نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چراغ های قرمز، سبز یا نارنجی در تلویزیون چشمک می زنند

چراغ های قرمز، سبز یا نارنجی در تلویزیون چشمک می زنند

چراغ ها در تلویزیون چشمک می زنند

نکته مهم: این مقاله فقط برای محصولات یا سیستمهای عامل خاصی اعمال شده است.
یک یا چند چراغ LED ممکن است در سمت پایین و جلوی تلویزیون وجود داشته باشد. این چراغ های LED باعث تغییر رنگ شده تا شرایط یا ویژگیهای مختلف نشان داده شوند. مراحل عیب یابی با توجه به رنگ چراغ در دسترس هستند:
• قرمز
اگر LED قرمز چشمک می زند و تلویزیون بخوبی کار نمی کند بدین معناست که تلویزیون با مشکل مواجه شده است. در اکثر موارد چشمک زدن LED قرمز نیاز به تعمیر دارد. معنی کدهای چشمک زدن در مدلهای تلویزیون فرق دارد، اما مراحل زیر ممکن است خطاهای قابل سرویس کاربر را با توجه به شرایط موقت، گرما، یا آپدیت نرم افزار رفع کند.
مراحل زیر را برای رفع این مشکل چک کنید:
۱- تلویزیون را خاموش و سپس روشن کنید. اگر دکمه power یا دکمه دیگری در کنترل تلویزیون کار نمی کند، تلویزیون را از دوشاخه قطع کنید.
• برای تلویزیون پروژکتوردار یا پروژکتور، ۳ دقیقه منتظر بمانید.
• چند دقیقه منتظر مانده تا تلویزیون قبل از روشن شدن خنک شود.
• مطمئن شوید که کاور / درب چراغ را بسته اید و محکم شده باشد.
• برای سایر تلویزیونها ۱ دقیقه کافی است، سپس آن را وصل کنید.
• اگر تلویزیون به نوار برق یا محافظ وصل است، آن را قطع نموده و مستقیما به خروجی دیوار متصل کنید.
• اگر کار می کند، مشکل از نوار برق یا محافظ است نه از تلویزیون.
۲- دریچه ها / شیارهای محفظه تلویزیون را تمیز کنید و مطمئن شوید که گردش هوا در اطراف محفظه تلویزیون وجود داشته باشد.
۳- برخی از تلویزیونها دارای باکس مدیا (تونر) و نمایشگر مجزا هستند. اگر تلویزیون شما یکی از این مدلهاست، کابل بین باکس مدیا و نمایشگر را چک کنید تا به درستی وصل شده باشد.
۴- آپدیت نرم افزار تلویزیون را برای اتصال اینترنت چک کنید.
نکته:
• برای مدلهای اصلی، اگر چراغ LED قرمز ۸ بار چشمک می زند سپس تکرار می شود، روش تنظیم مجدد را برای رفع این مشکل امتحان کنید.
• برای برخی از تلویزیونهای مجهز به کابل اینترنت، آپدیت خودکار نرم افزار را روشن نموده و اجازه دهید تا تلویزیون خودش آپدیت کند.
• اگر این گزینه ها باعث حل مشکل نشدند، مشکل ممکن است مربوط به قطعه داخلی باشد که باید تعمیر شود.

• نارنجی
مراحل عیب یابی زیر با توجه به مشکل در دسترس هستند:
• تایمر روشن است:
چراغ نارنجی بدین معناست که تایمر ارسال شده و بر روی تلویزیون فعال است.
• خاموش کردن تایمر- تلویزیون پس از مدت زمان مشخصی خاموش خواهد شد.
• روشن/ خاموش کردن تایمر- تلویزیون در ساعتهای مشخصی از روز روشن و خاموش می شود.
• تایمر می تواند در منوی تنظیمات تلویزیون تنظیم، تغییر یا روشن/ خاموش شود.

• آپدیت نرم افزار

– در چراغ های چشمک زن نارنجی نمایشگرهای LCD و پلاسما که باکس مدیا (تونر) و نمایشگر جداگانه ای دارند، کابل بین باکس مدیا و نمایشگر را ازنظر اتصال ایمن و محکم چک کنید.
– در تلویزیونهایی که اتصال اینترنت پرسرعت فعالی دارند، چشمک زدن چراغ نارنجی بدین معناست که آپدیت نرم افزار درحال اجراست.

نکته:
• تلویزیون را در طول آپدیت نرم افزار خاموش و یا از برق قطع نکنید.
• کنترل از راه دور در زمانی که آپدیت در حال دانلود/ نصب است کار نمی کند.
• آپدیت ممکن است چند دقیق طول بکشد تا دانلود و نصب شود. برای تکمیل این روند منتظر بمانید. تلویزیون را پس از اتمام آپدیت به عملیات عادی خود برگردانید.

سبز یا سفید
مراحل عیب یابی زیر را با توجه به وضعیت تلویزیون چک کنید.
– چشمک زدن در حالیکه تلویزیون روشن می شود
• چراغ سبز یا سفید ممکن است در زمان روشن شدن تلویزیون چشمک بزند. این کار عادی است و پس از روشن شدن تلویزیون متوقف می شود.
• اگر چراغ چشمک می زند و تلویزیون روشن نمی شود و یا اگر تلویزیون روشن است و سپس خاموش شده و این روند مجددا شروع می شود، تلویزیون را به مدت ۳ دقیقه از دوشاخه قطع نموده و سپس آن را وصل کنید و مجددا امتحان کنید. اگر مشکل ادامه دارد، تلویزیون باید تعمیر شود.
• اگر چشمک زدن چراغ سبز یا سفید با چشمک زدن چراغ قرمز همراه است، مراحل بالا را برای چشمک زدن چراغ قرمز انجام دهید.
• اگر چراغ سبز ثابت بوده اما تلویزیون روشن نمی شود و بالا نمی آید، این مراحل را دنبال کنید. follow these steps.

– چشمک زدن چراغ در حالیکه تلویزیون روشن است
• چراغ سبز یا سفید در جلوی تلویزیون به معنی اینست که برق تلویزیون روشن است.
• چشمک زدن چراغ سبز یا سفید زمانی که یک دکمه¬ی کنترل را می زنید نشان می دهد که تلویزیون از کنترل سیگنال دریافت می کند. تمام تلویزیونها این ویژگی را ندارند.
• شما می توانید چراغ LED را در تنظیمات سیستم خاموش کنید. از کتابچه راهنما کمک بگیرید.

• چراغ لامپ (برای تلویزیونهای پروژکتور دار یا فقط پروژکتور)
اگر چراغ لامپ چشمک می زند، بدین معناست که لامپ خراب شده و باید تعویض شود.

نکته:
– در طول تعویض لامپ، مطمئن شوید که با سطح شیشه ای تماس پیدا نکند.
– اگر بطور اتفاقی با سطح لامپ تماس پیدا کردید، آن را با دستمال مرطوب الکل تمیز کنید تا مواد باقیمانده روغن از بین برود.
– مطمئن شوید که کاورها / دربهای لامپ را به درستی بسته اید.
– کتابچه راهنمای تلویزیون را برای تشخیص مدل صحیح لامپ چک کنید.

• بدون چراغ
– تلویزیون را خاموش نموده و از برق قطع کنید.
– در برخی دستگاهها، سوئیچ ذخیره انرژی در کنار تلویزیون ممکن است خاموش باشد. اگر تلویزیون شما این سوئیچ را دارد، شما باید ابتدا آن را خاموش کنید.

‫5/5 ‫(1 نظر)