نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه تعویض نمایشگر شکسته لپ تاپ

تعویض نمایشگر شکسته لپ تاپ چگونه انجام می‌شود؟ برای پاسخ به این سوال پیشنهاد می‌کنیم این مقاله از service-sony.ir را از دست ندهید. نمایشگر شکسته می تواند باعث غیر قابل استفاده شدن لپ تاپ شود. اما خوشبختانه در اغلب مواقع تعمیر می گردد. در اینجا دستوراتی برای تعویض پنل LCD شکسته لپ تاپ ارائه می شود. ابزارهای دقیقی هستند که می توانند به تعویض LCD آسیب دیده کمک نمایند.

نکته: در این مقاله، نحوه تعویض نمایشگر نوت بوک ایسوس UL50V ارائه می شود، که دارای LCD با نور پس زمینه LED است. با توجه به ساخت و مدل لپ تاپ، سخت افزار داخلی و مراحل ذکر شده ممکن است فرق داشته باشند. به هرحال فرایند کلی مشابه است.

تعویض نمایشگر و ابزارها

برای شروع به تعویض کردن، ابتدا به ابزارهای ساده و نمایشگر جایگزین LCD نیاز است. پیچ گوشتی با بیتهای کوچک ماند فیلیپس ۰۰ و تورکس T5 پیشنهاد می شود. برای تعویض LCD، باید یک LCD جدید از فروشنده قطعات مجاز لپ تاپ بخرید. هزینه نمایشگر با توجه به مدل آن بین چند هزار تومان یا چند میلیون تومان است. با این وجود، باید نمایشگر جدید خریداری شود که دقیقا مطابق با همان نمایشگر شکسته شده باشد.

 برداشتن پوشش نمایشگر

پس از قطع منبع برق و برداشتن باتری، بدقت پوشش اطراف نمایشگر را بررسی نمایید. این پوشش را باید برداشته تا به پیچ هایی که پنل LCD را نگه داشته اند دسترسی داشت.

در این لپ تاپ، چندین ضربه گیر مخفی وجود دارند که پیچ ها در آنجا مخفی شده اند و پوشش را نگه می دارند. باید این ضربه گیرها و پیچ های زیر آن را برداشت.

با برداشتن پیچ های مخفی، از یک تیغه فلزی نازک برای شل کردن یکی از گوشه های پایین استفاده کرده و پوشش را با یک اسپردگر پلاستیکی بردارید.

نکته: لپ تاپ ممکن است پیچ های مخفی یا ضربه گیر نداشته باشد. پوشش ممکن است به سادگی بر روی چفت قرار گیرد و با نوار نگه داشته شود.

علیرغم اینکه اینکار را انجام می دهید، پوشش را کاملا باید برداشت.

 برداشتن پنل شکسته LCD

با استفاده از براکت های نصب LCD، می توان پیچ هایی را که به چفت محکم شده را برداشت. سپس نمایشگر را به سمت پایین کشیده و کابل آنرا قطع نمایید.

اگر سال ساخت لپ تاپ قبل از ۲۰۱۰ باشد و دارای LCD با لامپهای پشت صفحه فلورسنت باشد، احتمالا دو کابل وجود دارد. اما یک LCD پشت نور دارای یک کابل می باشد.

اکنون، لیبل سازنده را قرار داده و شماره مدل را یادداشت کنید. با استفاده از این اطلاعات باید بتوانید مدل مطابق با نمایشگر شکسته شده خریداری نمود.

 نصب پنل جدید LCD

زمانی که نمایشگر جدید می خرید، آن را باز کرده و مطمئن شده که مطابق با نمایشگر قدیمی است.

اگر ابعاد، براکت های نصب، و کانکتور همگی مطابق داشتند، سپس باید نمایشگر را نصب کرد. پنل جدید را به کابل وصل کرده، آنرا چفت نموده و پیچ ها در جای خود قرار دهید.

تست پنل جدید LCD و نصب مجدد پوشش

قبل از نصب پوشش، بهتر است تا پنل جدید را تست کرد. باتری و کابل برق را وصل و دستگاه را روشن کنید. اگر نمایشگر کار می کند سپس پوشش و هر پیچ خارجی و ضربه گیرهای لاستیکی را وصل کرده. اکنون تعمیر کامل می شود.

برای نصب و تعویض نمایشگر های لپتاپ خود می توانید با نمایندگی تعمیرات تخصصی لپتاپ سونی تماس حاصل کرده و از خدمات مشاوره ای ما استفاده کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)