نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه از گرم شدن بیش از حد لپ تاپ سونی جلوگیری کنیم؟

گرمای بیش از حد لپ تاپ سونی می تواند منجر به آسیب سخت افزاری شود. از این نکات برای خنک نگه داشتن رایانه شخصی و حفظ دمای ایمن استفاده کنید گرمای بیش از حد رایانه ممکن است منجر به خاموش شدن غیرمنتظره، از دست رفتن داده ها و آسیب سخت افزاری شود. خنک کردن رایانه و حفظ دمای آن بسیار مهم است. بهره وری شما متوقف نمی شود اگر همه چیز را در مورد راه های مختلف جلوگیری از داغ شدن بیش از حد رایانه خود بدانید. خنک کننده مناسب نیز به عملکرد رایانه و طول عمر قطعات کمک می کند.

چگونه دمای لپ تاپ سونی خود را بررسی کنیم

بررسی دمای رایانه شخصی شما آسان است، اما دانستن اینکه با این اطلاعات چه باید کرد مهمترین چیز است.

ابزارهای رایگان مختلفی وجود دارد که دمای رایانه تمام اجزای رایانه شما را کنترل می کند. به طور کلی دمای پردازنده (CPU) و کارت گرافیک (GPU) مهمترین اعداد هستند.

ممکن است قبلاً برنامه ای نصب کرده باشید که می تواند این ارقام را ارائه دهد. به عنوان مثال، اگر یک کارت گرافیک AMD دارید، می توانید از نرم افزار Radeon برای بررسی دمای GPU استفاده کنید. به همین ترتیب، اگر CPU Ryzen دارید، می توانید از Ryzen Master استفاده کنید.

اگر این برنامه ها را ندارید یا مطمئن نیستید نگران نباشید. می‌توانید چیزی مانند HWMonitor را دانلود کنید، که به شما امکان می‌دهد هم دمای قطعات رایانه شخصی و هم ولتاژ را بررسی کنید. سطوح ولتاژ هنگام اورکلاک کردن مهم هستند، زیرا افزایش آنها دمای رایانه شخصی را افزایش می دهد و به گرمای بیش از حد کمک می کند.

گرم شدن بیش از حد لپ تاپ سونی

دماها و متغیرهای فهرست شده با افزایش کار رایانه شما تغییر خواهند کرد و خواهید دید که دائماً تغییر می کنند.

رایانه هایی که بازی یا پردازش فشرده را انجام می دهند “تحت بار سنگین” هستند، در حالی که رایانه های شخصی در حالت استفاده نشده “بیکار” هستند. خوانش دمای بیکار با دمای دریافتی زمانی که رایانه شخصی تحت بار است متفاوت است.

لپ تاپ سونی من چه دمایی باید داشته باشد؟

هیچ دمای ایده آلی برای لپ تاپ سونی شما وجود ندارد. بستگی به این دارد که چه اجزایی دارید.

به عنوان مثال، اگر یک کارت گرافیک قدرتمند دارید، بی دلیل نیست که دمای آن هنگام بازی به 70 تا 80 درجه سانتیگراد برسد.

قطعات رایانه شخصی، با توجه به طراحی، قرار است گرمای زیادی را تحمل کنند. با این حال، باید اقداماتی برای جلوگیری از گرم شدن بیشتر انجام شود. قطعات مدرن اگر به دمای خیلی بالا برسند، لپ تاپ سونی شما را تحت فشار قرار می‌دهند — بنابراین اگر متوجه کاهش شدید سرعت شدید، به احتمال زیاد گرمای زیادی وجود دارد.

شما همچنین نمی خواهید لپ تاپ سونی شما خیلی سرد باشد. اگر دمای آن کمتر از دمای اتاق باشد، خطر ایجاد قطرات آب بر روی اجزای رطوبت وجود دارد.

طبیعی است که همه اجزاء دارای دمای جداگانه باشند. شما باید به مشخصات سازنده خود مراجعه کنید تا ببینید دمای توصیه شده آنها چقدر است.

راه های رایگان برای خنک کردن لپ تاپ سونی شما

لپ تاپ سونی خود را جابجا کنید

رایانه شما هر چه پایین تر از زمین باشد، احتمال بیشتری دارد که گرد و غبار را جمع کند، به خصوص اگر اتاق فرش شده باشد. همانطور که به زودی به آن خواهیم پرداخت، گرد و غبار درون کیس می تواند دما را افزایش دهد.

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که رایانه شما در فاصله مناسبی از هر منبع گرمایی مانند رادیاتور قرار دارد و در گوشه ای گیر نکرده است. باید فضای کافی برای فن های روی لپ تاپ سونی وجود داشته باشد تا بتوانند هوا را به داخل بکشند و خارج کنند.

داخل لپ تاپ سونی خود را تمیز کنید

گرد و غبار در هر رایانه ای، بدون توجه به مورد، جمع می شود. گرد و غبار دریچه ها و فن ها را مسدود می کند که به نوبه خود هوای گرم را به دام می اندازد. تمیز کردن سریع هر دو ماه یکبار می تواند به حفظ جریان خنک هوا کمک کند.

قبل از اینکه داخل رایانه را تمیز کنید، مطمئن شوید که سیستم خاموش است و کابل برق از برق جدا شده است. سپس یک دمنده هوا و یک پارچه میکروفیبر را بردارید. در حالت ایده‌آل، شما باید این کار را در بیرون انجام دهید تا گرد و غبار را در داخل نریزید، اما اگر هوا نامناسب باشد، ممکن است این امکان پذیر نباشد.

ابتدا تک تک فن ها را در رایانه خود تمیز کنید. این شامل فن CPU، فن های خارجی، و فن منبع تغذیه شما می شود (البته نباید این فن را از واحد خود جدا کنید.) فن را ثابت نگه دارید و با یک قوطی هوای فشرده آن را منفجر کنید تا از گرد و غبار خلاص شود و آن را تمیز کنید. تیغه ها با پارچه شما

سایر قسمت ها نیاز به یک بار زدن سریع با دمنده و پارچه شما دارند. فقط سعی کنید تا جایی که امکان دارد گرد و غبار قابل توجه را تمیز کنید— و مطمئن شوید که به جای نشستن دوباره در آن، بیرون از کیس است.

تنظیم سرعت فن بالاتر

تنظیمات پیش فرض فن می تواند به گرم شدن بیش از حد کمک کند. فن‌های شما ممکن است خیلی کند کار کنند تا به طور موثری اجزا را خنک کنند.

می توانید از برنامه ای مانند SpeedFan برای تغییر دور در دقیقه (RPM) فن استفاده کنید. هر چه دور در دقیقه بیشتر باشد، فن سریعتر می چرخد. محدودیت دور در دقیقه به فن شما بستگی دارد.

گرم شدن بیش از حد لپ تاپ سونی

نیازی نیست که فن های خود را همیشه با دور کامل بچرخانید، زیرا این فرسودگی و سر و صدای غیر ضروری است. در عوض، می‌توانید از SpeedFan برای تنظیم منحنی فن استفاده کنید. این به طرفداران شما می‌گوید بسته به دما در دورهای مشخصی کار کنند.

یک منحنی صاف تنظیم کنید تا با نوسانات دما، صدای چرخش مدام بالا و پایین فن ها را نشنید. دمای بیکارتان را بدانید و فن ها را طوری تنظیم کنید که به طور مداوم درست بالاتر از این سطح کار کنند. سپس، یک منحنی صاف از آنجا تنظیم کنید تا در صورت داغ شدن رایانه، فن‌ها سریع‌تر بچرخند.

جریان هوای مناسب را حفظ کنید

حفظ جریان هوای مناسب برای خنک نگه داشتن رایانه شخصی حیاتی است. با این حال، حفظ جریان هوای مناسب فقط به تمیز نگه داشتن رایانه شما نیست. به طرفدار بودن هم مربوط می شود. جریان هوای مناسب به سادگی به فن های اضافه نیاز ندارد. همچنین به معنای حفظ حد وسط بین فشار مثبت و منفی است.

جریان هوای مثبت زمانی است که هوای خنک و بیرونی به داخل سیستم وارد شود. جریان هوای منفی زمانی است که گرم است، هوای داخل به سمت بیرون می رود. جریان هوای خنثی را هدف قرار دهید، که در آن مقدار مساوی هوای خنک به داخل هجوم می‌آورد و هوای گرم خارج می‌شود. اگر تا به حال در مورد نحوه جهت گیری فن کیس خود گیج شده اید، باید یک نشانگر روی خود فن وجود داشته باشد تا نشان دهد هوا به کدام سمت هدایت می شود. به صورت آنلاین بررسی کنید تا ببینید آیا سازنده کیس شما توصیه خاصی در مورد جریان هوا دارد یا خیر.

آموزش تعویض برد پورت لپ تاپ سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *