نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه رفع روشن شدن PS5

رفع روشن شدن PS5. آیا با پلی استیشن 5 خود مشکل دارید؟ اگر PS5 شما روشن نمی شود، پاسخ نمی دهد، یا به خودی خود و بدون الگوی واضح خاموش می شود، این عیب یابی باید کمک کند.

رفع روشن شدن PS5
رفع روشن شدن PS5

دلایلی که چرا PS5 شما روشن نمی شود یا برق ندارد

اگر اولین بار است که از پلی استیشن 5 خود استفاده می کنید و روشن نمی شود، دلیل آن احتمالاً جزئی است. ممکن است دکمه پاور را فشار نداده باشید یا کابل برق به درستی به جایی وصل نشده باشد.

از طرف دیگر، اگر PS5 شما قبلاً خوب کار می‌کرد و اکنون از روشن کردن مجدد امتناع می‌کند، پاسخ نمی‌دهد یا با فشار دادن دکمه پاور هیچ اتفاقی نمی‌افتد، ممکن است یک نقص سخت‌افزاری یا مشکل جدی در یکی از دستگاه‌ها وجود داشته باشد.

همچنین ممکن است مشکلی در نرم افزار وجود داشته باشد که از بالا آمدن صحیح سیستم جلوگیری می کند. به خاطر داشته باشید که این راهنما در اینجا برای کمک به دلایل سطحی برای مشکل No Power است.

اگر PS5 شما به دلیل سخت افزار بد یا قطعات آسیب دیده روشن نمی شود، ممکن است مجبور شوید کنسول را به سونی یا به یک تکنسین مستقل برگردانید. در زیر برخی از دلایل رایجی وجود دارد که باعث می شود PS5 شما روشن نشود:

دکمه پاور خراب

دکمه روشن/خاموش PS5 شما طوری طراحی شده است که چندین سال یا چند هزار فشار را فشار دهید. با توجه به اینکه چقدر کم و زیاد از آن در طول عمر کنسول خود استفاده خواهید کرد، تقریباً غیرممکن است که در شرایط کاری عادی دچار شکست شوید. هرچند احتمال خراب شدن این دکمه به ندرت وجود دارد، هیچ تضمینی 100٪ وجود ندارد که همه چیز بدون نقص باشد.

اگر شما یکی از معدود افراد بدشانس هستید که دکمه پاور ذاتاً معیوب را مستقیماً از کارخانه دارید، پس هیچ کاری نمی توانید انجام دهید. شما باید کنسول را به سونی برگردانید و آن را تعمیر کنید یا کنسول را تعویض کنید.

راه دیگری که ممکن است دکمه پاور خراب شود این است که به کنسول آسیب وارد کنید، مانند زمانی که با چیزی محکم به آن ضربه می‌زنید یا زمانی که آن را رها می‌کنید.

کابل برق AC آسیب دیده

تا کنون، این رایج ترین دلیلی است که چرا PS5 ممکن است اصلاً روشن نشود. از آنجایی که این کنسول دارای یک منبع تغذیه داخلی است، تنها بخشی از لوازم جانبی مربوط به برق که می توانید بررسی کنید کابل است. اگر نشانه‌ای از آسیب دیدگی کابل مشاهده کردید، آن را تعویض کنید تا بتوانید فوراً به بازی بازگردید.

نرم افزار خراب

اگر علت مشکل مربوط به نرم افزار باشد، ممکن است به دلیل به روز رسانی ناقص نرم افزار، خراب شدن فایل های بازی یا سیستم یا SSD بد باشد.

خرابی سخت افزار کنسول

یکی دیگر از دلایل احتمالی روشن نشدن PS5 شما ممکن است خرابی قطعات ناشناخته داخل آن باشد. از آنجایی که برای یک کاربر معمولی دشوار است که دقیقاً نقطه شکست را دوست داشته باشد، باید به یک متخصص اجازه دهید در این زمینه به شما کمک کند.

چگونه حل کنیم PS5 مشکل روشن نمی شود

تعدادی از مراحل عیب یابی وجود دارد که باید انجام دهید تا بدانید چرا PS5 شما روشن نمی شود. بیایید هر یک از مواردی را که می توانید امتحان کنید بررسی کنیم.

دکمه پاور را از نظر نقص بررسی کنید

اولین چیزی که باید بررسی کنید ساده است: دکمه پاور را بررسی کنید. شما باید به راحتی متوجه شوید که آیا به دکمه پاور در جلو آسیبی وارد شده است، زیرا باید یک ترک قابل مشاهده وجود داشته باشد. اگر همه چیز در قسمت جلویی PS5 شما عالی به نظر می رسد اما با فشار دادن دکمه پاور، کنسول پاسخ نمی دهد، به مراحل بعدی بروید.

کابل برق را جدا کرده و بررسی کنید

کار خوب بعدی که می توانید انجام دهید این است که ببینید آیا سیم برق مشکلی دارد یا خیر. باز هم، کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که نگاهی سریع به نشانه‌های آشکار آسیب فیزیکی روی کابل و کانکتورهای آن داشته باشید. برای انجام این کار، مطمئن شوید که دو سر کابل برق را جدا کرده اید. پس از بررسی کابل برق، آن را دوباره وصل کنید و سعی کنید دوباره کنسول را روشن کنید.

سیستم را به پریز برق دیگری وصل کنید

اگر PS5 هنوز روشن نمی شود، ممکن است دلیل آن کنسول نباشد، بلکه در دوشاخه یا پریز برقی باشد که از آن استفاده می کنید. در صورت امکان، سیم برق را از دوشاخه یا پریز برق فعلی که در حال حاضر به آن متصل است جدا کنید و از یک پریز برق دیگر استفاده کنید.

از کابل برق دیگری استفاده کنید

اگر PS5 شما هنوز پاسخگو نیست و اصلا روشن نمی شود، می توانید از سیم برق دیگری نیز استفاده کنید. اگر می‌خواهید نسخه فعلی مورد استفاده خود را جایگزین کنید، حتماً از یکی رسمی سونی استفاده کنید. اگر نمی توانید یکی را از سازنده کنسول ایمن کنید، مطمئن شوید که سیم جایگزین شما دقیقاً همان مشخصات را دارد.

پیشنهاد مطالعه: نحوه هارد ریست کردن گوشی سونی 

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خاموش شدن لپ تاپ سونی
آموزش تعمیر لپتاپ
پشتیبانی آنلاین سونی

خاموش شدن لپ تاپ سونی

خاموش شدن لپ تاپ سونی . این روزها، خاموش شدن خودکار لپ تاپ سونی یک مشکل رایج است. لپ تاپ سونی شما به طور خودکار

ادامه مطلب »