نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه از آسیب رساندن برق به تلویزیون سونی جلوگیری کنیم؟

در حالی که قطع کردن تمام وسایل برقی خود در هنگام رعد و برق ممکن است کمی غیر ضروری به نظر برسد، انجام این کار می‌تواند از دستگاه‌های شما در برابر نوسانات مضر برق محافظت کند. اگر رعد و برق به کابل‌های برقی که وارد خانه شما می‌شوند برخورد کند، پیچ می‌تواند از طریق منبع برق شما بالا برود و وسایل الکترونیکی متصل به آن را تحت تأثیر قرار دهد.

در نتیجه، دستگاه‌های الکترونیکی شما احتمالاً آسیب می‌بینند و تلویزیون سونی شما ممکن است به‌درستی کار نکند. اگر این سناریو برای شما اتفاق افتاده است و اکنون خود را با یک تلویزیون سونی معیوب می بینید، نگران نباشید. احتمالاً راه ساده ای برای تعمیر آن وجود دارد که به تجهیزات خاصی نیاز ندارد و به تلویزیون سونی شما آسیب نمی رساند.

در بیشتر موارد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که تلویزیون سونی را به تنظیمات کارخانه ای که در هنگام خرید دستگاه برای اولین بار داشت، بازنشانی کنید. برای یادگیری نحوه تنظیم مجدد تلویزیون سونی پس از افزایش برق، این مراحل آسان را دنبال کنید.

چگونه تلویزیون سونی را پس از افزایش برق به درستی ریست کنیم؟

قبل از بحث در مورد چگونگی تعمیر آسیب های ناشی از نوسانات برق به تلویزیون سونی خود، به سرعت در مورد چگونگی جلوگیری از وقوع نوسانات برق در وهله اول بحث خواهیم کرد. با یادگیری نحوه جلوگیری از وقوع ولتاژ، می توانید از دردسر تنظیم مجدد یا تعمیر تلویزیون سونی خود در آینده جلوگیری کنید.

تلویزیون سونی خود را از برق بکشید

همانطور که قبلاً ذکر شد، جدا کردن تلویزیون سونی در هنگام طوفان یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از افزایش برق است. با انجام این کار، برق ناشی از رعد و برق نمی تواند از طریق منبع برق شما عبور کند و تلویزیون سونی شما را تحت الشعاع قرار دهد.

مدارهای اضافه بار را حل کنید

علاوه بر آب و هوای نامناسب، مدارهای اضافه بار نیز یکی دیگر از دلایل رایج آسیب رساندن به نوسانات برق هستند. اگر دو یا چند وسیله بزرگ از یک مدار برق می‌گیرند، ممکن است در معرض خطر یک مدار بیش از حد قرار بگیرید. برای حل این مشکل، از برقکار خود بخواهید مدارهای اختصاصی برای هر دستگاه بزرگ ایجاد کند.

سیم کشی خود را ارتقا دهید

بسیاری از خانه های قدیمی سیم کشی ناکافی دارند که می تواند باعث افزایش برق شود. به عنوان مثال، اگر خانه شما قبل از دهه 1980 ساخته شده است، احتمالاً مجهز به سیستم های سرگرمی بزرگ نیست. یک راه خوب برای تشخیص اینکه آیا سیم کشی خانه شما کافی نیست این است که فیوزها به طور مکرر منفجر می شوند، وقتی وسایل بزرگ کار می کنند، چراغ ها سوسو می زنند یا کم می شوند، یا قطع کننده ها اغلب قطع می شوند. اگر خانه شما این علائم را نشان می دهد، مهم است که آنها را نادیده نگیرید. علاوه بر آسیب احتمالی تلویزیون سونی شما، چنین سیم کشی معیوب می تواند در آینده به خطر آتش سوزی تبدیل شود.

یک تست سریع انجام دهید

قبل از انجام مراحل ذکر شده در زیر برای تنظیم مجدد تلویزیون سونی، مهم است که بفهمید آیا مشکل از تلویزیون سونی شما است یا از سوکتی که به آن وصل شده است. به این ترتیب، قبل از تنظیم مجدد، یک آزمایش سریع انجام دهید تا مطمئن شوید که مشکل تلویزیون سونی شما راه حل سریع و آسانی ندارد. برای انجام این کار، یک دستگاه الکترونیکی در حال کار را به یک سوکت وصل کنید و مطمئن شوید که به درستی کار می کند. سپس، تلویزیون سونی خود را به همان سوکت وصل کنید. اگر تلویزیون سونی شما کار نمی کند، اما دستگاه الکترونیکی دیگر کار می کند، پس تلویزیون سونی شما مشکل دارد.

مراحل تنظیم مجدد تلویزیون سونی پس از افزایش برق

اکنون که مطمئن شدید تلویزیون سونی شما مشکل دارد، نه پریز برق، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید تا تلویزیون سونی خود را ریست کرده و دوباره به درستی کار کند.

مرحله 1

اولین گام برای تنظیم مجدد تلویزیون سونی خود پس از افزایش برق این است که تلویزیون سونی خود را از پریز جدا کنید تا برقی برای آن تامین نشود. سپس، HDMI و هر کابل صوتی/تصویری دیگری که به تلویزیون سونی وصل شده است را باز کنید.

مرحله 2

پس از باز کردن پیچ کابل ها، سیم برق تلویزیون سونی خود را دوباره به پریز برق وصل کنید. سپس، تلویزیون سونی خود را روشن کنید. پس از روشن شدن تلویزیون سونی، دکمه «منو» را فشار دهید. پس از ظاهر شدن صفحه منو، گزینه “تنظیمات” را برای تلویزیون سونی خود انتخاب کنید. اگر تلویزیون سونی شما روشن نمی شود، به بخش بعدی بروید، «اگر تلویزیون سونی من روشن نشود چه می شود».

مرحله 3

در لیست تنظیمات، بسته به انتخاب های تلویزیون سونی خود، برگه «Options» یا «Advanced» را انتخاب کنید. پس از انجام این کار، یک لیست جدید از گزینه ها باید ظاهر شود. «بازنشانی کارخانه»، «پیش‌فرض کارخانه» یا یکی دیگر از تغییرات مشابه گزینه را انتخاب کنید. پس از انجام این کار، یک پنجره پاپ آپ تأیید ظاهر می شود. پس از انجام این کار، گزینه “بله” یا “ادامه” را فشار دهید. با فشار دادن این دکمه، تلویزیون سونی شما باید شروع به تنظیم مجدد کند.

مرحله 4

پس از انجام مراحل قبلی، صفحه تلویزیون سونی شما باید سیاه شود و در نهایت به صفحه منوی اصلی بازگردد. هنگامی که این اتفاق افتاد، تلویزیون سونی خود را خاموش کنید. سپس، کابل کواکسی را که در مرحله اول جدا شده است، دوباره وصل کنید. این کابل باید دوباره به درگاه “Ant” یا “Coax in” واقع در پشت تلویزیون سونی شما پیچ شود.

مرحله 5

تلویزیون سونی خود را برای آخرین بار روشن کنید تا مطمئن شوید که دوباره درست کار می کند. هنگامی که تلویزیون سونی شما روشن می شود، ممکن است لازم باشد تنظیمات خود را مطابق با ترجیحات خود تنظیم کنید، زیرا آنها به تنظیمات کارخانه اصلی خود بازگردانده شده اند.

مرحله 6

اگر تلویزیون سونی شما روشن نمی شود، باید برد منبع تغذیه خود را تعویض کنید. شما باید پشت تلویزیون سونی خود را باز کنید و محل برد منبع تغذیه را پیدا کنید. این برد تقریباً همیشه همان بردی است که دوشاخه دیوار را مستقیماً به آن وصل می کنید. به عنوان یک بررسی ثانویه، می توانید مطابق تصویر زیر، یک بازرسی بصری برای جستجوی سوختگی یا خازن های منفجر شده انجام دهید.

اگر این سرنخ های بصری را برای برد پاور دمیده پیدا کردید، قطعا باید برد پاور را تعویض کنید. می توانید برد پاور را بیرون بیاورید و شماره قطعه را پیدا کنید. معمولاً روی یک برچسب است. ساده ترین راه برای یافتن آن جستجو بر اساس هر مجموعه اعداد در وب سایت ما است. یکی از آنها باید تابلوی شما را مطرح کند. اگر نه، آنها را در یک پلت فرم جستجو جستجو کنید تا پیدا کنید کدام درست است. شما همیشه می توانید فقط با ما تماس بگیرید و تابلویی که در جلوی شماست وجود داشته باشد یا عکس تابلو را برای ما ایمیل کنید و ما بتوانیم آن را برای شما شناسایی کنیم.

https://service-sony.ir/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1-%d8%aa%d9%84%d9%88%db%8c%d8%b2%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%a2%d8%a8%d8%ae%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%87/

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *