نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چند باور غلط در عکس برداری

چند باور غلط در عکس برداری. عکاسی یک سرگرمی فوق‌العاده است و می‌تواند در زمان‌های سخت، یک خروجی خلاقانه بسیار مورد نیاز را فراهم کند. و برای برخی افراد، این یک شغل موفق و پربار است. به عنوان انسان، قرن هاست که عکس گرفته ایم. با این حال، یک عکاس عالی بودن هرگز به اندازه امروز در دسترس نبوده است. جای تعجب نیست که بسیاری از مردم برای تقویت مهارت های خود و بیان خود از طریق تصویرسازی احساس قدرت کرده اند. هنگامی که به دنبال مشاوره عکاسی آنلاین هستید، متوجه خواهید شد که با اطلاعات متناقض زیادی بمباران شده اید. بنابراین، ما فکر کردیم که اکنون زمان خوبی است تا برخی از بزرگترین افسانه ها را در رختخواب بگذاریم.

چند باور غلط در عکس برداری

داشتن لنزهای زیادی در چند باور غلط در عکس برداری

با یک جستجوی سریع در یوتیوب، ویدیوهای بی‌شماری در مورد بهترین لنزها برای عکاسی خیابانی، گرفتن پرتره‌های منحصربه‌فرد و غیره نشان داده می‌شود. وقتی تازه شروع کرده اید و نمی دانید در چه چیزی می خواهید تخصص داشته باشید، به راحتی می توانید فکر کنید که به یکی از هر کدام نیاز دارید.

با این حال، این دور از مورد است. اول از همه، لنزها اغلب گران هستند. افزودن به کیت کاری است که در طول زمان انجام می دهید. ثانیاً، عکس‌های شما بهبود نمی‌یابند مگر اینکه بدانید چگونه از دوربین خود استفاده کنید.

چه اولین لنز پرایم خود را بخرید یا یک لنز زوم به مجموعه خود اضافه کنید، احتمالاً باید کمی با لنز کیت آزمایش کنید تا ببینید چه کاری انجام می دهید و چه کاری را دوست ندارید. با انجام این کار، زمانی که زمان ارتقا رسید، تصمیم هوشمندانه تری خواهید گرفت.

برداشتن لنزهای زیاد

در برخی مواقع، هنگام جستجوی آنلاین تجهیزات، احتمالاً با یک کیف دوربین با چندین محفظه روبرو خواهید شد. و در برخی موارد، ممکن است متوجه شوید یوتیوبر مورد علاقه خود در حال تغییر بین یک یا چند لنز در حالی که در حال عکاسی هستند.

وقتی اینها را می بینید، به راحتی می توانید فکر کنید که باید هر بار که عکس می گیرید، دو، سه یا حتی بیشتر لنز با خود بردارید. اما همانطور که هر کسی که این کار را انجام داده است شهادت خواهد داد، تغییر بین آنها در دوربین شما آزاردهنده می شود – سریع.

یکی دیگر از مشکلات برداشتن تعداد زیادی لنز در یک عکس این است که به جای گرفتن عکس مورد نظر، دائماً نگران فاصله کانونی خواهید بود. علاوه بر این، می‌توانید آن لحظه عالی را از دست بدهید، زیرا خیلی مشغول تعویض لنزهایتان بودید.

وقتی عکس می‌گیرید، یکی را انتخاب کنید که فکر می‌کنید برای اهدافتان در آن عکاسی بهترین است. اگر به دلیل نداشتن لنز دیگری به تصویری که می‌خواهید نرسیدید، از آن درس بگیرید و بار دیگر بیرون بروید.

نشان دادن رنگ ها دقیق توسط دوربین

دوربین شما ممکن است ترکیبی را که دیده اید ببیند، اما همیشه در مورد نور و رنگ ها اینطور نیست. اگر تا به حال عکسی گرفته باشید که فکر می‌کردید ترسناک است، فقط متوجه می‌شوید که در دوربین به خوبی به نظر نمی‌رسد، متوجه منظور ما خواهید شد.

لنز شما همچنین می تواند تعیین کند که عکس شما چگونه به نظر می رسد. به عنوان مثال، برخی از فواصل کانونی ممکن است چهره فرد را بازتر یا باریک تر نشان دهد.

تنظیماتی که استفاده می‌کنید نیز می‌توانند تعیین کنند که یک تصویر چقدر دقیق است. به عنوان مثال، اگر ISO شما خیلی پایین باشد، تصویر شما تیره تر از صحنه ای که در مقابل شما بود به نظر می رسد. هنگام عکس گرفتن، به یاد داشته باشید که می توانید دوربین خود را دستکاری کنید تا به نتایج دلخواه خود برسید.

نیاز به یک دوربین

اگر می‌خواهید عکاسی را شروع کنید، دیدن افرادی که با تجهیزاتی به ارزش هزاران دلار در اطراف راه می‌روند، می‌تواند ناامیدکننده باشد، به خصوص اگر بودجه زیادی ندارید. بسیاری از مردم از شروع سر باز می زنند زیرا فکر می کنند آنچه که دارند به اندازه کافی خوب نیست، به این معنی که دنیا دیدن هنر آنها را از دست می دهد.

وقتی در ابتدای سفر عکاسی خود هستید، دوربینی که در اختیار دارید اهمیتی ندارد. اکثر دوربین‌های گوشی‌های هوشمند می‌توانند عکس‌های شگفت‌انگیزی بگیرند، و شما همیشه یکی از آن‌ها را دارید—بنابراین منطقی است که با آن شروع کنید.

گفتن یک داستان به اندازه کیفیت تصاویر شما مهم است. با تلفن یا دوربین DSLR که در گاراژ خود دارید شروع کنید و وقتی فهمیدید چه می خواهید، به آرامی وسایل خود را ارتقا دهید.

عکاسی یک مهارت نیست

مردم اغلب به شما می گویند که عکاسی یک مهارت واقعی از محل حسادت نیست. با این حال، گاهی اوقات، با نیت خوب است – به والدینی فکر کنید که نگران بودند فرزندشان در زمینه خلاقیت موفق نشود، بنابراین آنها را مجبور کردند تا حقوق را در دانشگاه دنبال کنند.

مانند یک وکیل یا دکتر شدن، تبدیل شدن به یک عکاس سطح بالا کار زیادی می طلبد. شما نمی توانید بدون کسب مهارت در آن مهارت کسب کنید. شما باید در مورد ثبت لحظه مناسب، همراه با نورپردازی، تئوری های رنگ و موارد دیگر بیاموزید.

اگر بخواهید عکاسی خود را به سطحی برسانید که بتوانید از آن درآمد کسب کنید، تقریباً مطمئناً این را چندین بار خواهید شنید. با این حال، به یاد داشته باشید که اینها فقط نظرات هستند. هرکسی که برای عکاسی تلاش کند، می‌داند که چقدر سخت است.

ادیت تمام عیب ها با کامیپوتر

یک تصور غلط رایج این است که می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهای ویرایش مانند Lightroom، Capture One یا Photoshop، همه چیز را در یک تصویر بد اصلاح کنید. بله، شما می توانید تغییرات زیادی داشته باشید، اما تنظیمات دوربین شما هنگام گرفتن عکس به همان میزان دیکته می کند.

فرض کنید عکسی گرفته اید که خیلی تاریک است. در حالی که می توانید نوردهی را افزایش دهید، ممکن است غلات ناخواسته نیز پیدا کنید. به طور مشابه، می‌توانید تصاویر تار را واضح‌تر کنید، اما وقتی دکمه را فشار می‌دهید، ایجاد آن‌گونه که در ابتدا در نظر داشتید، چالش برانگیز است.

پیشنهاد مطالعه: لنزهای زوم در مقابل لنزهای پرایم

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *