نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چرا PS5 روشن نمی شود؟

پلی استیشن 5 (PS5) یک کنسول ویدئویی خانگی است که توسط سونی اینتراکتیو انترتینمنت ساخته شده است. در تاریخ 12 نوامبر 2020 در سراسر جهان به عنوان جانشین پلی استیشن 4 منتشر شد. با این کنسول کاربران می توانند تعداد زیادی بازی PS4 و PS5 را بازی کنند. همانطور که انتظار می رفت، PS5 در بین دوستداران بازی بسیار محبوب است. طبق گفته سونی، حدود 10.1 میلیون کنسول تا 30 ژوئن 2021 عرضه شده است. PS5 حتی در دو هفته اول پرفروش ترین کنسول در چندین کشور بوده است. متأسفانه، برخی از کاربران با مشکل «روشن نشدن PS5» مواجه می‌شوند.

دلایل روشن نشدن PS5

در برخی موارد، PS5 با فشار دادن دکمه پاور بلافاصله خاموش می شود. همچنین ممکن است در این فرآیند بوق بیپ یا نور سفید چشمک بزند. در اینجا یک مثال از Reddit آورده شده است: PS5 روشن نمیشه!! لطفا کمک کنید! داشتم والهالا بازی می کردم. رفتم دستشویی و وقتی برگشتم کنسول خاموش بود. فکر می کردم در حالت استراحت است اما هیچ چراغ نارنجی در کناره ها نبود. سعی کردم روشنش کنم صدای بوق شنیدم ولی بعدش هیچ اتفاقی نمی افته. چه خبره؟؟ این هرگز برای من اتفاق نیفتاد. مشکل ممکن است آزاردهنده باشد، اما لطفاً اگر با همین مشکل مواجه شدید ناراحت نشوید. در اینجا چند راه حل وجود دارد و می توانید امتحان کنید.

روش 1: منبع تغذیه را بررسی کنید

وقتی با روشن نشدن PS5 مواجه شدید، کنسول را ریبوت کنید. اگر PS5 نمی تواند دائما روشن شود، باید منبع تغذیه را بررسی کنید.

لطفاً سیم برق AC (جریان متناوب) را جدا کنید و بررسی کنید که آیا آسیب دیده است یا خیر. اگر آسیب دیده است، باید سعی کنید با فروشنده تماس بگیرید تا یک مورد جدید تهیه کنید. در غیر این صورت، چند دقیقه صبر کنید و سپس سیم برق را به درستی وصل کنید. پس از آن، دوباره کنسول خود را روشن کنید تا بررسی کنید که آیا مشکل از بین می رود یا خیر.

اگر مشکل روشن نشدن PS5 همچنان وجود دارد، باید سیم برق را جدا کرده و آن را به سوکت دیگری وصل کنید تا برق کنسول را تامین کند. سپس کنسول را روشن کنید. اگر دوباره روشن نشد، باید به راه حل بعدی بروید.

روش 2: مطمئن شوید که کابل HDMI به درستی وصل شده است

علاوه بر سیم برق AC، اگر PS5 شما نمی تواند روشن شود، باید اتصال HDMI را نیز بررسی کنید. می توانید کابل HDMI را دوباره وصل کنید تا مطمئن شوید که به درستی وصل شده است.

لطفاً یک سر کابل HDMI را به پورت HDMI در پشت کنسول PS5 خود وصل کنید و سر دیگر کابل HDMI را به ورودی HDMI تلویزیون خود وصل کنید. سپس مطمئن شوید که سیم برق متناوب به درستی وصل شده است و سعی کنید کنسول PS5 خود را روشن کنید. اگر نمی توانید PS5 را روشن کنید، لطفاً از کابل HDMI دیگری استفاده کنید.

روش 3: کنسول PS5 خود را چرخه برق دهید

راه دیگری برای حل مشکل زمانی که PS5 شما روشن نمی شود اما بوق می دهد یا نور سفید چشمک می زند، چرخه روشن کردن کنسول است. در اینجا مراحل دقیق وجود دارد.

  • مرحله 1: دکمه روشن/خاموش را فشار داده و نگه دارید تا چراغ روشن/خاموش متوقف شود.
  • مرحله 2: کابل برق را بردارید و حداقل 20 دقیقه صبر کنید تا تمام برق تخلیه شود.
  • مرحله 3: کابل برق را دوباره وصل کنید و کنسول PS5 خود را روشن کنید.

اگر این روش کمکی نکرد، لطفاً به راه حل بعدی بروید.

روش 4: قرار دادن یک دیسک

PS5 با دو نسخه استاندارد و نسخه دیجیتال طراحی شده است. اولی یک درایو دیسک نوری سازگار با Blu-ray دارد که نسخه دیجیتال فاقد آن است. اگر از نسخه استاندارد PS5 به جای نسخه دیجیتال استفاده می کنید، می توانید یک دیسک PS5 را در کنسول PS5 خود قرار دهید و کنسول می تواند دیسک را شناسایی کرده و به طور خودکار روشن شود.

مرحله 1: یک دیسک آماده کنید و به آرامی آن را با یک پارچه تمیز نرم تمیز کنید تا هرگونه کثیفی یا چاپی پاک شود.

مرحله 2: کنسول PS5 خود را به صورت عمودی روی پایه کنسول قرار دهید و سپس به آرامی دیسک را داخل کنسول قرار دهید. لطفاً توجه داشته باشید که همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، هنگامی که می خواهید آن را وارد کنید، قسمت بالایی دیسک باید به سمت چپ باشد.

اگر کنسول PS5 شما روشن می شود، می توانید دیسک را جدا کنید و PS5 شما باید به درستی کار کند. با این حال، اگر از نسخه دیجیتال PS5 استفاده می کنید، کاری ندارید جز اینکه روش بعدی را امتحان کنید.

روش 5: وارد Safe Mode شده و PS5 را ریستارت کنید

همچنین می‌توانید PS5 را در حالت ایمن راه‌اندازی مجدد کنید، زمانی که PS5 شما روشن نمی‌شود اما بوق می‌زند یا با نور چشمک می‌زند.

  • مرحله 1: دکمه پاور را در پنل جلویی فشار دهید تا مطمئن شوید که کنسول خاموش است.
  • مرحله 2: دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید. با شنیدن صدای بوق دوم، دکمه پاور را رها کنید.
  • مرحله 3: کنترلر را وصل کرده و دکمه PS را روی آن فشار دهید. سپس می توانید وارد حالت Safe Mode PS5 شوید.
  • مرحله 4: در حالت ایمن، گزینه های زیر را مشاهده خواهید کرد و باید اولین مورد را برای راه اندازی مجدد PS5 انتخاب کنید:
  1. PS5 را ریستارت کنید
  2. خروجی ویدیو را تغییر دهید
  3. به روز رسانی نرم افزار سیستم
  4. بازیابی تنظیمات پیش فرض
  5. بازسازی پایگاه داده
  6. PS5 را ریست کنید
  7. بازنشانی PS5 (نصب مجدد نرم افزار سیستم)

اگر این کمکی نکرد، لطفاً روش زیر را امتحان کنید.

روش 6: داخل کنسول PS5 خود را تمیز کنید

گرد و غبار می تواند فن را مسدود کند و از خنک شدن مناسب کنسول PS5 شما جلوگیری کند، که ممکن است به تدریج باعث گرم شدن بیش از حد و سایر نقص های سخت افزاری شود. بنابراین، بهتر است داخل کنسول PS5 خود را تمیز کنید، به خصوص زمانی که ماه ها PS5 را بازی کرده اید.

برای تمیز کردن کنسول، باید پارچه های نرم، ایزوپروپیل الکل قوی و گردگیر هوای فشرده تهیه کنید. هنگامی که پارچه را انتخاب می کنید، لطفاً مطمئن شوید که اثری از خود باقی نمی گذارد. گردگیر هوای فشرده معمولاً دارای یک نازل نازک و بلند است که به راحتی می تواند گوشه هایی را که دست ها به آن دسترسی ندارند تمیز کند.

  • مرحله 1: تمام کابل ها را از کنسول PS5 خود جدا کرده و کنسول را روی میز قرار دهید.
  • مرحله 2: چند دقیقه صبر کنید. سپس از گردگیر هوای فشرده استفاده کنید تا هرگونه گرد و غبار و زباله را از درگاه ها و همچنین خروجی هوای فن خارج کنید.
  • مرحله 3: از پارچه ای که مقداری الکل پاشیده شده است استفاده کنید تا به آرامی کل کنسول را با دقت پاک کنید. سپس کنسول را دوباره با یک پارچه خشک پاک کنید.

برای تکمیل یک پاکسازی ساده، لازم نیست قاب سفید کنسول PS5 خود را بردارید. اما در صورت لزوم می توانید قاب را به راحتی باز کنید تا با گردگیر هوای فشرده قطعات داخلی را تمیز کنید. لطفاً هنگام تمیز کردن آنها مراقب باشید تا آن قطعات کوچک آسیب نبینند. پس از تمیز کردن کنسول PS5، مطمئن شوید که کاملاً خشک است و سپس کنسول را روشن کنید.

خط پایین

آیا PS5 که نور سفید را روشن نمی کند یا PS5 روشن نمی شود اما بوق می دهد اذیت می شوید؟ لطفا روش های بالا را امتحان کنید. کدام یک برای پرونده شما کار می کند؟ می توانید تجربیات خود را در قسمت نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

مقالات مرتبط:

خرابی بازی پلی استیشن 4 سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *