نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه بررسی سنسورهای IR تلویزیون سونی

بررسی سنسورهای IR تلویزیون/ سنسورهای مادون قرمز تلویزیون سونی یک دستگاه عملیاتی همه یا هیچ هستند: سنسور مادون قرمز تلویزیون سونی در صورتی کار می کند که به کنترل از راه دور با عملکرد مناسب پاسخ دهد. با بررسی اینکه آیا تلویزیون سونی به دستورات یک کنترل از راه دور عملیاتی طراحی شده برای دستگاه تلویزیون سونی یا کنترل از راه دور جهانی طراحی شده است، می توانید یک سنسور IR را روی یک تلویزیون سونی آزمایش کنید. پورت های IR TV دستورات ارسال شده توسط کنترل از راه دور را از طریق نور مادون قرمز دریافت می کنند.

از کنترل از راه دور موجود استفاده کنید

با استفاده از کنترل از راه دور برای روشن یا خاموش کردن دستگاه، می‌توانید از کنترل از راه دور تلویزیون سونی برای بررسی کارکرد پورت IR تلویزیون سونی استفاده کنید. درگاه IR تلویزیون سونی در صورتی کار می کند که به دستورات از راه دور پاسخ دهد. برای انجام تست، تلویزیون سونی باید برق داشته باشد. قبل از آزمایش، باتری های جدید را در کنترل از راه دور نصب کنید. علاوه بر این، مطمئن شوید که هیچ جسمی مانع مسیر بین پورت های کنترل از راه دور و تلویزیون سونی IR نباشد. پاک کردن پورت های IR روی تلویزیون سونی و کنترل از راه دور نیز ممکن است کمک کننده باشد.

بررسی سنسورهای IR تلویزیون سونی

از یک کنترل از راه دور جهانی استفاده کنید

می توانید با آزمایش تلویزیون سونی با یک کنترل از راه دور جهانی، خرابی کنترل از راه دور را رد کنید. کنترل از راه دور جهانی برای کار با همه تلویزیون سونی‌ها طراحی شده‌اند و ممکن است برای کار با تلویزیون سونی شما نیاز به وارد کردن کد دستگاه داشته باشند. اگر دستگاه تلویزیون سونی با کنترل از راه دور جهانی روشن و خاموش شود، درگاه IR تلویزیون سونی به خوبی کار می کند، ممکن است کنترل از راه دور سازنده خراب شده باشد.

نحوه باز کردن کنترل از راه دور تلویزیون سونی

کنترل از راه دور تلویزیون سونی می تواند طعمه گرد و غبار، نشت و سایر زباله ها شود که می تواند در عملکرد صحیح اختلال ایجاد کند. اگر باتری های کنترل از راه دور شما تازه است و هنوز کار نمی کند، ممکن است مجبور شوید قسمت های داخلی ریموت را تمیز یا تعمیر کنید تا مشکل برطرف شود. اولین قدم در این فرآیند باز کردن ریموت کنترل است.

مرحله 1

در صورت وجود باتری، باتری ها را از کنترل از راه دور خارج کنید.

مرحله 2

کنترل از راه دور را بررسی کنید تا ببینید آیا پیچ کوچکی وجود دارد یا خیر. برخی از ریموت ها توسط یک یا دو پیچ به هم متصل می شوند که به راحتی با پیچ گوشتی جدا می شوند.

مرحله 3

اگر هیچ پیچی روی کنترل از راه دور وجود ندارد، یک شیار در امتداد طرفین پیدا کنید.

مرحله 4

یک چاقوی کره یا دیگر شیء نازک و نازک به شکل مشابه را در شیار فرو کنید.

مرحله 5

چاقوی کره را به آرامی تکان دهید تا دو نیمه از هم جدا شوند.

مرحله 6

بعد از اینکه با چاقوی کره ای آن را شل کردید، درپوش کنترل از راه دور را با انگشتان خود بردارید.

کار نکردن کنترل تلویزیون

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *