عدم خواندن سی دی و حافظه فلش در اسپیکرها و سیستمهای صوتی سونی که دارای علتهای مختلفی میباشد
مشکلات خواندن حافظه فلش USB
فرمت نامناسب حافظه فلش:
اسپیکرهای سونی معمولاً از فرمتهای خاصی پشتیبانی میکنند. . اگر فلش شما با فرمت exFAT، NTFS یا سایر فرمتها باشد، دستگاه ممکن است آن را نشناسد.
راه حل: حافظه فلش خود را در کامپیوتر فرمت کنید. قبل از فرمت، تمام اطلاعات مهم آن را در جای دیگری ذخیره کنید. سپس آن را با فرمت FAT32 فرمت نمایید. برای فلشهای با ظرفیت بالاتر از ۳۲ گیگابایت، ممکن است نیاز به استفاده از نرمافزارهای خاصی برای فرمت به FAT32 داشته باشید، یا میتوانید فرمت exFAT را امتحان کنید اگر دستگاه از آن پشتیبانی میکند.
ساختار و سازماندهی نامناسب فایلها:
راه حل: فایلهای موسیقی را تا حد امکان در ریشه حافظه فلش یا در پوشههایی با ساختار ساده و با نامهای کوتاه و انگلیسی قرار دهید. از ایجاد سلسله مراتب پوشهای عمیق خودداری کنید. همچنین سعی کنید تعداد فایلها را در یک پوشه خیلی زیاد نکنید.
عدم پشتیبانی از فرمت فایلهای صوتی:
اگر فایلهای شما با فرمتی خارج از این لیست باشند، دستگاه قادر به پخش آنها نخواهد بود.
راه حل: فرمت فایلهای خود را بررسی کنید. فرمتهای رایج و widely supported شامل MP3 و WMA هستند. اگر فایلهایی با فرمتهایی مانند FLAC، AAC یا WAV دارید، دفترچه راهنمای دستگاه خود را برای اطمینان از پشتیبانی بررسی کنید.
مشکل در خود حافظه فلش یا پورت USB:
گاهی اوقات مشکل از سختافزار پورت فلش است.
راه حل: حافظه فلش را ابتدا روی کامپیوتر تست کنید تا از سلامت آن مطمئن شوید. یک فلش دیگر با ظرفیت و برند متفاوت امتحان کنید. پورت USB دستگاه را با دقت تمیز کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که از آداپتور برق اصلی دستگاه استفاده میکنید، زیرا برخی فلشها به قدرت بیشتری نیاز دارند.
مشکل نرمافزاری در دستگاه
مانند هر وسیله الکترونیکی، باگهای نرمافزاری یا نیاز به بهروزرسانی میتواند باعث عدم شناسایی صحیح حافظه شود.
راه حل: دستگاه را کاملاً از برق بکشید، چند دقیقه صبر کنید و دوباره روشن کنید. همچنین بررسی کنید که آیا بهروزرسانی فریمور برای مدل دستگاه شما وجود دارد یا خیر. اینکار معمولاً از طریق وبسایت پشتیبانی سونی و با استفاده از یک حافظه فلش انجام میشود.
نخواندن سی دی رام:
راه حل: سی دی را به آرامی با یک پارچه نرم و بدون پرز از مرکز به سمت بیرون تمیز کنید. از تمیزکنندههای شیمیایی قوی استفاده نکنید. یک سی دی دیگر و بدون خش را امتحان کنید تا مشکل دستگاه باشد یا سی دی.
فرمت سی دی پشتیبانی نمیشود
دستگاه ممکن است فقط سی دیهای صوتی استاندارد Audio CD یا سی دیهای حاوی فایلهای MP3 را پشتیبانی کند. راه حل: از یک سی دی صوتی استاندارد و اورجینال برای تست استفاده کنید.
مشکل در درایو نوری دستگاه:
کثیفی لنز درایو سی دی میتواند باشد
راه حل: از یک دیسک تمیزکننده لنز مخصوص پخشکنندههای سی دی استفاده کنید. این دیسکها برس یا دستمال مخصوصی دارند که به آرامی لنز را تمیز میکنند. اگر آشنایی ندارید، این کار را به تعمیرکار بسپارید.
دمای نامناسب محیط
اگر دستگاه در محیط سرد یا بسیار مرطوب قرار دارد، ممکن است درایو نوری به طور موقت درست کار نکند.
راه حل: اجازه دهید دستگاه به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در دمای اتاق روشن بماند تا اجزای داخلی آن به دمای معمول برسند، سپس دوباره سی دی را امتحان کنید.
مشکل سختافزاری درایو:
موتور درایو، لنز یا برد میباشد
راه حل: در این مرحله، اگر دستگاه تحت گارانتی است، به مرکز خدمات مجاز سونی مراجعه کنید. اگر گارانتی ندارد، هزینه تعمیر درایو نوری را با قیمت دستگاه سنجیده و در بسیاری از موارد، استفاده از روشهای دیگر پخش مانند بلوتوث یا ورودی خطی AUX میتواند جایگزین عملیتری باشد.
در صورت تکرار مشکل، با در دست داشتن شماره مدل دقیق دستگاه (مثلاً MHC-V43D، CMT-SBTG100) با پشتیبانی سونی نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021تماس بگیرید



