نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با سوختن موتور یخچال

عوامل سوختن موتور یخچال چیست ؟

یکی از سوالاتی که بیشتر کاربران کاردون به دنبال پاسخی برای آن هستند عوامل سوختن موتور یخچال است شاید هنگامی که موتور یخچال شما به طور ناگهانی خاموش می شود اولین موردی که به ذهن شما خطور می کند سوختن موتور یخچال باشد! اما آیا این فکر درست است ؟ همان طور که می دانید یخچال یکی از لوازم مهم و اصلی در خانه می باشد که برای جلوگیری از خراب شدن آن باید نکات ایمنی را رعایت کنید. اما این را هم بگوییم هر مشکلی نمی تواند نشان از سوختن موتور یخچال باشد اما بهتر است در صورت خراب شدن یخچال از یک فرد متخصص برای تعمیر یخچالتان کمک بخواهید.

عوامل سوختن موتور یخچال

شاید بهتر است دلایل سوختن موتور یخچال را بدانید تا زمانی که یخچال شما روشن نمی شود بتوانید تشخیص دهید موتور یخچال سوخته است یا خیر ؟ آشنایی با عوامل سوختن موتور یخچال به شما کمک می کند تا بتوانید مشکل را تشخیص دهید و در صورت نسوختن موتور یخچال می توانیم با این عوامل خرابی یخچال را تشخیص دهیم. شاید یکی از دلایل روشن نشدن یخچال سوختن موتور باشد اما سوختن موتور یخچال هم می تواند به عوامل دیگری مربوط شود ممکن است به برطرف کردن این مشکلات دیگر نیازی به تعویض موتور یخچال نباشد بنابراین بهتر است در این باره اطلاعات خود را افزایش دهید تا از نگرانی های خود بکاهید.

همه ما می دانیم که روشن نشدن یخچال می تواند نشانه ای از سوختن موتور یخچال به همراه داشته باشد. زیرا این اولین احتمالی است که به ذهنمان خطور می کند اما یکی از توصیه های کاردون این است که قبل از پیش داوری موارد و قطعات دیگر را نیز بررسی کنید تا برای تشخیص خود دلیل قاطع داشته باشید و سپس اقدام به تعویض موتور یخچال کنید.

شاید تا به حال نام قطعه اورلود به گوشتان نخورده باشد اما یکی از عوامل سوختن موتور یخچال خرابی اورلود می باشد زیرا عملکرد این قطعه برای زمانی است که موتور یخچال بیش از حد کار کرده باشد و داغ شود در این شرایط اورلود اگر سالم باشد موتور یخچال را خاموش کرده و مانع از سوختن آن می شود. اما اگر اورلود سالم نباشد موتور یخچال شما در خطر می باشد و ممکن است بسوزد بنابراین بهتر است قبل از بروز چنین اتفاقی برای تعمیر و یا تعویض اورلود اقدام کنید.

ترموستات یکی از قطعات مهم و اصلی در یخچال می باشد که وظیفه تنظیم دمای یخچال را برعهده دارد این قطعه به کمپرسور یا موتور یخچال فرمان روشن و خاموش شدن را می دهد تا از بالا و پایین رفتن بیش از حد دمای یخچال جلوگیری کند. اگر ترموستات یخچال شما خراب شود یخچال روشن نمی شود و یا ممکن است به طور دائمی موتور یخچال شما روشن باشد یا به اصطلاح یخچال شما یکسره کار کند در این صورت موتور یخچال فشار زیادی را تحمل می کند و امکان سوختن موتور وجود دارد.

البته گاهی اوقات دلیل روشن نشدن موتور یخچال می تواند بسیار ساده و ابتدایی باشد که در صورت نادیده گرفتن تبدیل به یک مشکل بزرگ خواهد شد. قبل از هر اقدامی ابتدا دوشاخه و پریز برق را بررسی کنید گاهی اوقات ممکن است دلیل روشن نشدن یخچال همین مشکل ساده باشد خرابی دو شاخه برق و یا سیم کشی یخچال می تواند بر عملکرد یخچال تاثیر بگذارد و اختلال ایجاد نماید. در این شرایط باید یخچال را از برق جدا کنید تا نوسانات برطرف شود سپس مجدد یخچال را به برق متصل کنید. اگر تمامی این موارد را بررسی کردید اما باز هم یخچال شما روشن نمی شود ممکن است موتور یخچال شما سوخته باشد که باید در این حالت از یک تعمیرکار حرفه ای برای تعویض یخچالتان کمک بخواهید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *