نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل روشن نشدن سینمای خانگی سونی

روشن نشدن سینمای خانگی سونی. این روزها لذت هیجان دیدن یک فیلم مورد علاقه در سینمای خانگی بر هیچ کس پوشیده نیست. سینمای خانگی سونی یکی از انواع تلویزیون است که به تجهیزات سیستم پخش صدا تجهیز شده است. در این مقاله تلاش داریم به یکی از رایج ترین ایرادات سینمای خانگی سونی،یعنی روشن نشدن آن و ارائه راه حل های ساده اشاره کنیم. با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

روشن نشدن سینمای خانگی سونی

علل و معرفی راهکار روشن نشدن سینمای خانگی سونی

از دلایل روشن نشدن سینمای خانگی سونی می‌توان به دو دسته اشاره داشت. یکی سخت افزاری و دیگری تنظیمات نرم افزاری . در ادامه مقاله به شرح این موارد خواهیم پرداخت.

آسیب دیدگی کابل‌ها

توجه داشته باشید اگر کابل‌های برق دچار آسیب شده باشد، دستگاه تلویزیون شما روشن نخواهد شد. ممکن است سایر بخش ها اعم از سیم برق، دوشاخه و اتصالات خارجی آن هم در بروز این مشکل نقش اساسی داشته باشد. تمام موارد ذکر شده باید کاملا سالم و بدون آسیب دیدگی باشد تا دستگاه شما به بهترین شکل ممکن کار کرده و روشن شود. اگر هرکدام از این بخش ها خراب و یا به درستی کار نکند، سینمای خانگی سونی شما روشن نخواهد شد.

پاور دستگاه و روشن نشدن سینمای خانگی سونی

آسیب یا خراب شدن پاور دستگاه، یکی دیگر از دلایل مهم بر عملکرد نامناسب دستگاه سینمای خانگی شما داشته باشد.پاور هر وسیله الکتریکی جریان برق را بین اجزا مختلف تقسیم کرده و انرژی لازم را تامین می‌کند. در این حالت اگر پاور دستگاه شما خراب باشد، دستگاه شما نیز روشن نخواهد شد.

خرابی IC های آمپلی فایر

آمپلی فایر هم یکی از بخش های مهم سینمای خانگی است که IC هایی در آن به کار رفته اند. چنانچه این آی سی ها از کار بیفتند، جریان لازم برای خروجی ها فراهم نمی شود. در این صورت شاهد روشن نشدن سینمای خانگی sony خواهیم بود.

عیب یابی روشن نشدن سینمای خانگی

اگر تلویزیون یا سینمای خانگی شما روشن نمی شود، برای عیب یابی دستگاه به ترتیب زیر عمل کنید:

کنترل از راه دور را بررسی کنید

برای این منظور کنترل دستگاه را به سمت سنسور گرفته و دکمه روشن و خاموش را بزنید. اگر دستگاه روشن نشد، ممکن است ایراد از کنترل باشد. اگر چراغ های LED روشن می شوند اما تلویزیون روشن نمی ‌شود، سعی کنید تلویزیون را بازنشانی (راه‌اندازی مجدد) کنید.

مطلب پیشنهادی: سیرتاپیاز تمیز کردن سنسور دوربین عکاسی سونی

بررسی دکمه پاور یا روشن و خاموش

اقدام دیگری که باید برای عیب یابی روشن نشدن سینمای خانگی سونی خود انجام دهید، بررسی دکمه پاور است. دکمه روشن و خاموش تلویزیون را فشار دهید؛ اگر تلویزیون با این کار روشن شد، ایراد از کنترل است و باید این قطعه را ترمیم کنید. اما چنانچه دستگاه با دکمه پاور هم روشن نشد، نیاز به تعمیر پاور یا مین برد تلویزیون سونی شما خواهد بود.

در سومین مرحله دوشاخه AC (سیم برق) را از پریز بکشید و چند دقیقه منتظر بمانید. سپس دوباره دوشاخه را به پریز بزنید. پس از 20 ثانیه، دکمه روشن و خاموش روی کنترل از راه دور یا پانل تلویزیون را فشار دهید. همچنین یک بار تلویزیون را با کابل های دیگری به برق وصل کنید. به این ترتیب خواهید دانست که ایراد از اتصالات دستگاه است یا خود تلویزیون و بخش های داخلی آن معیوب شده اند.

برای برطرف کردن مشکل روشن نشدن سینمای خانگی سونی باید اول علت بروز مشکل را شناسایی کنید. سپس اقدامات تعمیری مناسب را بر اساس قطعات آسیب دیده انجام دهید. تعمیر پاور سینما خانگی یکی از اقداماتی است که می تواند این مساله را برطرف کند. البته این کار نیاز به مهارت بالا و استفاده از تجهیزات خاصی داشته و حتما باید توسط تکنسین های با تجربه انجام شود.

دراین مقاله تلاش کردیم تا علل مختلف  روشن نشدن سینما خانگی سونی را بررسی و عنوان نماییم و با ارائه چند راهکار ساده دغدغه کاربران گرامی را کاهش دهیم. چنانچه تمایل به دریافت خدمات مازاد و هرگونه مشاوره در زمینه خرید برند سونی را دارید کافی است با مشاوران و کارشناسان ما در بخش تماس با ما در همین وب سایت در تماس باشید.

تعمیر آسان پلی استیشن 

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *