نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه طول عمر PS4 را افزایش دهیم؟

پلی استیشن 4 (PS4)، جانشین پلی استیشن 3، یک کنسول بازی ویدیویی خانگی است که در 15 نوامبر 2013 توسط Sony Computer Entertainment منتشر شد. PS4 از زمانی که عرضه شد در بین دوستداران بازی بسیار محبوب بوده است. با چنین کنسولی کاربران می توانند بازی های زیادی مانند Marvel’s Spider-Man: Miles Morales، Watch Dogs: Legion، God of War، Red Dead Redemption 2 و … را انجام دهند. اکثر محصولات الکتریکی با طول عمر و زمان پشتیبانی محدود طراحی شده اند.

در نوامبر 2020، جانشین PS4، پلی استیشن 5 (PS5) منتشر شد. و سونی تمام مدل‌های PS4 را به جز نسخه Slim در برخی از کشورها مانند ژاپن در اوایل سال 2021 متوقف کرد. وقتی قصد خرید PS4 را دارید، ممکن است در نظر داشته باشید که چقدر می تواند دوام بیاورد. اگر از قبل یک کنسول PS4 دارید، ممکن است تعجب کنید که تا چه مدت می توان از آن در آینده استفاده کرد. نگران نباش اگر ایده ای ندارید، این پست می تواند کمک کند. در مطالب زیر می توانید با طول عمر PS4 و همچنین افزایش طول عمر PS4 آشنا شوید.

یک PS4 چقدر می تواند دوام بیاورد؟

در حالی که مشغول بازی PS4 هستید، قطعات مکانیکی به تدریج فرسوده می شوند. و گرد و غبار بیشتری ممکن است در کنسول جمع شود. با گذشت زمان، این امکان برای شما وجود دارد که با مشکلاتی در PS4 خود مواجه شوید، مانند کار نکردن HDMI، مشکلات درایور دیسک، برخی کدهای خطا، گرم شدن بیش از حد و غیره. در صورت وقوع، ممکن است لازم باشد قطعات مشکل دار یا کل آن را تعویض کنید. کنسول برای حل مشکلات

اکنون این سوال مطرح می شود که یک PS4 چقدر می تواند دوام بیاورد؟

PS4 چند ساله است؟ تقریبا 8 سال از عرضه اولین PS4 می گذرد. به طور متوسط، یک PS4 می تواند حداقل 5 سال دوام بیاورد. با این حال، همه چیز می تواند در موارد خاص متفاوت باشد. برای اطمینان از اینکه PS4 شما می تواند بیشتر دوام بیاورد، باید در زندگی روزمره خود از آن مراقبت کنید. در مطالب زیر می توانید نکاتی را دریافت کنید که می تواند به افزایش طول عمر PS4 کمک کند.

به هر حال، طول عمر کنترلر PS4 بسته به تعداد دفعات استفاده از آن می تواند 3 تا 7 سال باشد. پس از چندین سال، عمر باتری آن ممکن است شروع به کاهش کند. اگر انتظار دارید طول عمر کنترلر PS4 را افزایش دهید، نباید از سیم های شارژ سریع استفاده کنید. پس از استفاده از کنترلر، لطفاً آن را در مکانی امن قرار دهید تا از شوک ناگهانی جلوگیری شود.

به طور کلی، دو کار برای افزایش طول عمر PS4 وجود دارد: جلوگیری از داغ شدن بیش از حد PS4 و ارتقاء HDD قدیمی به SSD جدید. حالا بیایید آنها را یکی یکی ببینیم.

یکی از سوالات مهم و اساسی کاربران از کارشناسان ما این است که چگونه می‌توان طول عمر پلی استیشن را افزایش داد؟ برای پاسخ به این سوال توصیه می‌کنیم مقاله « 2 راهکار مهم افزایش طول عمر پلی استیشن » را مطالعه کنید.

از داغ شدن بیش از حد PS4 خود جلوگیری کنید

همانطور که گفته شد، PS4 شما در حین کار گرما تولید می کند. اگر مرتباً بیش از حد گرم شود، ممکن است روزی سخت افزار شما آسیب ببیند. بنابراین، اولین کاری که باید برای افزایش طول عمر PS4 خود انجام دهید، جلوگیری از داغ شدن بیش از حد است. و در اینجا چند نکته برای شما وجود دارد:

لطفاً PS4 خود را بیش از 4 ساعت به طور مداوم بازی نکنید

عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند منجر به داغ شدن بیش از حد PS4 شود. دویدن طولانی مدت یکی از آنهاست. برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد، بهتر است هر بار PS4 خود را کمتر از 4 ساعت بازی کنید. اگر می‌خواهید طولانی‌تر بازی کنید، می‌توانید نکات دیگری را که در زیر ذکر شده است در نظر بگیرید.

کنسول PS4 خود را در مکانی با تهویه مناسب قرار دهید

هنگام استفاده از PS4، مهم است که کنسول را در محلی با تهویه مناسب نگه دارید. به این ترتیب می تواند اتلاف گرما را افزایش دهد. اگر کنسول خود را در مکانی بسته قرار دهید، به خصوص در حین دویدن، خطر گرم شدن بیش از حد افزایش می یابد.

برای افزایش جریان هوا، می توانید از یک رایزر یا مجموعه ای از پاها برای بلند کردن کنسول خود از روی زمین استفاده کنید. اگر عاشق بازی های PS4 هستید که نیاز به انرژی زیادی دارند، بهتر است یک فن خنک کننده خارجی برای کنسول PS4 خود بخرید تا اتلاف گرما را افزایش دهید.

PS4 خود را در حالت استراحت قرار دهید تا به خنک شدن کنسول کمک کند

با اجرای حالت استراحت، کنسول PS4 شما می‌تواند کارهای دانلودی مانند به‌روزرسانی‌های بازی یا به‌روزرسانی‌های سیستم عامل را در پس‌زمینه انجام دهد. در حین کار انرژی کم مصرف می کند. به این ترتیب می توانید کنسول های خود را برای مدتی بدون خاموش کردن کنسول رها کنید. وقتی برگشتید، می توانید سریع آن را بیدار کنید.

اگر قصد دارید چیزی را در طول شب دانلود کنید، بهتر است از حالت استراحت استفاده کنید. برای فعال کردن حالت استراحت، فقط باید دکمه PS را روی کنترلر خود فشار دهید و به Power Options بروید. سپس Enter Rest Mode را انتخاب کنید.

دریچه ها و پورت های PS4 خود را به طور منظم تمیز کنید

گرد و غبار انباشته شده می تواند جریان هوا را کاهش داده و در نهایت منجر به گرمای بیش از حد شود. بنابراین، بهتر است دریچه ها و پورت های PS4 خود را به طور مرتب تمیز کنید تا مشکل حل شود. می توانید تمام کابل های متصل را جدا کرده و از یک قوطی هوای فشرده برای تمیز کردن تمام پورت ها استفاده کنید.

لطفاً کنسول PS4 را خودتان باز نکنید زیرا می تواند گارانتی را باطل کند. اگر نگران انباشته شدن گرد و غبار در داخل کنسول هستید، لطفاً از پشتیبانی پلی استیشن کمک بخواهید.

HDD را به SSD ارتقا دهید

راه دیگر برای افزایش طول عمر PS4 ارتقای هارد دیسک به SSD است. کنسول های PS4 با هارد دیسک 500 گیگابایتی یا 1 ترابایتی طراحی شده اند. با این حال، در مقایسه با هارد دیسک، SSD معمولاً بادوام تر است زیرا با قطعات متحرک کمتری طراحی شده است. و یک SSD می‌تواند سرعت انتقال داده سریع‌تری را ارائه دهد (برای اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت بین HDD و SSD اینجا را کلیک کنید).

هنگامی که هارد PS4 شما خراب می شود، می توانید هارد دیسک قدیمی را با یک SSD جدید جایگزین کنید تا برای ادامه بازی ها نیازی به خرید PS4 جدید نداشته باشید. شما همچنین می توانید هارد دیسک را قبل از اینکه عملکرد خود را بهبود بخشد، تعویض کنید.

خط پایین

اگر در مورد طول عمر PS4 سوالی دارید، می توانید در این پست به آنها پی ببرید. شما می توانید ایده ها یا تجربیات خود را در قسمت نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط:

داغ کردن کنسول بازی

‫4/5 ‫(2 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *