نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

وصل شدن آیفون به تلویزیون

راههای وصل شدن آیفون به تلویزیون چگونه است؟

برای اینکه بتوانید گوشی آیفون خود را به تلویزیون وصل کنید هم می‌توانید از روش‌های سیمی مثل Digital AV Adapter استفاده کنید و هم از روش‌های بی‌سیمی مانند: گجت Apple TV، اپلیکیشن‌های مبتنی بر DLNA و دانگل کروم کست استفاده کنید؛ منتهی از آن‌جایی که استفاده از روش سیمی Digital AV Adapter برای وصل شدن آیفون به تلویزیون محدودیت‌هایی نظیر فاصله بین موبایل و تلویزیون را دربر دارد، خیلی از کاربران ترجیح می‌دهد از روش‌های بی‌سیم برای وصل کردن گوشی خود به تلویزیون استفاده کنند. در ادامه نحوه وصل شدن گوشی آیفون به تلویزیون را از طریق هر یک از این روش‌ها به شما آموزش خواهیم داد.

این روزها هارد آیفون های اپل و یا دیگر گوشی های هوشمند موجود در بازار به منبعی برای ثبت و ضبط فیلم ها و عکس های مختلف تبدیل شده اند. بنابراین کاملا طبیعی است که خواهان انتقال این اطلاعات در صفحه ی بزرگ تر تلویزیون باشید.

برای وصل شدن آیفون به تلویزیون کار چندان سختی پیش روی شما نیست. کافی است مراحل آموزشی این مقاله را به درستی طی کنید. اگر موبایل شما آیفون نیست، برای آشنایی با نحوه ی وصل شدن آن به تلویزیون به مطالعه ی مقاله ی وصل شدن گوشی به تلویزیون بپردازید. همه کاربران دوست دارند هر آنچه که در گوشی خود دارند را بر روی نمایشگر بزرگ تلویزیون ببینند به ویژه زمانی که می‌خواهند فیلم و سریالی که درون گوشی خود دارند را به دوستان و خانواده خود هم نشان بدهند.

خوشبختانه روش‌های متعددی برای وصل شدن گوشی به تلویزیون وجود دارد چه گوشی اندرویدی و چه گوشی آیفون؛ به همین دلیل تصمیم داریم روش‌هایی را برای وصل شدن آیفون به تلویزیون که شامل: استفاده از Digital AV Adapter، گجت Apple TV، اپلیکیشن‌های مبتنی بر DLNA و دانگل کروم کست می‌باشند را به شما آموزش دهیم.

وصل کردن گوشی آیفون به تلویزیون از طریق کابل

یکی از ساده ترین روش های وصل شدن آیفون به تلویزیون استفاده از کابل است. کابل هایی همچون Digital AV Adapter توسط پورت های HDMI دستگاه تلویزیون؛ به راحتی پروسه ی وصل شدن موبایل اپل به تلویزیون را شکل می دهند. در حال حاضر کابل های Digital AV Adapter دو نوع مختلف دارند که باید متناسب با نوع آیفون مورد استفاده اتان یکی از آن ها را تهیه کنید. مدل اول این کابل ها در یک سر خود که باید به آیفون وصل شود، سوکتی با پین های معروف 30-Pin را ارائه می‌کند. در مدل جدیدتر کابل های مذکور سوکتی مناسب با لایتنینگ پورت آیفون طراحی شده و به آن وصل می‌شود. این کابل های جدیدتر متناسب با ساختار فنی آیفون های چند سال اخیر تولید شده اند.

در هر صورت برای استفاده از کابل های Digital AV Adapter یک کابل HDMI هم نیاز است. یک سر کابل Digital AV Adapter را به آیفون بزنید و سر دیگر را به کابل HDMI متصل کنید. سپس کابل HDMI را به تلویزیون وصل نمایید. فراموش نکنید که وضعیت دریافت اطلاعات تلویزیون را بر روی حالت HDMI قرار دهید.

وصل شدن موبایل اپل به تلویزیون توسط Apple TV

Apple TV گجت ویژه ای می باشد که کمپانی محبوب اپل برای وصل شدن آیفون به تلویزیون تولید کرده است. با استفاده از Apple TV هم می ‌توان آیفون یا آیپدهای اپل را مستقیما و بدون سیم به تلویزیون وصل کرد. برای این منظور دستگاه ها باید به یک شبکه اینترنت مشترک وصل شوند. سپس می بایست انگشت خود را بر روی بخش زیرین صفحه نمایش آیفون یا آیپد قرار داده و به سمت بالا بکشید تا کنترل سنتر (Control Center) سیستم عامل iOS اجرا شود. گزینه AirPlay Mirroring و پس از آن گزینه ی Apple TV را انتخاب کنید. در عرض چند ثانیه ارتباط مابین اپل تی وی و آیفون یا آیپدتان برقرار می‌شود و محتوای نمایشگر گوشی بر روی تلویزیون آینه خواهد شد.]

وصل کردن گوشی آیفون به تلویزیون از طریق اپلیکیشن

اگر تلویزیون مورد استفاده ی شما هوشمند باشد و قابلیت وصل شدن به شبکه اینترنت را داشته باشد؛ به احتمال قوی از DLNA هم پشتیبانی می کند. قابلیت DLNA در واقع یک سیستم استریم یا پخش مدیای منحصر به فرد است که محصولات برندهای مختلفی از آن پشتیبانی می‌کنند. در چنین شرایطی که تلویزیون با DLNA ست می شود، می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن های مبتنی بر DLNA فایل های ویدیویی و موزیک های ذخیره شده در آیفون را مستقیما در تلویزیون پخش کنید و به راحتی پروسه ی وصل شدن آیفون به تلویزیون را به اتمام برسانید.

یکی از بهترین برنامه های DLNA موجود که پیشنهاد می کنیم با استفاده از آن نسبت به پخش محتوای آیفون یا آیپد روی تلویزیون اقدام کنید، اپلیکیشن MCPlayer HD است. کار با این اپ بسیار ساده است. اما همواره می توانید جهت کسب راهنمایی های بیشتر با همکاران ما در بخش تعمیر تلویزیون مرکز سخت افزار ایران، نمایندگی تی وی مانیتور مشورت کنید.

وصل شدن آیفون به تلویزیون با دانگل کروم کست

یکی از گجت‌هایی که اکثر کاربران با استفاده از آن گوشی آیفون خود را به تلویزیون متصل می‌کنند، دانگل کروم کست است. استفاده از دانگل کروم کست کار خیلی راحتی است، به گونه‌ای که باید آن را به پورت HDMI تلویزیون خود وصل کرده و آن را روشن کنید. زمانی که این دانگل را به تلویزیون وصل کرده و روشن می‌کنید، نمایشگر آیفون یا آیپدتان بر روی تلویزیون نمایش داده می‌شود. خوشبختانه اپلیکیشن‌های متعددی وجود دارند که از دانگل کروم کست پشتیبانی می‌کنند که شما می‌توانید از آن‌ها برای دسترسی به امکانات و قابلیت‌های بیشتر استفاده کنید؛ برای مثال برخی از اپلیکیشن‌ها هستند که آیفون شما را به ریموت کنترل تبدیل می‌کنند تا با استفاده از آن بتوانید پخش محتوای متعدد روی تلویزیونتان را مدیریت کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *