نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع خرابی صفحه لمسی گوشی

برطرف کردن ایراد صفحه لمسی در گوشی اندروید

شما همواره در زمانی که با گوشی تان کار کنید سعی می کنید تا برنامه ای که انتخاب کرده اید باز شود نه برنامه دیگری و شما به دنبال یک راه برای حل این مشکل می افتید. در این مقاله شما نه تنها آموزش نحوه تست صفحه لمسی در اندروید را می آموزید بلکه می توانید این مشکل را حل کنید.

روشی که شما برای حل این مشکل به کار می برید بستگی به مدل تلفن همراه اندرویدی شما دارد. فرآیند کلی در اکثر گوشی های اندروید یکسان می باشد . اما بعضی از دستگاه ها از بعضی دیگر متفاوت می باشد.

آیا بعضی از قسمت های صفحه گوشی شما کار می کند و بخش دیگر نه؟

یکی از کارها تلاش برای استفاده ازابزار تشخیص دستگاه اندروید شما است . این امر به ما این امکان را می دهد تا بسیاری از اجزای گوشی هوشمند مانند صفحه لمسی را آزمایش کنیم ، برای دسترسی به این ابزار قدرتمتد ما باید از یک کد ستاره اندروید استفاده کنیم.

با دسترسی به صفحه کلید شماره گیری بر روی تلفن همراه خود ، شروع به کار کنید همان طور که می خواهید شماره تلفن خود را تایپ کنید . هنگامی که صفحه کلید باز است باید کد ستاره اندروید مورد استفاده برای باز کردن دستگاه تشخیص ابزار را وارد کنید .

بعضی از دستورالعمل های ستاره ای معمولی که برای دسترسی به این ویژگی ها استفاده می شود در زیر آمده است

*#7353# یک فرمان است که در بسیاری از گوشی های هوشمند اندروید استفاده می شود به ویژه دستگاه های سامسونگ.

*#*#3424#*#* برای دسترسی  به ابزار تشخیصی در اکثر گوشی های  HTC  Android استفاده می شود .

Service#*#*#*#* یا *#*#7378423#*#*  می توان در بسیاری از تلفن های همراه sony  xperia استفاده کرد.

هنگامی که فرمان مناسب را برای گوشی خود تایپ می کنید ابزار تشخیص باید بلافاصله باز شود اگر فوراً باز نمی شود ممکن است مجبور شوید دکمه dial/ call  را بزنید تا از آن  عبور کنید پس از باز شدن شما باید گزینه ها را انتخاب کنید تا صفحه لمسی گوشی خود را آزمایش کنید و سپس خود تست واقعی را ادامه دهید.

گام به گام دستور العمل

از آن جا که از یک دستگاه سامسونگ برای آزمایش صفحه نمایش لمسی اندروید برای آزمایش استفاده می کنیم ممکن است از تلفن همراه شما متفاوت باشد بسته به این که از چه مدل و نسخه ای از اندروید استفاده می کنید اما مراحل کلی بسیار شبیه به هم می باشد.برای تست تشخیصی روی صفحه لمسی تلفن همراه خود هنگامی که پد شماره گیری تلفن را باز می کنید ##7353# را تایپ کنید.

اگر تست را روی تلفن همراه خود انجام دهید و کشف کنید که صفحه لمسی  شما از بین می رود و هیچ حادثه یا ناخوشایند یا نقاط مرده را نشان نمی دهد و همه چیز به نظر می رسد که به درستی پاسخ می دهد.

اما هنگامی که ابزار تشخیص را ببندید خبر خوب این است که به احتمال زیاد یک مسئله نرم افزاری است که مخالف مشکل سخت افزار است و قطغاً قابل حل می باشد اگر بخواهید یک صفحه لمسی جایگزین را پیدا کنید صفحه لمسی که ناسازگار با تلفن همراه شما باشد به سختی کار خواهید کرد.

کشیدن باطری

از آن جایی که ما سعی کرده ایم به چرخه قدرت تلفن بپردازیم توصیه می کنیم بهترین چیزهای بعدی را امتحان کنید و این بک کشش باتری است از بین بردن باتری در حالی که تلفن روشن است نوعی نرم افزار باز نشانی است که شما می توانید بر روی یک گوشی هوشمند اندروید انجام دهید.

اگر تلفن شما طراحی نشده است که باتری آن برداشته شود بعضی از گوشی های هوشمند مانند تلفن های هوشمندSony experia  یا گوشی های هوشمند موتورولا دارای یک ویژگی شبیه سازی شده باتری هستند که می توانید با فشار دادن یک سری کلید بر روی گوشی در یک ترکیب خاص در تلفن راه اندازی مجدد کرد. اگر گوشی شما قادر به شبیه سازی شارژ باتری نیست می توانید مرحله safe mode رو امتحان کنید .

حالت ایمن یک ابزار عیب یابی عالی است چرا که به یک تلفن همراه اندروید برای اجرای بدون برنامه های شخص ثالث دستور می دهد.

در مورد تنظیم مجدد سخت افزاری روی یک تلفن همراه با یک صفحه لمسی ناقص احتیاط شود اگر بخشی از صفحه لمسی شما در حال کار است در حالی که بخش های دیگر ناسازگار هستند اما هنوز هم می توانید از گوشی خود در یک نقطه خاص استفاده کنید حتی اگر دشوار باشد به خصوص اگر آزمایش تشخیص لمسی نتواند نشان دهنده یک مشکل سخت افزاری احتمالی باشد تنظیم مجدد سخت افزاری بر روی تلفن همراه خود توصیه نمی کنیم .

پس از انجام تنظیم مجدد سخت افزاری باید دوباره گوشی را تنظیم کنیم که ممکن است شامل wi.fi پیش فرض ، دانلود به روز رسانی ورود به حساب های دیگر ایمیل ، همگام سازی داده ها و غیره.

وارد شدن آسیب های مایعات به تلفن همراه

اگر بعد از این که تلفن خود را در معرض مایع یا رطوبت قرار دادید و با صفحه لمسی تلفن خود تماس گرفتید قبل از جایگزین صفحه لمسی ممکن است بتوانید آن را با غرق کردن تلفن همراه خود در 99% ایزوپروپیل الکل به خشک کردن تلفن به طور کامل بپردازید این ترفند کوچک می تواند زمانی که آسیب مایع وارد می شود یک راه حل واقعی باشد.

خسارت فیزیکی صفحه لمسی

اگرروی صفحه نمایش تلفن همراه شما خراب شده یا متلاشی شده ، معمولا نشانه ای است که یک آسیب جسمی به صفحه لمسی وارد شده که اغلب باید صفحه نمایش جدید جایگزین آن شود.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *