نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

از دست دادن مداوم کانال ها در تلویزیون سونی

از دست دادن مداوم کانال ها در تلویزیون. آیا تلویزیون سونی شما کانال های خود را از دست می دهد؟ خوشبختانه، شما به جای مناسب برای رفع مشکل آمده اید. اگر تلویزیون سونی شما مدام کانال ها را از دست می دهد، از ویژگی اسکن خودکار، تغییر موقعیت آنتن یا استفاده از تیونر تلویزیون سونی خارجی استفاده کنید. اگر مشکل برطرف نشد، لطفاً تنظیمات کارخانه را بازنشانی کنید یا مین برد را تعویض کنید.

از دست دادن مداوم کانال ها در تلویزیون
از دست دادن مداوم کانال ها در تلویزیون

رفع از دست دادن مداوم کانال ها در تلویزیون سونی

در این بخش، من شما را از طریق راه‌حل‌های مختلفی راهنمایی می‌کنم که می‌توانید سعی کنید تلویزیون سونی خود را از دست دادن کانال‌ها حفظ کنید.

یک اسکن مجدد سریع را امتحان کنید

وقتی تلویزیون سونیی را می بینم که کانال ها را از دست می دهد، همیشه از ویژگی اسکن مجدد یا اسکن خودکار استفاده می کنم. ایستگاه های پخش می توانند فرکانس خود را تغییر دهند. در نتیجه، کانالی که زمانی دریافت کرده‌اید ممکن است به نظر مفقود شده باشد، حتی اگر به سادگی به فرکانس دیگری منتقل شده باشد. پخش‌کنندگان همچنین می‌توانند کانال‌های جدیدی اضافه کنند. بنابراین، با اسکن مجدد، می توانید مطمئن شوید که همه کانال های موجود را دریافت می کنید. برای اسکن مجدد، به تنظیمات بروید و به بخش «Tuner»، «Channel» یا «Broadcast» بروید. سپس، “Auto Scan”، “Auto-Tune”، “Channel Search” یا موارد مشابه را انتخاب کنید. پس از اتمام اسکن، بررسی کنید که آیا کانال های شما بازیابی شده اند یا خیر.

آنتن را تغییر مکان دهید

تغییر موقعیت آنتن می تواند به تعمیر تلویزیون سونیی که کانال ها را از دست می دهد کمک کند. می بینید، موقعیت آنتن بر دریافت آن تأثیر می گذارد. با تنظیم جهت آن، می توانید قدرت سیگنال را بهینه کنید و مسائلی مانند تداخل را برطرف کنید.

توصیه همیشگی من این است که آنتن را نزدیک پنجره قرار دهید. برای پیدا کردن بهترین جهت برای نشان دادن آن، از وب سایت ها یا برنامه های تخصصی استفاده کنید که شما را به سمت برج های پخش محلی راهنمایی می کنند.

همچنین مهم است که آنتن را از سایر وسایل الکترونیکی مانند روترهای Wi-Fi که می توانند تداخل ایجاد کنند، دور نگه دارید. سعی کنید آنتن را بالاتر قرار دهید تا دریافت بهتر شود.

به خاطر داشته باشید که اگر بین دو آنتن قرار دارید، آنها می توانند با هم رقابت کنند و مشکلات دریافت را ایجاد کنند، به خصوص اگر اخیراً ارتقاء سخت افزاری داشته باشند. در چنین مواردی، بهتر است آنتن جدیدی با تقویت داخلی در نظر بگیرید.

از یک تیونر تلویزیون سونی خارجی استفاده کنید

اگر تلویزیون سونی شما مدام کانال های خود را از دست می دهد، احتمالاً تیونر داخلی تلویزیون سونی شما دچار مشکل شده است. در چنین مواردی، من استفاده از تیونر تلویزیون سونی خارجی را توصیه می‌کنم، که اساساً همان کار تیونر داخلی تلویزیون سونی شما را انجام می‌دهد، اما گاهی اوقات می‌تواند قابلیت‌های دریافت عالی را ارائه دهد.

به نظر من بهترین کار این است که یک تیونر تلویزیون سونی خارجی را قبل از امتحان اصلاحات بعدی انتخاب کنم، زیرا برخی از اجزای تلویزیون سونی با ضمانت یا سیاست های بازگشت ارائه نمی شوند.

تلویزیون سونی خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید

اگر تلویزیون سونی شما همچنان کانال‌های خود را از دست می‌دهد، می‌توانید آن را به تنظیمات اصلی خود برگردانید. در حالی که بازنشانی به تنظیمات کارخانه، تمام تنظیمات شخصی‌شده و برنامه‌های نصب‌شده شما را حذف می‌کند، همچنین هرگونه اشکال نرم‌افزاری، مشکلات سازگاری، یا پیکربندی‌های بدی را که باعث از دست دادن کانال‌های تلویزیون سونی شما می‌شود، پاک می‌کند.

توجه: لطفاً تنظیمات یا پیکربندی‌های مهمی را که می‌خواهید قبل از انجام بازنشانی به خاطر بسپارید، یادداشت کنید.

برای بازنشانی به تنظیمات کارخانه، به تنظیمات بروید و به دنبال گزینه‌ای به نام «بازنشانی کارخانه»، «بازنشانی به تنظیمات اصلی» یا موارد مشابه باشید. سپس، دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید و تلویزیون سونی خود را دوباره پیکربندی کنید. هنگامی که تلویزیون سونی خود را راه اندازی کردید، دوباره کانال ها را پیدا کنید.

صفحه اصلی را بررسی کنید

اگر هیچ یک از نکات بالا به شما در رفع مشکلات تنظیم تلویزیون سونی کمک نکرده است، وقت آن است که صفحه اصلی را بررسی کنید. مین برد مغز تلویزیون سونی شماست، زیرا سیگنال ها را پردازش می کند، ورودی ها و خروجی ها را مدیریت می کند و وظایف مختلفی را انجام می دهد.

از آنجایی که مین برد مسئول تنظیم است، نقص عملکرد می تواند باعث شود تلویزیون سونی شما کانال ها را از دست بدهد. در چنین مواقعی باید مین برد را تعویض کنید.

به خاطر داشته باشید که وقتی پشت تلویزیون سونی را بردارید تا به صفحه اصلی برسید، در معرض خطر خواهید بود. تلویزیون سونی ها حاوی خازن هایی هستند که برق را حتی در صورت قطع برق ذخیره می کنند که می تواند خطرناک باشد. بهتر است با یک متخصص تماس بگیرید.

شایان ذکر است که تعویض مین برد 20 تا 60 درصد قیمت تلویزیون سونی اصلی هزینه دارد. به نظر من، تعویض کل تلویزیون سونی اغلب مقرون به صرفه تر است.

پیشنهاد مطالعه: نداشتن آنتن یا نوار Singal در گوشی سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *