سبب می‌شود تا تعمیرکار با بروز شکستگی در پنل، چاره‌ای جز تعویض آن نداشته باشد.

نکته: به تعمیرکاران توصیه می‌شود در صورت درستی یکی از موارد زیر از اقدام به تعویض پنل ال سی دی تلویزیون خودداری کنند:

پانل LCD خیلی خوب یا سالمی جهت جایگزینی با نمونه معیوب در اختیار ندارند.

با نحوه کار با قابلیت خودآزمایش (self-test)، برد PSU + بک لایت، بدون اتصال آنها به مادربرد آشنایی ندارند.

با نحوه آزمایش ولتاژها و سیگنال‌ها در مادربرد، برد PSU، برد اینورتر و برد T-con آشنایی ندارند.

هزینه تعویض پنل ال سی دی تلویزیون

هزینه تعویض پنل ال سی دی تلویزیون بسته به نوع شکستگی پیش آمده و مدل تلویزیون دارد. برای درک بهتر این موضوع شاید بهتر است نگاهی به ساختار این دستگاه بیندازیم.

در تلویزیون های جدید LED و LCD، پنل تلویزیون در واقع شامل صفحه اصلی یا ماژور است که این صفحه روی یک صفحه یا پلیت قرار می گیرد. در پشت این صفحه لامپهای بخش بک لایت قرار دارند که در بین آنها صفحات پولاریزه نور است.

وظیفه صفحات پولاریزه پخش یکنواخت نور در تمام سطح پنل است. اگر ضربه وارد شده به صفحه تلویزیون سبب شکستگی ماژور شود، امکان تعمیر آن در هیچ برند وجود ندارد و این صفحه فقط باید تعویض شود. اما اگر این شکستگی فقط در ماژور اتفاق افتاده باشد می توان فقط همان ماژور را تعویض کرد و برای تعدیل در هزینه تعمیرات تلویزیون از بک لایت و صفحات پولاریزه قبلی استفاده کرد.

نکته دیگر در باب هزینه تعویض پنل ال سی دی تلویزیون آن است که در عموم تلویزیون های ال سی دی، هزینه تعویض پنل از شرکت تولیدکننده به گونه ای تعیین می شود که با توجه به هزینه های حمل و نقل، مالیات های مختلف و … نزدیک به ۶۰ تا ۸۰ درصد ارزش تلویزیون را شامل می شود. همین موضوع سبب شده تا غالب کاربران قید تعویض پنل را بزنند و یک دستگاه جدید را جایگزین تلویزیون معیوب نمایند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *