نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

کمپرسور کولر گازی

علت خاموش و روشن شدن کمپرسور کولر گازی

ماه های تابستان سفر به ساحل، پیک نیک در پارک و … اگر با هوای گرم همراه شود برخی مواقع غیر قابل تحمل خواهد بود! هر زمان که درجه حرارت در سطح زمین افزایش می یابد، مردم شروع به جستجوی کولر گازی و سرویس آنلاین می کنند. بسیاری از ساختمانهای مدرن امروزی یا برای راحتی ساکنان و یا برای محافظت از فرایندها و تجهیزات موجود در خانه به سیستم های خنک سازی نیاز دارند. سرمایه گذاری روی یک کولر گازی واقعا می تواند به کاهش گرما کمک کند و دمای خانه شما را بسیار دلپذیر کند. گاهی اوقات مشکلات کولر گازی هم می تواند دردسر ساز شود شاید بهتر است علت خالی شدن گاز کولر گازی را بدانید تا در صورت بروز این مشکل بتوانید تصمیم گیری نمایید.

علت خالی شدن گاز کولر گازی

اگر کولر گازی دارای نشت گاز است، کولر گازی می تواند گاز را خیلی کم کند. مبرد یک ماده خنک کننده است که با عبور از کولر گازی، گرما را جذب می کند و هوای داخل خانه را خنک می کند. این یک تصور اشتباه رایج است که مبرد به عنوان بخشی از فرایند خنک کننده کولر گازی استفاده می شود. اما حقیقت این است که سطح پایین مبرد در اثر سوراخ های کوچکی ایجاد می شود که به مواد مبرد اجازه می دهد از آن خارج شود.

هنگامی که مبرد کم است، کمپرسور از کار افتاده و کمپرسور را خاموش می کند زیرا فشار بسیار کم است. سپس، هنگامی که کمپرسور خاموش است، فشار دوباره افزایش می یابد و دوباره روشن می شود. این یک چرخه کوتاه ایجاد می کند که باعث ساییدگی و پارگی گسترده ای در کولر گازی می شود، که به طور بالقوه منجر به خرابی قطعات یا خرابی سیستم می شود.

همان طور که می دانید نشت گاز مبرد می تواند خطرناک باشد، برای یافتن و برطرف کردن نشت با یک شرکت خدمات و تعمیرات کولر گازی تماس بگیرید. درست مثل نشت مبرد، اگر کمپرسور کولر گازی بیش از حد گرم شود، از کار بیفتد یا شروع به خرابی کند، در نتیجه کولر گازی متناوباً خاموش می شود و باید برای برطرف کردن این مشکل اقدام نمایید. برای تشخیص و تعویض کمپرسور نیز لازم است با تعمیرکار متخصص در این زمینه مشورت نمایید.

چرا گاز در کولر گازی نشت می کند؟

اگر کولر گازی دارای جریان هوا یا نشت مبرد است، ممکن است سیم پیچ اواپراتور یخ زده باشد. وقتی این اتفاق می افتد، کولر گازی یا بعضی اوقات فقط یونیت خارجی کولر گازی خاموش می شود تا زمانی که یخ ذوب و دوباره روشن شود. دستگاه را در فضای باز از نظر میزان یخ زدگی بررسی کنید، اگر قبلاً فیلترهای هوا را بررسی کرده اید، احتمالاً نشت مبرد دارید و برای پیدا کردن محل نشت و برطرف کردن آن با کاردون تماس بگیرید.

آیا فقط بعد از چند ثانیه یا چند دقیقه فعالیت، کولر گازی بلافاصله روشن و خاموش می شود؟ اگر دستگاه  بلافاصله روشن و خاموش شود، به احتمال زیاد با اجزای الکتریکی یا خازن راه اندازی مشکل دارید. اگر کولر خارجی شما بلافاصله روشن و خاموش شود، احتمالاً مشکلی در خازن راه اندازی وجود دارد.مشکلات الکتریکی یکی از دلایل عمده روشن و خاموش شدن کوتاه کولر گازی است. اغلب اوقات، ممکن است مشکل در مورد منبع تغذیه یا خازن خراب باشد. برای برطرف کردن مشکل با یک برق کار حرفه ای تماس بگیرید. تشخیص مشکلات برق نه تنها دشوار است بلکه تشخیص یک مشکل الکتریکی می تواند حتی برای آگاه ترین صاحبخانه ها نیز خطرناک باشد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *