نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه صفحه سیاه PS5 را تعمیر کنیم؟

هیچ چیز بدتر از این نیست که بنشینید و بازی کنید و متوجه شوید که HDMI PS5 کار نمی کند. ممکن است کنسول خود را روشن کنید، اما تلویزیون چیزی را به شما نشان نمی دهد. این احتمال وجود دارد که تلویزیون خراب شود، این غیرممکن نیست، اما معمولاً به اتصال ویدیویی بستگی دارد. اگر با مشکلات مربوط به نمایشگر مواجه هستید، برای چند نکته مفید در مورد کارهایی که باید انجام دهید و چگونه می توانید صفحه سیاه را برطرف کنید، ادامه مطلب را بخوانید. امیدواریم بتوانیم به پلی استیشن 5 شما کمک کنیم دوباره کار کند و شما را به بازی بازگردانیم.

تعمیر صفحه سیاه PS5 و بررسی خرابی پورت HDMI

در حالت ایده‌آل، شما می‌خواهید از کابل HDMI همراه PS5 خود استفاده کنید. این کابل HDMI 2.1 است که برای استفاده با کنسول شما بهینه است. کابل های استاندارد HDMI ممکن است بخشی از این مشکل باشند. این چیزی است که در ادامه توصیه می کنیم:

  • اولین کاری که باید انجام دهید این است که سخت افزار خود را به صورت بصری بررسی کنید. بررسی کنید که آیا علائم آشکاری از آسیب وجود دارد یا خیر. پورت HDMI در سمت چپ و پشت کنسول، بین پورت اترنت و پاور قرار دارد. آیا پین های خمیده یا علائم واضح دیگری از آسیب وجود دارد؟ آیا خود کابل HDMI فرسوده شده یا فرسوده شده است؟ بررسی کنید که پورت HDMI تلویزیون شما نیز سالم باشد.
  • کابل HDMI را روی دستگاه دیگری مانند پخش کننده بلوری یا لپ تاپ متصل به تلویزیون تست کنید.
  • مطمئن شوید که کابل HDMI به درستی به PS5 شما وصل شده است. کابل باید هم سطح با کنسول باشد.
  • می دانیم که واضح به نظر می رسد، اما مطمئن شوید که در کانال صحیح ورودی کنسول هستید. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که تلویزیون شما دارای چندین پورت HDMI باشد.

سایر مراحل برای امتحان

برای تغییر خروجی ویدیو، PS5 خود را در حالت ایمن بوت کنید. برای انجام این:

  • کنسول خود را با نگه داشتن دکمه پاور به مدت سه ثانیه خاموش کنید. نشانگر پاور قبل از خاموش شدن چند لحظه چشمک می زند.
  • پس از خاموش شدن کنسول، دکمه پاور را دوباره فشار دهید و نگه دارید. پس از شنیدن صدای بوق دوم، آن را رها کنید – هنگامی که برای اولین بار فشار می دهید یک بوق و هفت ثانیه بعد یک بوق دیگر می شنوید.
  • کنترلر را با کابل USB وصل کنید و دکمه PS روی کنترلر را فشار دهید.
  • هنگامی که در حالت ایمن قرار گرفتید، گزینه 2 – تغییر خروجی ویدیو را انتخاب کنید.
  • سپس HDCP را روی HDCP 1.4 only قرار دهید و کنسول خود را مجددا راه اندازی کنید.

در نهایت، برخی از کاربران دریافتند که تنظیمات HDR آنها در تلویزیون آنها می تواند با تنظیمات PS5 تضاد داشته باشد. بنابراین غیرفعال کردن HDR در PS5 ممکن است مشکل را حل کند. به تنظیمات PS5 > Screen and Video > Video Output > HDR بروید و آن را خاموش کنید.

اگر هیچ یک از این مراحل کار نکرد، ممکن است وقت آن رسیده باشد که برای راهنمایی بیشتر با پشتیبانی پلی استیشن تماس بگیرید. آنها همچنین می توانند ارزیابی کنند که آیا کنسول شما ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشد یا خیر. اما چگونه می توان مطمئن شد که مشکلی در اتصال HDMI وجود دارد؟ در ادامه به برخی از علائم گویا نگاه خواهیم کرد.

نشانه های یک مشکل مرتبط با HDMI

چندین شاخص نسبتا واضح وجود دارد که نشان می دهد PS5 HDMI شما کار نمی کند. بدیهی است که یک صفحه سیاه یا یک پیام روی صفحه مانند “ورودی وجود ندارد” یا “بدون سیگنال”. اگر مطمئناً در کانال درستی برای درگاه HDMI هستید که استفاده می کنید، این به شدت نشان می دهد که سیگنال ویدیویی دریافت نمی شود.

همچنین مشکلی وجود دارد که PS5 روشن می‌شود، نور آبی را برای مدت طولانی نمایش می‌دهد، سپس دوباره خاموش می‌شود. این می تواند به یک مشکل سخت افزاری اشاره کند و تقریباً به طور قطع نیاز به تعمیر دارد.

شایان ذکر است که حتی اگر احساس شجاعت می کنید، جدا کردن کنسول خود و تلاش برای تعمیر آن بهترین ایده نیست. اگر نیاز به تعمیر یا تعویض پورت HDMI دارید، تقریباً باید مقداری لحیم کاری انجام دهید. انجام این کار به ناچار هر گونه گارانتی را از بین می برد و ممکن است در نهایت آسیب بیشتری نسبت به آنچه که در ابتدا وجود داشت وارد کنید.

https://service-sony.ir/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-ps5/

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *